Vugge? Hvad er jeres erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.850 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Ansemusen

Min Far og hans kæreste har været så søde at sige, at de gerne vil forære os en vugge til lillemanden, hvilket vi er smadder glade for og noget vi har ønsket os

Men planen er, at han skal sove i vores seng i den ene side med en sengehest, så han ikke triller ud (ikke i midten, simpelthen fordi vi tænker, at vi får så lidt tid og overskud til at være kærester, at det i det mindste vil være rart at kunne holde om hinanden om natten). Så er en vugge så brugbar alligevel? Hvordan er jeres erfaringer med, at få barnet til at sove til middag i en vugge (eller tremmeseng for den sags skyld) når de er vant til at sove i jeres seng om natten? Og er det en dum idé at tage vuggen ind i stuen, når han sover til middag, så vi kan holde øje med ham (altså skal han hellere lære at sove i et andet rum for sig?
Jeg mener at vuggen kan bruges til han er omkring et års tid, og så tænker jeg, at han måske alligevel skal vænnes fra at sove i vores seng fra han er omkring måske et halvt års tid, og så er der jo i hvert fald det halve år hvor han kan bruge vuggen. Og den kan bruges igen til det næste barn vi forhåbentlig får en dag.

Jeg har ønsket mig denne vugge længe, men når nu tilbudet pludselig foreligger bliver jeg lidt i tvivl.. For vil selvfølgelig ikke have at de skal betale for noget som måske ikke bliver brugt!?

Så hvad er jeres erfaringer? Det er smadder svært at forudsige noget som helst, før man har prøvet det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

dorthemus

Hej søde...jeg kommer til at bruge liften i starten og så rykker hun over i sin egen seng ved siden af min senere...ville ikke selv bruge en vugge, men skønt hvis I får én forærende

Anmeld

21. januar 2010

Ansemusen

Hej søde...jeg kommer til at bruge liften i starten og så rykker hun over i sin egen seng ved siden af min senere...ville ikke selv bruge en vugge, men skønt hvis I får én forærende

Grunden til at jeg tænker vugge, er også fordi den er høj på hjul, så vi evt. kan tage den med ind i stuen og have ilderne ude samtidig uden at de kan komme op til ham! Og så kan de små godt lide at ligge i små senge som omslutter dem (fremfor tremmesenge, har jeg ladet mig fortælle. Dog kan man jo altid komme puder osv. i bunden af tremmesengen, så den lille bliver omsluttet mens den ikke fylder sengen ret meget ud).

Men ja, er jo i tvivl om om vi kommer til at bruge den.

Ved du/eller andre hvornår barnet normalt stopper med at skulle have mad om natten, eller måske går ned til kun at skulle ahve det en til to gange? For tænker, at det er rart at have ham i vores seng mens han skal ammes flere gange i løbet af natte, så jeg ikke skal op og blive lysvågen hver gang. Tænker at han måske kan begynde at sove i vuggen, når han ikke vågner så meget mere..?

Anmeld

21. januar 2010

dorthemus

Ansemusen skriver:

Grunden til at jeg tænker vugge, er også fordi den er høj på hjul, så vi evt. kan tage den med ind i stuen og have ilderne ude samtidig uden at de kan komme op til ham! Og så kan de små godt lide at ligge i små senge som omslutter dem (fremfor tremmesenge, har jeg ladet mig fortælle. Dog kan man jo altid komme puder osv. i bunden af tremmesengen, så den lille bliver omsluttet mens den ikke fylder sengen ret meget ud).

Men ja, er jo i tvivl om om vi kommer til at bruge den.

Ved du/eller andre hvornår barnet normalt stopper med at skulle have mad om natten, eller måske går ned til kun at skulle ahve det en til to gange? For tænker, at det er rart at have ham i vores seng mens han skal ammes flere gange i løbet af natte, så jeg ikke skal op og blive lysvågen hver gang. Tænker at han måske kan begynde at sove i vuggen, når han ikke vågner så meget mere..?

Det ved jeg ikke..men tror det er forskelligt fra barn til barn.

Anmeld

21. januar 2010

Mumto3

Hvis I har plads i soveværelset så vil jeg på det allevarmeste anbefale en Babybay fra thorn. Det er en SUPER FED seng.

V

Anmeld

21. januar 2010

Mumto3

Hvis I har plads i soveværelset så vil jeg på det allevarmeste anbefale en Babybay fra thorn. Det er en SUPER FED seng.

V

Anmeld

21. januar 2010

Mumto3

V

Anmeld

21. januar 2010

Ansemusen

Ved du hvor længe baby kan bruge den og er der ikke fare for at baby ruller ind på din madras?

Anmeld

21. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Gør som os   Vi får denne her i grøn af min mor:

http://www.sneglehuset.com/group.asp?group=5

Så kan I bare hænge den på stativet eller i en dørkarm og flytte den rundt hvor I vil have den. Den er ergonomisk rigtig god, økologisk OG en perfekt løsning mht weekendseng, du kan nemlig bare lige folde den sammen og tage den med under barnevognen eller i bilen uden bøvl og så kan lillemusen sove i sin egen seng hvor som helst!

Kh

Rosa

Anmeld

22. januar 2010

Mumto3

Ansemusen skriver:

Ved du hvor længe baby kan bruge den og er der ikke fare for at baby ruller ind på din madras?

Først undskyld for at jeg fik sendt indlægget så mange gange

Vi købte den til vores tredie barn (og fortrød at vi ikke købte den til den første!!!) Vi valgte tvillingemodellen fordi den er lidt større. Vi har været helt vild glade for den. Vi er flyttet og i vores nye soveværelse havde vi desværre ikke plads til den, så derfor har vi solgt vores Babybay  Vi savner den vildt meget!!!!! Vores datter er nu 20 mdr og jeg vil gætte på hun stadig kunne bruge den (måske). Vi solgte den i sommers da hun var lidt over 1 år.

Hun sover ikke længere i vores seng, men den havde været super at have til når hun vågner om natten og skal over i vores seng. Det er helt vildt så meget ekstra plads det giver. Netop fordi det er som slet ikke at have et barn i sengen, samtidig med at man ligger lige ved siden af dem.

Jeghar aldrig oplevet at hun af sig selv er rullét over i vores seng. Da hun var lille og skulle ammes om natten, lagde jeg mig bare helt hen til hende, og ammede mens vi lå i hver vores seng. Det geniale med den seng er jo at man sover sammen, men at man som voksen jo aldrig kan komme til at rulle over i barnet!

Den er ALLE pengene værd, ogås selvom den er dyr. Personlig synes jeg at standart modellen er for lille. Den er på størrelse med en lift og kan derfor kun bruges nolge få måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.