SU som samboende forsørger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.149 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. januar 2010

Elisabeths

Hej med jer

Jeg har siddet og kigget lidt på su.dk og har læst et par tråde herinde, men er stadig ikke blevet klogere

Jeg er lige startet på uddannelse, bor alene med min datter og får derfor dobbelt su (når det træder i kraft)

Min kæreste og jeg har snakket lidt om at flytte sammen, han er udlært og får derfor ikke su, men funktionærløn.

Mit spørgsmål ligger så på, hvad jeg mon vil få udbetalt? Om det stadig vil være dobbelt, i og med at man jo stadig er forsørger- dog ikke enlig forsørger. Min kæreste er ikke biologisk far til min datter.

Mon der er nogen, der kan fortælle mig det, for det ville da være meget rart at vide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

Ayasmor

ved ikke helt 100 hvordan det er med reglerne.. men kan sige så meget at du ihvertfald ikke vil få udbetalt dobbelt su.. og om din kæreste er bio far har ikke noget at sige, da det stadig anses som værende et ægteskabslignende forhold hvis i bor sammen.. dermed ikke enlig forsørger.. Håber der er nogle af de andre tøser herinde der lige kan hjælpe dig med resten..

Knus

Anmeld

19. januar 2010

Elisabeths

Ja det var også lidt det jeg selv havde på fornemmelsen.

Sådan lige umiddelbart synes jeg, jeg har læst mig til, at man får su:5300,- og så kan man jo så selv bestemme, om man vil oprette lån ved siden af.

Men tak for dit svar

Anmeld

19. januar 2010

Sjl-msl-Mkl

Hej.

Jeg tror godt jeg kan hjælpe dig.

Hvis du gør Flg.: www.su.dk - menu der hedder: SU - satser for SU - Su til ungdomsuddannelse eller SU til vidregåendeuddannelse. Og så skulle det så komme frem.

Du kan så tage et lån som så selvfølgelig skal betales tilbage..

Jeg får 5384 kr. før skat.

Anmeld

19. januar 2010

Ayasmor

Elisabeths skriver:

Ja det var også lidt det jeg selv havde på fornemmelsen.

Sådan lige umiddelbart synes jeg, jeg har læst mig til, at man får su:5300,- og så kan man jo så selv bestemme, om man vil oprette lån ved siden af.

Men tak for dit svar

Det er nok ikke helt ved siden af.. og selvtak

Anmeld

19. januar 2010

Elisabeths

DatterMalou skriver:

Hej.

Jeg tror godt jeg kan hjælpe dig.

Hvis du gør Flg.: www.su.dk - menu der hedder: SU - satser for SU - Su til ungdomsuddannelse eller SU til vidregåendeuddannelse. Og så skulle det så komme frem.

Du kan så tage et lån som så selvfølgelig skal betales tilbage..

Jeg får 5384 kr. før skat.

Tak for dit svar

Er du også samboende?

Ja, det hujede mig lidt, at man ville "miste" lidt- men der er jo så også pludselig 2 forsørgere og 2 til at betale udgifterne, så det går nok op i en højere enhed til sidst alligevel

Anmeld

19. januar 2010

Sjl-msl-Mkl

Elisabeths skriver:

Tak for dit svar

Er du også samboende?

Ja, det hujede mig lidt, at man ville "miste" lidt- men der er jo så også pludselig 2 forsørgere og 2 til at betale udgifterne, så det går nok op i en højere enhed til sidst alligevel

Nej det er jeg ikke, men det vil jeg gerne være på et tidspunkt..

Det er helt klart bedre og bo 2 sammen. Så kan men ikke kun give sig selv skylden for manglende penge på kontoen. Haha

Anmeld

19. januar 2010

Unalisa

undskyld jeg låner dit tråd til at blive klogere på.. men hvis vi begge er på su og er forsørger til vores søn, er der så en af os om får dobbelt su? eller???

Anmeld

19. januar 2010

Elisabeths

DatterMalou skriver:

Nej det er jeg ikke, men det vil jeg gerne være på et tidspunkt..

Det er helt klart bedre og bo 2 sammen. Så kan men ikke kun give sig selv skylden for manglende penge på kontoen. Haha

haha, ja det kan der jo være noget om

Var det pga økonomien i ikke flyttede sammen eller hvordan? Hvis jeg må spørge selvfølgelig?

Jeg må indrømme jeg synes det er at tage et stort spring i økonomien ved at flytte sammen. Jeg havde en løn på 23000 før jeg begyndte på uddannelse og er rigtig glad for den støtte min datter og jeg kan få, mens vi bare er os. Men er der grobund for et godt forhold, burde økonomien jo i bund og grund ikke ha´nogen betydning... Men det er jo både dobbelt su og boligstøtten man mister her. Min kæreste tjener rimelig godt, men i denne situation ville jeg da godtnok ønske, at han også var under uddannelse, men det er nok bare mig- jeg skal nok lige vænne mig til tanken om at have færre penge mellem hænderne de næste 5 år

Anmeld

19. januar 2010

Elisabeths

Limya skriver:

undskyld jeg låner dit tråd til at blive klogere på.. men hvis vi begge er på su og er forsørger til vores søn, er der så en af os om får dobbelt su? eller???

Min bror har fundet en pige, som har en datter fra et tidligere forhold, de bor sammen og studerer begge.

Min svigerinde får dobbelt su, mens min bror får 1½ su.

Håber det kan hjælpe lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.