Fortvivlet og frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. maj 2008

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har været sammen nogle år efterhånden og vi har sammen et barn der er under et år gammel. Der har altid været nogle ting ved ham som jeg ikke helt har kunne forliges med, hvilket har bragt os til en del skænderier. Dog har vi aldrig skændtes meget, for det gider jeg slet ikke. Han er en blød mand, meget imødekommende og sjov, men hvis der sker bare den mindste ting (her til morgen var det at bilen ikke kunne starte), så kan han flippe fuldstændig. Og så kan han finde på at råbe, smide med ting og banke i bordet. Det er ikke ok når vi er alene - men det er SLET ikke ok opførsel når vores barn er i huset. Jeg blev rigtig gal, han kom hurtigt ned på jorden igen (som altid) og undskyldte sin opførsel. Han er god til at sige undskyld, men det er bare ikke godt nok! Denne morgen sagde jeg til ham at det ville ende med at splitte os ad hvis han blev ved med at sprænge bomber på den måde - og det var ikke bare en trussel. Jeg gjorde ham desuden opmærksom på at det gav et ryk i barnet da han bankede i bordet, og det fik ham naturligvis til at tænke, og han fik meget dårlig samvittighed. Jeg bad ham arbejde med sine vredesudbrud, og hvis han ikke selv kunne finde ud af det, så måtte han få nogen til at hjælpe ham.

Jeg har på det sidste tænkt over hvordan et liv som enlig med et lille barn ville være. Tankerne er kommet mere og mere, og det skræmmer mig og gør mig ked af det. For jeg elsker ham jo, og jeg ønsker at det skal fungere. Desuden er jeg afhængig af hans hjælp i hverdagen når jeg skal begynde at arbejde da jeg vil få en del sene dage. Det har hele tiden været aftalen at han skulle tage en stor del af slæbet efter barslen. Hvis det skulle gå i stykker har jeg desuden tænkt mig at flytte fra den by hvori vi bor nu, for at være tættere på min familie og gamle venner, som bor meget langt fra mig nu. Men så fjerner jeg jo barnet fra sin far. Det har jeg heller ikke lyst til. Men jeg ser ikke anden mulighed hvis det skulle komme så vidt.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg. Måske bare komme ud med nogle af de tanker og frustrationer jeg går og slås med for tiden. Jeg har ikke talt med nogen veninder om det, da jeg har svært ved at sige det til dem. Jeg har en meget god veninde - vi fortæller hinanden alt - men når hun spørger hvordan det går siger jeg bare altid noget lignende "det går fint, ikke noget nyt". Jeg vil gerne tale med min veninde om det, men jeg tør måske ikke indrømme hvordan jeg har det - altså sige det med ord, for så er det en slags offentliggjort at det ikke går godt mellem os. Jeg ønsker at vi skal være en familie, at mit barn skal vokse op med sin far, at vi er lykkelige osv. - lige nu er jeg bare ikke lykkelig...

Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2008

Mathilde

Kære dig

Det er da en træls situation du/i er i, så jeg kan godt forstå at du er rigtig fortvivlet og frustreret!!!
Men du skriver også at du elsker ham, så jeg synes du skal holde fast i, at han skal arbejde med sine vredesudbrud. Det ville være ærgeligt hvis i går fra hinanden, uden at han har prøvet at bruge nogle timer med en psykolog/terapeut elle lign.
Så længe han også kan se, at der er et problem og han får dårlig samvittighed efter sine udbrud, er der jo noget at arbejde med.
Nu kender jeg jo hverken dig eller ham, men det er hvad jeg synes du skal gøre udfra det du skriver.
Men hvis det ender med, at i vælger at gå fra hinanden så er jeg sikker på at du nok skal finde en løsning på alt det praktiske. Man kan som regl mere end man regner med...

Jeg håber i finder en god løsning på problemet sammen.

Kæmpe(H)Mathilde

Ps. Jeg synes du skal snakke med din gode veninde om det. Det er ikke nogen skam at ALT ikke er perfekt.

Anmeld

10. maj 2008

Doktor Doolittle

Kære dig

Har du prøvet at spørge din kæreste om han går med nogle frustrationer indeni sig selv? Det lyder som om bægeret er konstant fyldt hos ham, der mangler kun dråben før det flyder over og han eksploderer. Måske det hjælper hvis du giver ham mulighed for at "lufte ud", hvis det er det, han har brug for. Ellers kunne han måske have hjælp af en professionel.

Jeg synes du skal tale med en veninde om det. Der er problemer i alle forhold, det er mere ærgerligt at ende med at gå fra hinanden fordi man ikke får det løst end det er at søge hjælp hos andre og måske redde forholdet. Ingen af os er perfekte! Jeg er selv meget åben og havde engang en fornemmelse af, at mit forhold var det dårligste jeg kender. Indtil en veninde sagde til mig, at hun ofte kunne nikke genkendende til vores problemer, men at hun bare ikke selv havde modet til at åbne munden og fortælle om sig selv og sit forhold. Sådan er der nok mange, der har det.

Som Mathilde skriver er jeg også sikker på du sagtens kan klare at være alene-mor, hvis det skulle komme til det.
Jeg håber I finder den bedste løsning for jeres lille familie :)

STORT (H) fra Tina

Anmeld

11. maj 2008

H+S Skjolgborg.

Jeg er ret sikker på du ikke står alene tro i mange forhold man har et eller andet som ikke altid køre godt eller kommer og gå....Syntes bestem selv jeg kender det du skriver dog elsker jeg også min kæreste vildt meget..
Jeg syntes også det er fedt det du har sagt til ham + ville måske også forslå du måske tog med ham til nået behandlingen..Se det på den lidt positiv side af han ikke slå dig det er sku nr et...
hved godt af det med af banke i bord og råbe ikke er så smart slet ikke når barne er til sted..så må han sku gå sin vej og rase af...Syntes bestem du skal snakke med din veninde om det indda måske græde lidt ud..Men syntes også du skal snakke med kæreste om hvordan du har det og han har det........

Af og til spriger min kæreste eller jeg også ud men det er ikke helt på samme som du skriver men f.eks er jeg god til af råbe nok lidt for højt og snakke i munden på ham eller jeg siger jeg kommer bare med nået midt i det du siger(hved godt det er forkert af afbryde men det er jeg sku lidt for godt til..
Hvor min kæreste bare kan finde på af bare gå mens jeg snakke til ham(eller skændes med ham)..det væreste han kan gøre er når han blever så gal han bare køre sin vej/fra os og jeg sidder alene tilbage med 2 børn..
Den syntes jeg er slem og svær for mig og han hved jeg ikke kan lide det..
Men et sted er det nemt for ham for han har ikke nogle børn der holder ham her..måske lidt ondt mente men det er ikke ment på den måde...men jeg kan jo ikke bare gå har jo to børn soven(det er sket to gange han har gjort det.) og hader det vil heller bare havde man får snakke ud også er man gode venner igen sød og kærlige slut prut..
Dog skal det siges vi er bleve meget bedre til af snakke om ting før det går så slemt til og vi har også kun været sammen 10 mdr her den 26 maj og de første 4 mdr var vi slet ikke uvenner dog var han meget omkring mine mande venner og jeg droppe en b-ven.
Vi flytte så i hus i okt mdr 06 og mange hurtig og nye ting osv skete og fra okt til nu har vi nok hver uvenner 4-5 gang..

Jeg håber i finder ud af det og du får en god snak med din veninde og syntes også du skulle snakke lidt mere med din kæreste om det...

Knusss fra Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.