morgenmad i institution??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. maj 2008

ann-kristina

Hej
Jeg følger næsten dagligt med i debatten herinde på juli men skriver ikke selv så tit. Men nu gør jeg altså. Jeg har Emilie fra juli 07 og Freja fra oktober 04. Emilie startede i dagpleje i mandags og det går bare rigtig fint. Dagplejemoren er rigtig sød og Emilie er glad for hende. Smiler over hele hovedet når hun ser hende. Når jeg begynder på arbejde fra på onsdag skal jeg til at aflever børnene tidligt. Jeg skal køre fra det sidste sted senest 7.25 ellers kan jeg ikke nå det. Idag prøvede jeg så at aflever Freja i børnehave 7.10 og Emilie lige efter. Jeg vækkede dem først 6.20 og så fik de stille og roligt tøj på og vi havde lige tid til lidt hyggesnak. Freja spiste så morgenmad i børnehaven (de kan få cornflakes el havregryn hvis de kommer før 7.15) og Emilie fik havregrød i dagplejen. Jeg tror faktisk at det er sådant jeg vil gøre det til dagligt. Vil nok lige køre 10 min før, så der er tid hvis en af dem bliver ked af det ved afleveringen. Jeg synes på en måde at det er lidt af en falliterklæring at børnene bliver nødt til at spise i institutionen og at man ikke har tid til det derhjemme. Det er noget jeg ellers lægger stor vægt på at vi spiser sammen. Men jeg synes bare det er synd at vække ungerne lidt i 6 for at vi vil have tid til at spise sammen og komme ordentlig afsted.
De kommer også til at blive hentet sent. De fleste dage har jeg først fri og kan med lidt god vilje hente 16.30. Min mand har 1 time og 15 min til arbejde så han kan sjældent hente. Han har dog mulighed for at flexe lidt, så nogle morgener/eftermiddage er han her også og så vil vi selvfølgelig have børnene så meget som muligt herhjemme.
Jeg har ret dårlig samvittighed over at de skal være så meget afsted, men det kan bare ikke være anderledes. Jeg er læge på sygehuset, og det er altså ret svært at tage arbejdet med hjem...

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med indlægget, men måske bare spørge om der er nogen af jeres unger der spiser morgenmad i børnehave osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2008

Rasmine

Ja, her spiser både Mille (4 år i aug.) og Rasmus (1 år i juli) i børnehaven.
(Dvs. Rasmus får en flaske når han vågner, ellers bliver han tosset, men når han ike gider det mere, kan han godt vente til de er afleveret)

mIT INDTRYK ER AT DE SIDDER OG HYGGER OG SNAKKER (Caps) når de sidder i børnehaven og spiser.

Vil hellere at de spiser der, end at de skal op en halv time tidligere.

Synes altså ikke du skal have dårlig samvittighed, nyd weekendmorgenerne ekstra istedet for.

Du kan da evt. skifte lidt mellem morgenmad hjemme og morgenmad i bh?
(her om sommeren ER det altså lidt nemmere at komme ud af sengen...?)

:)

Anmeld

8. maj 2008

sttina

Her spiser der også i vuggestue/børnehaven. Faktisk har de slået "huset" sammen om mrogenen så vs børn og bh børn spiser sammen. Det fungere bare fint, og min erfaring er at det er 1000 gange nemmere at tage afsked når de sidder der og er dybt optaget af maden. Og så nyder vi bare weekend-morgenmaden noget mere. Den store på 3½ vågnede faktisk tidligt i morges, men ville altså heller vente med morgenmad til de kom i vuggestue, for der var jo hans bedste ven der også skulle have morgenmad :) Så det fik han lov til :)

Mht afhentning så nytter den dårlige samvittighed ikke. Jeg er også ene om at bringe/hente/handle og lave mad og så kommer min mand hjem.. Så vores unger kommer også til at være afsted fra 7.15-16 (15,30 om fredagen), og da vi kun havde en fungerede det, så mon ikke også det kommer til at gøre det nu.. Så nyder vi dem tilgengæld endnu mere om aftenen og i weekenderne (L)

Sttina med første dag på arbejde i morgen 8(

Anmeld

8. maj 2008

Loggidut

Drengene gjorde ikke, men jeg er bange for at tif kommer til det.

jeg har det naturligvis lidt lige som dig, men på den anden side er det også træls at tingene skal gå så kvikt om morgenen, så hellere ungerne sidder stille og roligt sammen med dp´eren og spiser.

som tiden er i dag kan man ikke bare vælge og vrage, selv om det er det man helst ville.

jeg vil også kæmpe så længe jeg kan det med næb og kløer for at jeg får lov at gå hjemme...og det kan jo så kun blive til slutningen af juli månede...suk.

det er bare så skide synd for ungerne når de skal være længe i pasningsordningerne, men sådan er dagens danmark bare...desværre!

jeg føler med dig, og kan godt forstå din bekymring og tankegang

Anmeld

8. maj 2008

ivfmarie

Hejsa...
Jeg har det som dig med at samles om maden, og jeg holder på at vi spiser alle sammen alle fire inden afgang. Men det betyder at "gaflerne skal gå fra rampen" senest kl 6.15 for at vi kan være klar til afgang kl 6.55. Og skal ungerne skiftes og i tøjet inden morgenmaden - ja så skal de altså op kl 6 (og jeg skal endnu før..gaaab)
MEN - nu er jeg så "heldig" at vores unger er morgen friske - så de starter med morgensang omkring kl 5!!! Jeg tror det kan tælles på én hånd hvor tit jeg har været nødt til at vække dem om morgenen.
De går stadig i samme dp, hvor der komme to andre børn kl 7 - der spiser morgenmad hos dp, så jeg kunne sagtens vente med maden, men jeg syns nu også at det er hyggeligt at sidde om bordet om morgen allesammen. Og er der nu nogen dage hvor de ikke vil spise, så er det rart at vide at de kan få en "second breakfast" ved dp.

og hvad ville jeg så med det her indlæg...?
I dont know...

Marie - der bare lige ville fortælle hva vi gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.