Aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. maj 2008

Joan ( Smallie )

Lillemand og jeg er alene i aften igen og står og mangler en ide til aftensmad. Så tænkte om i ikke lige kunne smide nogen ideer efter mig.

Det må gerne være let at lave, for han er noget pyldret mellem 5 og 6 hvor man jo sjovt nok laver aftensmad.

Hilsen Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2008

bette

vi får varmt mad til frokost.. og vi fik brasede kartofler og kyllingefilet med kornflakes panering:D det kunne lille manden godt lide
i det hele taget er kyllingefilet noget af mikkels farvorit..;)
du kunne også lave bagte kartofler til.. eller lign..

Anmeld

7. maj 2008

Joan ( Smallie )

bettemouse skriver:

vi får varmt mad til frokost.. og vi fik brasede kartofler og kyllingefilet med kornflakes panering:D det kunne lille manden godt lide

Ja men jeg har jo lige hentet ham i dagpleje og der har han jo fået mad ( rugbrød )
Og syntes jo han skal have noget varmt en gang om dagen.

Hvad er det kornflakes panering for noget(?) Ved godt hvad alm panering er men syntes ikke jeg har hørt om det andet

Joan

Anmeld

7. maj 2008

Mikkelmusen

spaghetti med kødsovs :) nemt at lave og de fleste kan li det. Filuca kan dog ikke så godt li pasta men på kartofler så spiser hun kødsovsen

Anmeld

7. maj 2008

ka li ja

risengrød!
hvis det er bøvl mellerm 5 og 6, kunne du så ikke gi ham en ordenlig røvfuld mad kl 5??
her hjemme hedder der aftensmad SENEST kl 6. simpelthen fordi så er ungerne mest behagelige...
vi skal grille vil jeg tro. har gjort det de sidste to dage, og med det her vejr må vi vel bare blive ved;)
kan bare ikke lige komme på hvad. så det blir nok kylling:$

Anmeld

7. maj 2008

Joan ( Smallie )

ka li ja skriver:

risengrød!
hvis det er bøvl mellerm 5 og 6, kunne du så ikke gi ham en ordenlig røvfuld mad kl 5??
her hjemme hedder der aftensmad SENEST kl 6. simpelthen fordi så er ungerne mest behagelige...
vi skal grille vil jeg tro. har gjort det de sidste to dage, og med det her vejr må vi vel bare blive ved;)
kan bare ikke lige komme på hvad. så det blir nok kylling:$

hader risengrød så det bliver det ikke. Det er noget far og søn må få når de er alene:).

Og jo kunne godt give ham mad kl 5 men han plejer ikke at få noget inden han skal i seng, så det skal jeg jo nok gøre. Han spiser bare ikke ret meget til aften lige i tiden men han vågner alligevel ikke om natten så han må jo være mæt.;)

Joan

Anmeld

7. maj 2008

Helle30

Ihh, endnu en risengrødshader - så har jeg en lidelsesfælle;)
Vi skal have risret med kalkun i tern, skjulte grønsager i karrysauce og ananas ovenpå, men jeg kan godt forstå, du gerne vil slippe nemmere om det, hvis Niels Peter er lidy pylret under madlavningen.
Jeg vil foreslå spaghetti med kødsauce ligesom Christina. Det er simpelthen både nemt, vellidt af de fleste og kan varieres i det uendelige. Jeg fryser altid rester ned i små portioner, når vi har fået det. Hvis vi en dag er lige lovligt sent ude med middagsmaden, så er det et totalhit med sådan en gang spaghetti. 1,5 min. i mikroen, og så lige ned i sirenen.
Nu ved jeg jo ikke, om du har tænkt dig, at skulle ud og handle ind, eller om du er én af de supermoms, der har alt i fryseren?
Skal du ingen steder, så har du garanteret både pasta og en dåse tun.
Du kan lave en superlækker sauce af tun, mælk/fløde + salt og peber. Så skal pastaen bare koges og voila: spisetid.

- Helle - smutter pga. overload max på babykanalen

Anmeld

7. maj 2008

bette

Joan ( Smallie ) skriver:

bettemouse skriver:

Ja men jeg har jo lige hentet ham i dagpleje og der har han jo fået mad ( rugbrød )
Og syntes jo han skal have noget varmt en gang om dagen.

Hvad er det kornflakes panering for noget(?) Ved godt hvad alm panering er men syntes ikke jeg har hørt om det andet

Joan

det er en panering der er en del sundere end rasp..
det er bare let knust kornflakes med lidt kryderi i.. så vender du bare kyllingefileten i og så bare på panden med dem.. sååå nem og det smager rigtig godt.. hehe det skal selvfølgelig være kornflakes UDEN sukker..
og så lige lidt salt og peber og så smager det himmelsk

Anmeld

7. maj 2008

Helle30

kan huske, at ví i 80'erne fik kyllinelår paneret i kokosmel. Det smagte også godt. Jeg bruger mest cornflakes i farsbrød, og forleden lavede vi trommestikker over bål,. Der skal også cornflakes i. - Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.