Gode idéer til nem skolemad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.542 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. januar 2010

Honningblomst

Hej tøser...

Har I ikke lige nogle gode idéer til hvad jeg kan give jeppe med i skole...han kan ikke lide rugbrød og heller ikke det hvide brød.

Jeg har lavet pastasalat til ham med pesto og grønt i og så ellers noget spansk pølse og spansk æggekage er også et hit...men altså....savner lidt inspiration....

Glemte da at skrive at intet brød eller andet med gluten må han få... desværre...

Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

Lullaby

Pitabrød med fyld?

Piroqer?

Madpandekager?

Anmeld

24. januar 2010

Heidi.

Eva skriver:

Hej tøser...

Har I ikke lige nogle gode idéer til hvad jeg kan give jeppe med i skole...han kan ikke lide rugbrød og heller ikke det hvide brød.

Jeg har lavet pastasalat til ham med pesto og grønt i og så ellers noget spansk pølse og spansk æggekage er også et hit...men altså....savner lidt inspiration....

Knus Eva...

Før jeg brgynder og skrive lange sider om hvad man kan give med så...

Kan han lider boller?? Gulerod, grov osv??

Knus

Anmeld

24. januar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

Før jeg brgynder og skrive lange sider om hvad man kan give med så...

Kan han lider boller?? Gulerod, grov osv??

Knus

Han kan ikke spise brød jo... det er det der er lidt bøvlet...glutenfrit brød er noget tumgt noget, og skal helst være ristet og lunt..

Men ellers spiser han alt.... bare lige hvad jeg skal finde på...når ikke brød er en del af det...

Knus..

Anmeld

24. januar 2010

Honningblomst

MorpåSjælland skriver:

Pitabrød med fyld?

Piroqer?

Madpandekager?

Åh...pandekager kunne jeg måske nok få lavet uden gluten...de andre tror jeg er svært...brødet bliver så trist når det er koldt.

Glemte jo dum som jeg er at skrive det skulle være noget der kan fåes eller laves glutenfrit...smarte Eva...

Knus..

Anmeld

24. januar 2010

Lone Jakobsen

ja jeg sidder også og tænker på majspandekager, men ved ikke om det indeholder gluten. hvad med en grov salat evt. med kogte kartofler, tun og æg i. så kan man vel godt spise noget af det tunge glutenfri brød til? eller er det et no go?

kan man bage pølsehorn uden gluten? jeg er desværre totalt lost når det kommer dertil.

Anmeld

24. januar 2010

Honningblomst

nutche skriver:

ja jeg sidder også og tænker på majspandekager, men ved ikke om det indeholder gluten. hvad med en grov salat evt. med kogte kartofler, tun og æg i. så kan man vel godt spise noget af det tunge glutenfri brød til? eller er det et no go?

kan man bage pølsehorn uden gluten? jeg er desværre totalt lost når det kommer dertil.

God idé med den med æg. tun og kartofler...den vil jeg prøve til ham

Ja, brødet er ikke værd at spise vidst ikke det ristes, det er så trist, tørt og kedeligt....men han savner nu ikke brødet og får det til morgen.

Majspandekager synes jeg tit der er hvede i, men vil da lige søge på det nu..

Tak for gode idéer...

Knus..

Anmeld

24. januar 2010

bette

pasta kødsovs.

eller grønsags stave og et eller andet..

pastasalat.. hmm tænker lige

Anmeld

24. januar 2010

Lone Jakobsen

fandt lige denne opskrift på majspandekager:

6 æg
2 spsk. majsmel
salt
evt. lidt sukker hvis det skal være til dessertagtige ting.

Piskes og laves som alm. pandekager - smager MEGA godt.. citat Emilie, 10 år - glutenallergiker.

Anmeld

24. januar 2010

Honningblomst

nutche skriver:

fandt lige denne opskrift på majspandekager:

6 æg
2 spsk. majsmel
salt
evt. lidt sukker hvis det skal være til dessertagtige ting.

Piskes og laves som alm. pandekager - smager MEGA godt.. citat Emilie, 10 år - glutenallergiker.

Ihh,,,.....hvor er du sød... tusind tak....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.