Hej Sille.
Ja, vi har jo også tit udfordringer med det mad med Emily. Og hun vil heller ikke altid sit brød, og det er altså ikke længe vi har været på den vogn...
Men jeg gider ikke at det skal være et problem, så jeg laver grød ved siden af. Så istedet for at irritere mig, så laver jeg bare begge dele til hende. Så om morgenen får hun både havregrød, men også en bolle som hun selv sider med. Og så kommer der noget ned af begge dele. Til forkost får hun rugbrød, men også grød af enten majsmel, hirse, boghvede eller hvad jeg nu ellers har. Til aften laver jeg kartofflemos med grøntsager, men samtidig får hun lov til at spise vores mad, som hun selv sidder med. Det har jeg bare indstillet mig på at sådan er det lige nu. Og jo der er sgu en del arbejde med det, men jeg har jo tiden til det, og hellere det, end gå at irritere mig og måske være nervøs for om ungen får det hun skal ha' at spise. For jeg ved jo godt hvem der kommer til at bøde hele natten hvis ikke hun har fået nok i løbet af dagen...mig og mine babser.
Idag har vi været i haven hele dagen, og hun har futtet rundt med en halv bolle i hånden det meste af dagen, og så ryger der lidt ned hele tiden....
Ved ikke om jeg egentligt siger noget som helst overhovedet (?) Andet end jeg kan forstå din frustration for her har vi også store spiseproblemer eller rettere udfordriger. Men efter jeg er begyndt med begge dele og hun samtidig får lov at sidde med mad selv, går det faktisk helt godt. Hun får efterhånden kun babs om natten nu....najst.
AG - nyder sommeren
Anmeld