Blir sindsyg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. maj 2008

Sille

Ja igen er det mad der er emnet...

Freja har jo (som nogen måske husker) aldrig været nem med maden.. og nu er det simpelthen så irriterende igen..

hun NÆGTER at spise rugbrød igen.. selvom hun i en uges tid har spist det.. Nu nægter hun... ARGH!!!!! Det er så frustrerende fordi man ved at hun kan lide det.. men hun nægter!

Aftensmaden som ellers gik nogenlunde.. dvs. at vi satser på 4 mundfulde.. det er fint... alt over er bare Bonus....
nu nægter hun også al aftensmad... det eneste hun vil have er grød, øllebrød, yoghurt... kort sagt: Al babymad!!!

fik jeg sagt: AAAAARRRRRRGGGGGGGGGHHHH!!!!!!>(>(>(

Hvad skal jeg dog gøre????????

Hvad ville i gøre når hun nægter rugbrød til frokoost? jeg serverer øllebrød i stedet men det irriterer mig fordi hun jo skal lære at spise rugbrød!
Til aften har jeg den holdning at hun ikke får noget andet.. nægter at hun skal til at spise grød til aften...

Men samtidig er jeg jo også bange for om hun får vitaminer osv nok.. og ungen skal vel have aftensmad..

Hjælp tøser......

-En frustreret sille - i øvrigt har freja også droppet sovning om dagen... det er en kamp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2008

Rasmine

Får hun lov til at sidde med det selv?
-Det virker altså her.
Det sviner overalt, hoved, hår, fingre, stol, bord, gulv, øjne..
-men det virker!

Anmeld

8. maj 2008

Plysbjørnen

Vi har haft lidt problemer med at Laura ikke rigtigt ville spise mere end 5-6 hapser og så var det show ellers slut, vi begyndte at sætte en haps foran hende og gudhjælpe mig om der ikke ryger næsten en hel skive ned...

Men hun bruger ikke pincetgreb så det griser en hel del... men det tager vi med som en udfordring...

Ved ikke om du kan bruge det til noget...

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 17+2

Anmeld

8. maj 2008

Sille

hun får lov at sidde med noget af det selv ja.. og har prøvet at give hende en hapser foran hende men hun banker bare på den og smatter den ud.. intet ryger i munden...
og mht aftensmad sidder hun normalt med grøntsager selv men hun vil slet ikke have noget.. hun samler det hele op og smider det på gulvet.. og bliver sur når vi prøver at give hende noget...

Anmeld

8. maj 2008

Plysbjørnen

Sille skriver:

hun får lov at sidde med noget af det selv ja.. og har prøvet at give hende en hapser foran hende men hun banker bare på den og smatter den ud.. intet ryger i munden...
og mht aftensmad sidder hun normalt med grøntsager selv men hun vil slet ikke have noget.. hun samler det hele op og smider det på gulvet.. og bliver sur når vi prøver at give hende noget...

Hm så ved jeg ikke helt hvad dælen det kan være, det er træls når børnene har det sådan:(.

Anmeld

8. maj 2008

birgittemarie

Øv, hvor surt, Sille :( Det er virkelig til at blive sindsyg af, når bettepigen hverken vil det ene eller det andet. Jeg tror altså, at jeg bare ville give hende grød i en uges tid og i den tid fuldstændigt lade være med at tænke på problemet og i stedet bare hygge til maden, til I får samlet kræfter til at prøve lidt igen.
Selvom man sidder med det største smil på og synes, man virker mægtig rar og hyggelig, kan ungen garanteret godt mærke, der er dårlige vibes ved bordet. Det er jo nogle snu orme, de babyer. ;)
Mht vitaminer tror jeg ikke, du behøver at bekymre dig endnu. Så længe hun får sine 400 ml. MME om dagen, skulle hun vist være dækket ind.
Håber I snart finder ud af det, så spisningen kan blive noget rart!! Og held og lykke med middagssovningen også. Det hjælper ikke ligefrem på overskuddet, at man ikke får en middagspause.
Kh Birgitte

Anmeld

8. maj 2008

Loggidut

Sille skriver:

Ja igen er det mad der er emnet...

Freja har jo (som nogen måske husker) aldrig været nem med maden.. og nu er det simpelthen så irriterende igen..

hun NÆGTER at spise rugbrød igen.. selvom hun i en uges tid har spist det.. Nu nægter hun... ARGH!!!!! Det er så frustrerende fordi man ved at hun kan lide det.. men hun nægter!

Aftensmaden som ellers gik nogenlunde.. dvs. at vi satser på 4 mundfulde.. det er fint... alt over er bare Bonus....
nu nægter hun også al aftensmad... det eneste hun vil have er grød, øllebrød, yoghurt... kort sagt: Al babymad!!!

fik jeg sagt: AAAAARRRRRRGGGGGGGGGHHHH!!!!!!>(>(>(

Hvad skal jeg dog gøre????????

Hvad ville i gøre når hun nægter rugbrød til frokoost? jeg serverer øllebrød i stedet men det irriterer mig fordi hun jo skal lære at spise rugbrød!
Til aften har jeg den holdning at hun ikke får noget andet.. nægter at hun skal til at spise grød til aften...

Men samtidig er jeg jo også bange for om hun får vitaminer osv nok.. og ungen skal vel have aftensmad..

Hjælp tøser......

-En frustreret sille - i øvrigt har freja også droppet sovning om dagen... det er en kamp!

du skal vende ryggen til det...og sige nå pyt, nu gider hun ikke spise brød...så er det bare ærgeligt...jeg tror altså de kan mærke nervøsiteten på flere kilometers afstand...og når du frygter det...så siger det bang i hjernen på dem...og så sker det...lad det ligge lidt, og giv noget hun kan lide, og vend så tilbage til rugbrød...når så hun vil have rugbrød igen, så prøv at variere det ind i mellem så hun ikke kører træt i det...det kan være en mulighed

held og lykke med projekt rugbrød...atter engang

Anmeld

8. maj 2008

Marco2

Hej Sille. Ja, vi har jo også tit udfordringer med det mad med Emily. Og hun vil heller ikke altid sit brød, og det er altså ikke længe vi har været på den vogn... Men jeg gider ikke at det skal være et problem, så jeg laver grød ved siden af. Så istedet for at irritere mig, så laver jeg bare begge dele til hende. Så om morgenen får hun både havregrød, men også en bolle som hun selv sider med. Og så kommer der noget ned af begge dele. Til forkost får hun rugbrød, men også grød af enten majsmel, hirse, boghvede eller hvad jeg nu ellers har. Til aften laver jeg kartofflemos med grøntsager, men samtidig får hun lov til at spise vores mad, som hun selv sidder med. Det har jeg bare indstillet mig på at sådan er det lige nu. Og jo der er sgu en del arbejde med det, men jeg har jo tiden til det, og hellere det, end gå at irritere mig og måske være nervøs for om ungen får det hun skal ha' at spise. For jeg ved jo godt hvem der kommer til at bøde hele natten hvis ikke hun har fået nok i løbet af dagen...mig og mine babser. Idag har vi været i haven hele dagen, og hun har futtet rundt med en halv bolle i hånden det meste af dagen, og så ryger der lidt ned hele tiden.... Ved ikke om jeg egentligt siger noget som helst overhovedet (?) Andet end jeg kan forstå din frustration for her har vi også store spiseproblemer eller rettere udfordriger. Men efter jeg er begyndt med begge dele og hun samtidig får lov at sidde med mad selv, går det faktisk helt godt. Hun får efterhånden kun babs om natten nu....najst. AG - nyder sommeren

Anmeld

8. maj 2008

Lise

Jeg gør lidt af det samme som AG. Til morgen spiser Simon normalt fint sin havregrød - no probs. Men frokosten; synes han er ekstrem langsom til at spise rugbrødder, så der bliver suppleret med en skål grød. Han æder dog også det hele - idag fik han en skive rugbrød med ost, en skål grød og en halv banan. Velbekomme! Til aften der giver jeg han tidligt noget mos af kartofler f.eks. Der er rigeligt til han kan blive mæt, men det er ikke altid han gider spise så meget der. Men så spiser han noget mere mens jeg gør vores mad klar, og måske resten sammen med os. Det kan også være at han har spist det, og så får han noget af det vi får...

Jeg er nok ikke til den store hjælp, for Simon æder mig nærmest ud af huset for tiden - men altså, jeg gør tricket med mange måltider, og altid grød eller lign. i nærheden til at "lægge bunden", hvorefter han kan bruge lang tid på hapserne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.