MD på Aalborg sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2010

Liljesilas

bagger26 skriver:

Ja nu hvor de alligevel er så langt, så er der jo meget spændende nu.  Men jeg kunne heller ikke selv vente så længe..

Jeg er også blevet scannet hos bang og hinge ved begge graviditeter, ved den førse var det i uge 24+et eller andet, her anden gang var det 29+6. Det var gode billeder og begge gange.. Så vidt jeg husker siger de at billederne er bedst hvis det er mellem uge 24-33 mener jeg, men det skriver de på deres hjemmeside..

Var det 3d/4d begge gange? Tror det er en stor oplevelse. Jeg har det bare sådan, at hvis de ikke kan se kønnet på den bette, så kunne jeg godt finde på at få en alm. scanning ved Bang & Hinge lige efter - kun pga kønnet. Men nu må jeg først lige se hvad de siger til MD

Men skal helt sikkert til 4d scanning i uge 24-25

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Tullebobs

Hej igen

De tjekker alt muligt ved MD, bl.a. hjertet (man kan se de 4 kamre), hjernen, rygsøjlen, mavesæk, blære, nyrer, ganespalte mv...

Jeg blev scannet hos Bang og Hinge i uge 21, så det var en alm. 2D scanning, fordi vi var så nysgerrige efter at kende kønnet. Jordemoderen tilbød at lave nogle 3D billeder også (gratis), og selv om det var tidligt, så var der den fineste lille babydreng

Så jeg kan godt forstå, hvis du vælger den løsning, hvis nu det med kønnet skulle glippe på sygehuset.

Kh Trine

Anmeld

21. januar 2010

Liljesilas

Tullebobs skriver:

Hej igen

De tjekker alt muligt ved MD, bl.a. hjertet (man kan se de 4 kamre), hjernen, rygsøjlen, mavesæk, blære, nyrer, ganespalte mv...

Jeg blev scannet hos Bang og Hinge i uge 21, så det var en alm. 2D scanning, fordi vi var så nysgerrige efter at kende kønnet. Jordemoderen tilbød at lave nogle 3D billeder også (gratis), og selv om det var tidligt, så var der den fineste lille babydreng

Så jeg kan godt forstå, hvis du vælger den løsning, hvis nu det med kønnet skulle glippe på sygehuset.

Kh Trine

Det er spændende om det hele er som det skal være så. Ja det bliver løsningen, hvis ikke de kan sige kønnet.

Tak for hjælpen, så må jeg bare krydse finger.

Anmeld

21. januar 2010

bagger26

mayapigen skriver:

Var det 3d/4d begge gange? Tror det er en stor oplevelse. Jeg har det bare sådan, at hvis de ikke kan se kønnet på den bette, så kunne jeg godt finde på at få en alm. scanning ved Bang & Hinge lige efter - kun pga kønnet. Men nu må jeg først lige se hvad de siger til MD

Men skal helt sikkert til 4d scanning i uge 24-25

ja det var 3D/4D begge gange, altså dem jeg fik lavet hos Bang & Hinge.. og det er en kæmpe oplevelse syntes jeg. Men tror lige så meget det er fordi de er så dygtige til at forklare om alt det man ser, så vi fik meget ud af det. Kan kun anbefales...

Anmeld

21. januar 2010

tb

bagger26 skriver:

ja det var 3D/4D begge gange, altså dem jeg fik lavet hos Bang & Hinge.. og det er en kæmpe oplevelse syntes jeg. Men tror lige så meget det er fordi de er så dygtige til at forklare om alt det man ser, så vi fik meget ud af det. Kan kun anbefales...

hej,

vi skal os til 3D scanning hos Bang og hinge i 26. uge.. De billeder man får er det billeder ligesom til nf og md?? Kæresten har nemlig en tanke om at han gerne vil have et forstørret, men det tror jeg ikke er muligt at få gjort..

Skal til MD scanning om halvanden uge og er os bare sååååååå spændt

knus Tina

Anmeld

21. januar 2010

bagger26

tb skriver:

hej,

vi skal os til 3D scanning hos Bang og hinge i 26. uge.. De billeder man får er det billeder ligesom til nf og md?? Kæresten har nemlig en tanke om at han gerne vil have et forstørret, men det tror jeg ikke er muligt at få gjort..

knus Tina

Ja altså billederne har samme størrelse og er af samme slags papir som til NF og MD, det er jo selvfølgelig bare 3D billeder...

Ved ikke om de kan forstørres op, men man kan jo altid prøve at høre hos en fotoforretning om de kan...

Ellers kan man jo skanne dem ind på sin computer og så bestille dem derfra, der har jeg gjort med billederne fra NF..

Det er også bare rigtig rigtig spændende..

Anmeld

21. januar 2010

Liljesilas

tb skriver:

hej,

knus Tina

Ja det kan jeg godt forstå, jeg er også bare rigtig spændt! Vi er jo næsten lige langt henne, så du må da lige fortælle mig din oplevelse af MD. Puha det blir spændende

Anmeld

21. januar 2010

tb

mayapigen skriver:

Ja det kan jeg godt forstå, jeg er også bare rigtig spændt! Vi er jo næsten lige langt henne, så du må da lige fortælle mig din oplevelse af MD. Puha det blir spændende

det her er godt nok mit andet barn, men min datter er nu 8 et halvt og da jeg ventede hende havde de lige en periode hvor de ikke scannede hvis ikke de mente det var nødvendigt.. så det er jo næsten helt nyt for mig  sidst anede jeg jo ikke hvad der kom ud, så det bliver fedt at vide det på forhånd denne gang.. hehe..

Anmeld

22. januar 2010

Liljesilas

tb skriver:

det her er godt nok mit andet barn, men min datter er nu 8 et halvt og da jeg ventede hende havde de lige en periode hvor de ikke scannede hvis ikke de mente det var nødvendigt.. så det er jo næsten helt nyt for mig  sidst anede jeg jo ikke hvad der kom ud, så det bliver fedt at vide det på forhånd denne gang.. hehe..

Okay jeg kunne slet ikke forestille mig en graviditet uden scanning Det bliver da så spændende... Så er det en helt "ny" måde at være gravid på for dig...  

Anmeld

22. januar 2010

bagger26

mayapigen skriver:

Okay jeg kunne slet ikke forestille mig en graviditet uden scanning Det bliver da så spændende... Så er det en helt "ny" måde at være gravid på for dig...  

Da min mor var gravid med mine søstre fik man ikke tilbudt scanninger.. Så der opdagede de først 7 dage før hun fødte, at hun ventede tvillinger.. hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.