SU som samboende forsørger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2010

Sjl-msl-Mkl

Elisabeths skriver:

haha, ja det kan der jo være noget om

Var det pga økonomien i ikke flyttede sammen eller hvordan? Hvis jeg må spørge selvfølgelig?

Jeg må indrømme jeg synes det er at tage et stort spring i økonomien ved at flytte sammen. Jeg havde en løn på 23000 før jeg begyndte på uddannelse og er rigtig glad for den støtte min datter og jeg kan få, mens vi bare er os. Men er der grobund for et godt forhold, burde økonomien jo i bund og grund ikke ha´nogen betydning... Men det er jo både dobbelt su og boligstøtten man mister her. Min kæreste tjener rimelig godt, men i denne situation ville jeg da godtnok ønske, at han også var under uddannelse, men det er nok bare mig- jeg skal nok lige vænne mig til tanken om at have færre penge mellem hænderne de næste 5 år

Det er nok 20 procent pga penge og de resterende 80 procent pga vi skal arbejde med os selv. Så vi kan fungere som en ordenlig familie.

Man skal tænke sig om når man skal flytte sammen. Før at der skal være god grobund for ens familieliv og for den sags skyld også ens kærlighedsliv så skal økonomien også fungere. Efter min mening..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

Unalisa

Elisabeths skriver:

Min bror har fundet en pige, som har en datter fra et tidligere forhold, de bor sammen og studerer begge.

Min svigerinde får dobbelt su, mens min bror får 1½ su.

Håber det kan hjælpe lidt

jo tak det hjalp meget.  1½su? hvor meget vil sige ca..

Anmeld

19. januar 2010

Elisabeths

DatterMalou skriver:

Det er nok 20 procent pga penge og de resterende 80 procent pga vi skal arbejde med os selv. Så vi kan fungere som en ordenlig familie.

Man skal tænke sig om når man skal flytte sammen. Før at der skal være god grobund for ens familieliv og for den sags skyld også ens kærlighedsliv så skal økonomien også fungere. Efter min mening..

Der er vi fuldstændig enige

Det er så vigtigt, specielt og endnu mere, når der er børn indblandet. Man skal ikke flytte sammen bare for at flytte sammen

Anmeld

19. januar 2010

Elisabeths

Limya skriver:

jo tak det hjalp meget.  1½su? hvor meget vil sige ca..

Det er alt afhængig af, hvad man får i su. I deres tilfælde er det de 5300, og igen 5300 delt i to. Så han får nok omkring 7600 før skat vil jeg tro

Anmeld

19. januar 2010

Sofia

Limya skriver:

undskyld jeg låner dit tråd til at blive klogere på.. men hvis vi begge er på su og er forsørger til vores søn, er der så en af os om får dobbelt su? eller???

Hej:-) Hvis I begge er på SU, får I begge den normale sats (ca. 5300 før skat) Og så får du supplerende SU hver måned, som er ca 1200 udbetalt. 

Derudover får du 12 ekstra SU klip og din kæreste får 6 ekstra SU klip. Dvs. Du kan holde et helt års barsel og stadig få SU. Hvis du kun holder fx 6 måneders barsel, kan du i 6 måneder hvor du er studieaktiv, få dobbeltklip hver måned, således at du i alt bruger dine 12 barselsklip.

Håber det hjalp lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.