Se havd jeg kan:0) Eller rettere se hvad jeg har lavet:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

Ox.

Valle81 skriver:

Det er meget et smagsspørgsmål:0)

Jeg sværger selv til 100 % uld eller 100% bomuld, acryl og sådan er ikke rigtig for mig:0)

Hvis jeg fx skal strikke en sommerkjole, så vil bomuld være det bedste.

Her er et par billeder,

Det pink er i mini strørrelse, det er strikket til Asta's dukke, men cardigan kan lavees i stor:0)

Så er der en halterneck kjole, som min datter inderligt ønskede sig i sommers, der var engang et lille silkebånd hen over brystet, men det har Asta hevet ud, kan ikke lige finde det.

Den sidste er en uld kjole som jeg stikkede i vinters:0)

Åh jeg er vild med det sidste billede!

Hvor meget skal der bruges til sådan en kjole?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

LotteGabriella

Valle81 skriver:

Ja ikke:0)

Det eneste problem med alt det jeg får strikket er jo, at vi næsten bliver nødt til at have vinter hele året rundt:0)

Men har fundet et projekt at kaste min strikke lidenskab over. Fandt på Red barnets hjemmeside et projekt. Det går ud på at man skal strikke alle de huer man kan til nyfødte i AFrika, da en stor del af spædbørnen mister liver, da de bliver nedkølet for meget isr om natten, da de ikke har noget på hovedet til at holde på kropsvarmen.

Så tænkte det er lige mig, så nu er jeg igang med den 5 hue, og håber at jeg når at strikke en 20 stykker inden man skal have sent dem ind til REd Barnet 1/04-2010:0)

Christina

sikke en god idé, det ville være dejligt hvis det kan redde nogle skønne babyer

Anmeld

20. januar 2010

Valle81

Sussie&Lilje skriver:

Åh jeg er vild med det sidste billede!

Hvor meget skal der bruges til sådan en kjole?

Jamen så laver jeg en som den sidste, en forårs/sommerkjole:0)

Så vil jeg skyde på 6 ruller bomuldsgarn 4 ruller i den hovedfarve som kjolen skal have og en rulle af hver farve, som du synes striberne skal have, hvis den skal være helt ensfarvet, så 6 ruller i det hele.

Hvis jeg så skulle løbe tør, så har jeg garnet så jeg selv lige kan smutte ind og købe en rulle:0)

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.