amme - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. januar 2010

SHERO

Hej

Har lige et spørgsmål med amningen af min søn på 1 uge...

jeg er lidt forvirret, havde sundhedspl. i onsdags og hun sagde at jeg bare skulle amme så længe min søn havde lyst til det hvilket ofte kunne blive 1½ time. Var efterfølgende så til læge (tidl. fødselslæge) og hun sagde at det skulle jeg bestemt ikke, han skulle lære at spise færdig, og ikke bare ligge og hygge babbe, ellers ville jeg bare ende med meget ømme brysvorter. Så skulle max amme 15-20 min ved hver bryst....

Så nu er jeg fuldstændig i tvivl.

Synes ikke jeg bliver klogere af at kigge på nettet for der er så mange sider der modsiger hinanden...

Hvor længe ammer i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

Mumto3

Ring til en ammevejleder. De ved bedsked. Du kan finde deres telefon nummer på www.fogf.dk og du kan sagtens ringe en søndag!

Ring evt. til Susanne Vestergaard eller Ane Lundby, de er begge super gode!

Anmeld

24. januar 2010

Lone Jakobsen

jeg vil mene at 1½ time er alt alt for lang tid. jeg har ammet 4 børn, og når de faldt i søvn, eller stoppede med at suge, ja så tog jeg dem fra.

Anmeld

24. januar 2010

Ox.

Jeg fik at vide på ammekursus, at de også bare skulle have lov til at ligge, men dog ikke i 1½ time, men at det faktisk var meget normalt at de ialt lå 45-60 min de første par måneder  Det gjorde min datter også andre gange lidt længere, og blev da også øm, men hvis det var det hun ville, lod jeg hende da gøre det

Anmeld

24. januar 2010

Ox.

nutche skriver:

jeg vil mene at 1½ time er alt alt for lang tid. jeg har ammet 4 børn, og når de faldt i søvn, eller stoppede med at suge, ja så tog jeg dem fra.

Nemlig

Anmeld

24. januar 2010

SHERO

Tak for svarene... :-)

Synes også det er længe, blev bare pludselig i tvivl fordi de sagde 2 helt forskellige ting... Men tiden er vel ikke så vigtig, så længe han er tilpas og bliver mæt...

Anmeld

24. januar 2010

MorTilGustav

Jeg synes også rigtig mange siger vidt forskellige ting når det kommer til amning og den tid det tager   Nogle siger de bare ska ligge indtil de selv stopper mens andre siger de burde være færdige efter 20 min  Man må nok bare prøve sig frem..
Min søn er også laaang tid om at spise ved brystet og han ligger tit og falder lidt i søvn, men man kan se, at det er fordi, han har det godt, så har ikke noget imod det  Selvom det nok ofte bliver til "hygge-sut"

Anmeld

24. januar 2010

MaleneG

Min datter er 14 dage gammel, og ammningen hos os tager ialt mellem 15 min, og 60 min. det kommer helt an på hvor mange bøvser og hikketure vi skal have ind imellem

Anmeld

24. januar 2010

Misjelle

Tullen85 skriver:

Hej

Har lige et spørgsmål med amningen af min søn på 1 uge...

jeg er lidt forvirret, havde sundhedspl. i onsdags og hun sagde at jeg bare skulle amme så længe min søn havde lyst til det hvilket ofte kunne blive 1½ time. Var efterfølgende så til læge (tidl. fødselslæge) og hun sagde at det skulle jeg bestemt ikke, han skulle lære at spise færdig, og ikke bare ligge og hygge babbe, ellers ville jeg bare ende med meget ømme brysvorter. Så skulle max amme 15-20 min ved hver bryst....

Så nu er jeg fuldstændig i tvivl.

Synes ikke jeg bliver klogere af at kigge på nettet for der er så mange sider der modsiger hinanden...

Hvor længe ammer i?

Min søn kunne også ligge til bryst i helt op til 1½ time. Ofte ammede jeg en time ad gangen. Da min SP hørte han lå så længe sagde hun at det skulle han bestemt ikke, da der ikke er mælk så længe i brystet. Max 20 min, men de fleste bebser kan vidst klare sig på 10-15 min. Det viste sig så at jeg ikke havde nok mælk i brystet, så om han lå og hyggede eller bare var en tålmodig dreng der tænkte at hvis han ventede længe nok, så skulle det nok komme Men det jo en helt anden sag

Anmeld

25. januar 2010

Alína Hólm

jeg ammer til han er mæt det er ca ti minutter.

men da han var helt lille tog det en time og halv og jeg lod ham bare sutte, han kan jo ikke selv vide hvordan man leger med at spise når han er så lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.