tænker SÅ meget over jobskift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

Anonym trådstarter

Og vælger lige at være ano her, selv om det er gennemskueligt hvem jeg er, der er bare ingen grund til at have nogen med på sidelinjen som smugkigger!

Kender i ikke det hvor man laver det samme dag ud og dag ind, den samme trummerum.

Jeg ved jeg kan mit job, jeg ved jeg er dygtig, og jeg får også ros, ingen diskutioner om den, men det giver lige som ikke mere i lønningsposen, og det giver mig egentlig ikke på nogen måder nogle udfordringer , jeg trænger bare snart til at lave noget andet, hvor jeg må bruge hovedet, bare en lille smule.

Jeg kan mærke jeg er ved at være fyldt op til randen, og hver eneste dag kigger jeg jobnet, men der er jo intet at hente derinde...ark

jeg holder det da nok også ud, men hvor lang tid?

æv, jeg vil sgu snart have noget nyt at lave!

Det er bare kommet så hurtigt, her efter jul.

øv skal bare lige have det af mit bryst!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2010

Hyner

Det kender jeg absolut godt... Jeg arbejder jo på fabrik og jeg er ved at gå ud af mit gode skind af kedsomhed... At går fra at være en aktiv bygningsmaler til st sidde og "glo" på en stol i disse krisetider er ikke det fedeste...

Men jeg har nu mange tanker igang om et karriereskift(staves??) Jeg overvejer på det kraftigeste at begynde at læse til lægesekretær når min barsel engang er slut næste år. For så er min løn nemlig dernede hvor det er sparetider i forvejen og så vil jeg ikke kunne mærke den store forskel i hverdagen alligevel...

Men hvad vil du gerne, noget du synes der trækker???

Knus Henriette -der egentligt  bare gerne ville give min sympati, men kom til at skrive om sig selv

Anmeld

23. januar 2010

Anonym trådstarter

jeg vil tilbage....jeg trænger til at være den kloge herhjemme, den der ved alt om bolte møtrikker, og andet spas, som kun mænd ved noget om.

Mit lager trækker, den humor der er sådan et sted, trækker, hele den jargon (staveplade tak!) trækker.

Som det er nu, med endeløse snakke via en telefon dagen lang...arrrrk...jeg bliver skør, jeg får snakket ørene fulde, hver eneste dag. Jobbet er godt, cheferne er kanon, dejlig sted, gode kollegaer, alt er fint, men jeg er træææææt.

den karriere du har valgt Hyner, er jo heller ikke ligefrem noget de fleste kvinder gør, så jeg tror du ved hvad det er jeg netop savner, det er hele den der humor og spas der er bag det.

hmmm, når tiderne vender (de er på vej heldigvis!) så er jeg nok nød til at kigge lidt på, hvad det her job jeg har nu, vil gøre ved mig i længden!

desuden sidder jeg på min bagdel hver eneste dag...og jeg trænger til at bevæge mig lidt.

Anmeld

23. januar 2010

Hyner

Anonym skriver:

jeg vil tilbage....jeg trænger til at være den kloge herhjemme, den der ved alt om bolte møtrikker, og andet spas, som kun mænd ved noget om.

Mit lager trækker, den humor der er sådan et sted, trækker, hele den jargon (staveplade tak!) trækker.

Som det er nu, med endeløse snakke via en telefon dagen lang...arrrrk...jeg bliver skør, jeg får snakket ørene fulde, hver eneste dag. Jobbet er godt, cheferne er kanon, dejlig sted, gode kollegaer, alt er fint, men jeg er træææææt.

den karriere du har valgt Hyner, er jo heller ikke ligefrem noget de fleste kvinder gør, så jeg tror du ved hvad det er jeg netop savner, det er hele den der humor og spas der er bag det.

hmmm, når tiderne vender (de er på vej heldigvis!) så er jeg nok nød til at kigge lidt på, hvad det her job jeg har nu, vil gøre ved mig i længden!

desuden sidder jeg på min bagdel hver eneste dag...og jeg trænger til at bevæge mig lidt.

Hvad holder dig tilbage??? Du skal da videre.... Længere er den da ikke eller hva??? Og ja jeg kan kun tage dig i hånden og sige "skal vi følges" for det er da klart, at vi begge savner et arbejdsliv med go i... 

Jeg hepper i hvert fald på at du får skiftet job så du kan få dit fiks hver dag

Knus herfra

Anmeld

23. januar 2010

BK

Anonym skriver:

Hejsa ven...

Det gør mig ondt at høre at du er så træt af dit job som du er... Men jeg forstår hvor svært du har det... Det er ikke nemt at finde noget nyt arbejde... og da slet ikke i tider som disse...

Men jeg håber dog snart at lykken må til smile dig og du finder et job du bliver glad for...

Knus Betina

Anmeld

23. januar 2010

Marco2

Jamen vi bruger så meget af vores vågne tid på arbejdet, så hvis ikke man er glad for det man laver, så er det da med at finde noget andet. Er livet ikke for kort til andet? Det er da ærgerligt at sidde om mange år og se tilbage på et liv, hvor man ville ønske man ku' ha lavet noget andet. Og netop når der er en chance for at lave det om..

Jeg har jo selv været inde i en "identitetskrise" mht job, og jeg valgt hårdt og kontant at afvikle min virksomhed efter snart 6 år, og kaste mig ud i noget andet. At det så skulle gå så nemt og at jeg var heldigt stillet økonmisk til bare at springe, har jo så været heldigere for mig.

Men du er jo i job, så du kan jo søge, mens du er i arbejde. Og se hvilke reaktioner du får. Og forhåbentligt tilsmiler lykken dig med et nyt job som giver dig mere udfordring for både krop og sjæl.

AG - som synes livet er for kort til at spilde.

Anmeld

23. januar 2010

Anonym trådstarter

Marco2 skriver:

Jamen vi bruger så meget af vores vågne tid på arbejdet, så hvis ikke man er glad for det man laver, så er det da med at finde noget andet. Er livet ikke for kort til andet? Det er da ærgerligt at sidde om mange år og se tilbage på et liv, hvor man ville ønske man ku' ha lavet noget andet. Og netop når der er en chance for at lave det om..

Jeg har jo selv været inde i en "identitetskrise" mht job, og jeg valgt hårdt og kontant at afvikle min virksomhed efter snart 6 år, og kaste mig ud i noget andet. At det så skulle gå så nemt og at jeg var heldigt stillet økonmisk til bare at springe, har jo så været heldigere for mig.

Men du er jo i job, så du kan jo søge, mens du er i arbejde. Og se hvilke reaktioner du får. Og forhåbentligt tilsmiler lykken dig med et nyt job som giver dig mere udfordring for både krop og sjæl.

AG - som synes livet er for kort til at spilde.

åh hvor har du ret...helt vildt.

Men se, jeg ER jo glad for mit job, og er ikke ked af at møde op, for stedet er virkelig godt.

Det jeg er træt af, er at man hver eneste dag skal lave det samme igen og igen, selv omjeg jo godt ved det er det jeg er ansat til.

Jeg vil virkelig også godt kæmpe for at det kan løbe rundt for det her firma, for bedre steder skal man lede efter længe. Men christ hvor det keder mig helt vildt, efterhånden!

Ja jeg kan snildt søge noget andet, men det er faktisk med en følelse af at være utro, forstår du?

som at dolke nogen i ryggen, og jeg når til at sidde og kigge på de job der er, men opgiver igen, for jeg nok en meget loyal person.

bare tanken om at gå ind til mine chefer og sige: hør her venner, jeg har fået nyt job...aj jeg kan slet ikke forstille mig det.

men ved det bliver enden på det, men skal ihvertfald lige vente og se hvad der sker til feb. da jeg så har været ansat i et år, og igen har kæmpet mig ind i fagforeningen (havde en lidt uheldig episode med dem for et år siden jo) og i forbindelse med min årssamtale kan der varsle lønforhøjelse, og den vil jeg sgu opleve først! Bare af nysgerrighed.

Anmeld

23. januar 2010

Anonym trådstarter

Klock skriver:

Hejsa ven...

Det gør mig ondt at høre at du er så træt af dit job som du er... Men jeg forstår hvor svært du har det... Det er ikke nemt at finde noget nyt arbejde... og da slet ikke i tider som disse...

Men jeg håber dog snart at lykken må til smile dig og du finder et job du bliver glad for...

Knus Betina

du har ret, bliver nok bare nød til snart at komme i gang med at lede.

Anmeld

23. januar 2010

Marco2

Jamen kan der så være andre funktioner i virksomheden du kan udfylde?

Evt. så du noget af tiden laver det du er ansat til, men så måske i noget andet af tiden laver noget helt nyt?

For når du er glad for at være der, så er det måske en løsning. Og måske finde en god måde at prikke lidt til dem til samtalen? Det kan jo også være at de  har nogle idéer, for når de er glade for at have dig, er de jo da nok også meget interesserede i at beholde dig, og sammen finde nogle nye udfordringer til dig? Så det ikke er det samme du skal lave dag ud og dag ind?

Ag

Anmeld

23. januar 2010

Anonym trådstarter

Marco2 skriver:

Jamen kan der så være andre funktioner i virksomheden du kan udfylde?

Evt. så du noget af tiden laver det du er ansat til, men så måske i noget andet af tiden laver noget helt nyt?

For når du er glad for at være der, så er det måske en løsning. Og måske finde en god måde at prikke lidt til dem til samtalen? Det kan jo også være at de  har nogle idéer, for når de er glade for at have dig, er de jo da nok også meget interesserede i at beholde dig, og sammen finde nogle nye udfordringer til dig? Så det ikke er det samme du skal lave dag ud og dag ind?

Ag

nej den mulighed findes ikke... vi laver alle sammen det samme, meget kringlet at få skrevet om her, uden at udlevere mit firma.

der er vores og chefens job, så er det vist forklaret meget enkelt.

men som du skriver skal man huske at være glad i sit job. og måske er det vinteren der gør mig depri omkring det, ved det ikke, det er bare kommet snigende stille og roligt inden for den sidste tid.

det kan også være det er ved tiden at gøre noget ved det, er bare ikke så god til at "gøre op" med min chef, da jeg virkelig er glad for den pågældene.

et job hvor man får skulderklap konstant skal man lede længe efter, så det er sådan en kedelig situation at gøre op med det man er glad for...aj, giver det her mening...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.