Så "prikker jeg hul" på denne her *S*

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.726 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. januar 2008

Pia.

Nu har jeg skrevet I de to andre om Mads & Mikkel, så selvfølgelig vil jeg også fortælle jer om min datter Mille.

Mille er vores lille prinsesse, hun er 5 år - fylder 6 til oktober.

Mille går i børehave og det er hun rigtig glad for, vi har valgt at vente et år mere inden vi sender Mille i skole. Mille er ellers dygtig til det faglige man skal kunne for at komme videre, men hun mangler en masse selvtillid og trænger til at prøve at være den store. så vi tror på at vi har taget det rigtige valg.
Og det bedste ved at vente det er at 3 gode venner også først skal med til næste år.

Hun er en rigtig god pige, og en skøn storesøster men en fræk lille søster ;)

Det var lidt om vores prinsesse Mille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2008

Doktor Doolittle

Hun lyder sød hende prinsesse Mille ;)

Vi har prins Theodor på 5, han bliver 6 til marts. Theodor er også en rigtig dejlig dreng :)) Han er aktiv, glad, positiv, fuld af gode idéer, kreativ, kvik og så er han også lækker :P (man kan NÆSTEN ikke høre, det er hans mor, der har skrevet dette indlæg ;))
Sjovt nok skal Theodor også først starte skole til sommer. Han er født for tidligt og havde brug for et år ekstra til at arbejde på de sociale kompetencer og bare lege og være dreng, vurderede vi. Han kunne sagtens være startet rent indlæringsmæssigt.

Theodor er en skøn storebror, meget glad for William, utroligt kærlig og de deler værelse, på Theodors opfordring :D

Udfordringen med Theodor er hans stædighed, den skal der arbejdes med på alle fronter, men den skal nok komme til at gøre ham godt i længden :P

Knus fra Tina, mor til Theodor 5 år og William halvandet år.

Anmeld

15. januar 2008

Heidi.

Hello....:))

Jeg har Frederikke som er fra den 4 September 2003..
Frederikke er en rigtig aktiv pige, som ikke sidder stille i 2 sekunder.. Hun er inde i en periode som er meget hård syntes jeg da hun er rigtig fræk og grænseoverskridende...Men sådan er det jo nok med den alder..

Frederikke er rigtig glad for Phillipa, men nogen gange bliver det for meget, fordi Phillipa gider hende ikke rigtig fordi hun kan være lidt voldsom..

frederikke og Phillipa deler også værelse, og det går rigtig godt..

Så har hun også astma, der startede som astmatisk bronkitis og nu er det så blevet til astma....

Hilsen Heidi...:)

Anmeld

15. januar 2008

gda

Så er vi også kommet i denne katogari. Josephine blev 3 år 2-1. Vi har lige været til 3 års undersøgelse idag, og alt var ok.
Hun er vokset 6 cm i løbet af 2007, og har taget 3 kg på.
Lægen kom dog til at kigge på hendes tal fra 2006. Så havde hun pludselig taget 9 kg på og vokset 21 cm.
Så vi skulle passe på hendes vægt :) Synes det er svært. Hun er super aktiv og har en god appetit. Vi gør meget ud af at spise sundt, da jeg også er overvægtig. Vi får masser af frugt, grov rugbrød, masser af grøntsager. Kun sodavand og slik fredag og lørdag.

Ellers hvad kan sige om Josephine. Hun glæder sig at blive storesøster og nægtet pt at sove andre steder end herhjemme. Hun har siden fødsels været hurtig fremme, kravlede da hun 6 måneder, startede med gå da hun var 8 måneder, gik perfekt da hun var 10 måneder, startede med at snakke da hun var lidt over et 1.
Hun har dog været meget syg med hendes øre, og vi har næsten konstant i 13 måneder besøgt ørelægerne, vagtlægen, egen læge og syghuset. Så hun er meget bange for nye ting og nye mennesker. Selv julemanden er hun bange får.

Anmeld

16. januar 2008

Mortil3

Hejsa :)) Jeg har foruden David på 17 mdr, Patrick på 6 år og Cindy på 4 år. De går pt. i samme børnehave nu, men Patrick skal i skole efter sommerferien. Cindy er en lille stædig pige, vil helst ikke nævne at hun har det fra moderen :P, som bestemt ikke går af vejen for noget. Er spændt på hvordan hun bliver som teenager 8(8D. Hun skal til sin 4 års undersøgelse i denne måned, så jeg kan ikke rigtigt skrive så meget om det endnu.. Men hun trivedes fint uden problemer, til forskel fra sine to brødre, så har hun et jernhelbred. Hun har dog en lille last. Hun vil ikke af med sutten, da hun i forsøget stjæler lillebrors istedet for, hvis hun kan komme afsted med det. :S. Patrick er en ekstremt følsom og usikker dreng, som på en gang er meget glad for sine søskende, men alligevel hamrende jaloux, hvilket ofte resulterer i at han kan blive lidt voldsom. Dette kan også vise sig i børnehaven. Så vi er meget opmærksomme på ham. Der er ikke langt fra glæde til hidsighed. De ting har så gjort at han skulle vente et år extra på at komme i skole. Men han er godt på vej, og glæder sig også enormt til at komme i skole :D. Hilsen B., som sidder her kl. 03.01 med en mavesyg lille fyr, der vågner hver halve time, og storebror der også er syg med virus :'(

Anmeld

16. januar 2008

lllise

Hej hej

Jeg har Jeppe på 4 mdr og Jonas på 4 år.

Jonas går i børnehave og er utrolig glad for det. Da han gik i dagpleje gik der ikke en dag hvor han ikke græd når vi aflevede ham.

Jonas er en meget rolig dreng, ja det er han været lige siden han kom til. Han gik da han blev 13 mdr og har ALDRIG kravlet. Jonas gør aldrig noget vildt og overvejer ting meget og så er han sååååå langsom når vi ber ham om noget.

De første par år havede vi ikke klippe-kort til skadestuen (sjovt nok når han er så stille og rolig). Da han var to år brækkede han armen uheldigvis. Han sagde ikke noget om det, der gik 2 dage inden jeg kunne se at der var noget galt. Den samme arm brækkede han igen, da det ikke var groet odenligt sammen. Samme år synes han lige han vil se om man kunne sætte en sten op i næsen, jow jow sagtens. Så den var vi på sygehuset og få taget ud, det blev et større projekt.

Jonas er storbror til Jeppe, han er meget glad for ham, rigtig sød til at hjælpe til og vil gerne rende rundt med ham og give ham flaske. Så Jonas er utrolig sød imod ham.

Knus Lotte
-Mor til Jonas på 4 år og Jeppe på 4 mdr.

Anmeld

17. januar 2008

stine

hej

jeg har Emma der blev 5 år lige efter jul, hun er en dejligt fredelig pige. hun er meget omsorgsfuld og bekymre sig mere end godt er(tror jeg nogle gange)
emma var næsten 3år inden hun begyndte at tale, hvilket har gjort at hun med hendes sprog ikke er helt alderssvarende, men hun er rigtig godt på vej. hun kæmpe dog lidt med at hun er perfektionist og derfor er det nogle gange svært for hende at sproget driller. talepædagogen mente at hendes sprog nok skulle rette sig selv, men når det er svært for hende vil hun gerne arbejde med hende så det er vi rigtig glade for.

hun glæder sig rigtig meget til at blive storesøster til juli, hun ønsker sig en lillesøster men vi har forklaret hende mange gange at det bestemmer vi jo ikke selv:)

Emma har en bonus storebror på 10 år som bor hos os 14 dage af gangen han er en kvik og sød dreng dog er han meget opmærksomheds krævende, hvilket til tider kan være hårdt. han ønsker sig en lillebror for nu har han jo både Emma og en lillesøster hos hans mor så det mente han var rigeligt med piger:D

kh Mette

Anmeld

20. januar 2008

Lisa

:) Hej!

Vi har den skønneste datter på 5 år.
Hun er bare så dejlig og sjov pige. Hun skal i skole til sommmer og det har moren (læs mig) lidt svært ved at forstå... min lillefod som jeg kalder hende er blevet stor.
Men hun er sej og skal nok klare det skift.
Hun er en skøn lillesøster og storesøster - fuld fart frem ....

Hilsen fra den stolte mor Lisa

Anmeld

20. januar 2008

Kloster

Hej.
Vi har Mads på snart 4 år. Han bliver 4 år til marts. Mads er et ønskebarn fra min side af og blev et ønskebarn fra mandens side af. Vi havde en hel del problemer på det tidspunkt, hvor Mads blev lavet. Men til verden kom han da. Mads er nr 3 ud af 3 drenge.

Han er altid glad, men synes selv, at hans verden går ham rimelig meget imod her i 3-4 års alderen :P
Han elsker at gå i bh og er meget interesseret i landbrugsmaskiner, ambulancer, brandbiler, politibiler osv. Han leger godt selv og er nem til at tilpasse sig. Han er meget afhængig af sin mor, mormor og morfar, men andre kan også bruges :)

Han var meget langsom til at kravle, gå og snakke. Begyndte først at snakke dansk i en alder af ca 2½ år. Men nu tier han bare aldrig stille 8D

Vi kan nemt se forskel på Mads og de to andre drenge, vi har på 8 og 10 år. Vi er klart af den overbevisning at det har noget at gøre med vores alder, da vi fik ham. Vi er belevet mere voksne, mere erfaring og mere stabilitet i hverdagen.

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

10. februar 2008

Charlotte_82

Hejsa :)

Jeg har Alexander på snart 5 år(bliver han til april), Melissa på 3 år og Melanie på 8½ måned (L)

Alexander er en rigtig god storebror. Han er så stolt af hans små søstre og har ytret at han nok skal passe på dem og at ingen skal gøre dem noget for så kommer ham og far efter dem :P

Alexander er en rigtig fræk og frisk bandit. Han er inde i en periode hvor han bare slet slet ikke på nogen måder hører efter hvad der bliver sagt med mindre det er om han vil ha en is. Så kan han skam fint høre efter :))

Alexander går til talepædagog. Han har haft lidt svært ved at snakke rent men det går rigtig godt fremad nu. Talepædagogen skrev til os at hun kunne se en markant forskel på de 3 måneder han har gået ved hende så nu er han snasrt færdig med det :)

Ellers glæder han sig rigtig meget til at starte i skole. Dog skal han først afsted i 2009 men derfor kan man jo godt glæde sig alligevel (L)

Melissa blev 3 år d 2 januar. Hun er en rigtig bandit der elsker at slås og samtidig er hun en lille prinsesse der nærmest er umuligt at få i et par bukser. Hun har det bedst med kjole og strømpebukser på (L)

Hun snakker rigtig flot og har gjort det længe. Hun elsker at gå i børnehave. Hun er en lille putte trold der elsker at ligge og nusse hos en (L)

Knus fra Charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.