Gode idéer til nem skolemad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2010

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Ihh,,,.....hvor er du sød... tusind tak....

he he...blev lidt jo lidt nysgerrig....men faktisk svært at finde opskrifter uden gluten....og noget af det brød der er, virker meget kompliceret at lave. fandt bla. en opskrift på snobrød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

Honningblomst

nutche skriver:

he he...blev lidt jo lidt nysgerrig....men faktisk svært at finde opskrifter uden gluten....og noget af det brød der er, virker meget kompliceret at lave. fandt bla. en opskrift på snobrød

Ja, det er meget bøvlet...har prøvet det med jyttemel i og det er skrækkeligt...udover det er det vildt dyrt og smager kun godt nybagt og så skal det røres en halv time i røremaskine meget af det....så køber det meste her i starten...og så må vi se om jeg får en røremaskine af kommunen..

Knus..

Anmeld

24. januar 2010

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Ja, det er meget bøvlet...har prøvet det med jyttemel i og det er skrækkeligt...udover det er det vildt dyrt og smager kun godt nybagt og så skal det røres en halv time i røremaskine meget af det....så køber det meste her i starten...og så må vi se om jeg får en røremaskine af kommunen..

Knus..

ja kommunerne kan desværre være lang tid om ar behandle en ansøgning

Anmeld

24. januar 2010

KWL

Hvad med kartoffelsalat og små frikadeller eller eller en fyldt bagtkartoffel. De er også gode kolde

Anmeld

24. januar 2010

Becks

Jeg har altid en gang om ugen pastasalat med på job, og for at det ikke bliver den samme kedelige salat hver gang, putter jeg fordkellige ting i..

I fredags var der, pasta skruer, rucola salat + andet salat (en blandning med 3-4 forskellige sorter i) hårdkogte æg skåret i kvarte, ristet bacon i tern, cherry tomater, mozaralla skåret i skiver og peberfrugt skåret i tern.. Og med en mild hjemmelavet chili dressing på...

Anmeld

26. januar 2010

Helle30

Hej Eva.

Jeg linker lige til en onlinekogebog, jeg bruger meget.

Én af de ting, der gør siden lækker er alle de kategorier, der er mulighed for at vælge. Bl.a. er div opskrifter sorteret udfra allergier, kolesterolfattighed og syre/base-rigtige retter i forskellige kategorier.

Hér har jeg linket direkte til glutenfrie opskrifter. Skulle du opdage en opskrift, hvor der alligevel har sneget sig glutenholdige produkter ind, kan du skrive til hosten.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/allergi/glutenfri/gluten-fri-1.php

- Helle

Anmeld

26. januar 2010

mor_sabina

Eva skriver:

Hej tøser...

Har I ikke lige nogle gode idéer til hvad jeg kan give jeppe med i skole...han kan ikke lide rugbrød og heller ikke det hvide brød.

Jeg har lavet pastasalat til ham med pesto og grønt i og så ellers noget spansk pølse og spansk æggekage er også et hit...men altså....savner lidt inspiration....

Glemte da at skrive at intet brød eller andet med gluten må han få... desværre...

Knus Eva...

Resterne fra kødsovsen kan laves til pirogger

Ellers kunne man måske lave lidt yoghurt med friske frugt stykker.

Kylligesalat med bacon.

Rester fra aftensmaden?

Æggekage med alverdens fykld er da genialt.

Håber i får nogle nye ideer

Anmeld

26. januar 2010

mor_sabina

Eva skriver:

Hej tøser...

Har I ikke lige nogle gode idéer til hvad jeg kan give jeppe med i skole...han kan ikke lide rugbrød og heller ikke det hvide brød.

Jeg har lavet pastasalat til ham med pesto og grønt i og så ellers noget spansk pølse og spansk æggekage er også et hit...men altså....savner lidt inspiration....

Glemte da at skrive at intet brød eller andet med gluten må han få... desværre...

Knus Eva...

Jeg har et par opskrifter mpå glutenfri brød fra kernesund familie. Du kan skrive hvis det har interesse, de smager rigtig godt

Anmeld

26. januar 2010

Ranarupta

Kyllingelår

små krebinetter/frikadeller u. mel - evt. med hakkede grøntsager i

Kyllingespyd

kåldolmere

rissalat

wokret

og så fingerfrugt/-grøntsager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.