Den vildeste weekend i mit liv startede fredag d. 2. maj.
Kl. 16.00 gik jeg med min far i hånden ud af døren og ned ad en græsplæne. Min svoger som er jazzmusiker spillede klaver, og midt på plænen under et par træer der dannede en slags overdækning, stod Anders med Smilla på armen og sin bror ved siden af sig. Han stod helt stille med tårerne trillende ned af kinderne da jeg nærmede mig, så jeg måtte lige synke en ekstra gang for ikke at ødelægge min fine make-up!
Vi blev viet under træerne af en rar ældre mand der har været borgmester i Gråsten, og som holdt en meget dejlig lille tale om hvad det vil sige at give hinanden sit JA i et ægteskab. Så var vi mand og kone, og der blev udvekslet ringe og kys.
Efter vielsen sang vi allesammen "Du kom med alt det der var dig" så var der champagne med jordbær og hjemmebagt kransekage til alle gæsterne imens vi blev fotograferet nede ved stranden.
Så var der ellers bryllupsmiddag med et væld af taler og smukke sange. Ikke fællessange, men sange som blev sunget for os. Hele min familie er vilde med musik og spille og synger, så der blev optrådt til den store guldmedalje. Det var meget rørende og smukt. Min far og mine tre søskende havde bl.a. hver især øvet et nummer som de sang, og min svoger - jazzmusikeren - havde skrevet et nummer specielt til os med den smukkeste tekst, "They have seen the light" hedder det. Derudover blev der sagt utrolig mange stærke og smukke ord til og om os. Det var i det hele taget en meget rørende og intenst emotionel aften hvor der blev grædt mange tårer - af den gode slags. Efter bryllupskage, brudevals og en masse hyggelig snak, sluttede aftenen da vi kom over på vores værelse kl. 3. Her havde mine søskende pyntet med et pink moskito-net der dannede himmel over sengen, der var champagne og jordbær til os, og Smilla sov hos Anders' forældre...(L)
Lørdag stod vi op og spiste morgenmad med de gæster der havde overnattet. Da de var sendt afsted begyndte så forberedelserne til aftenens fest. Fra kl. 16 begyndte folk at komme, og kl. 18 gik vi til bords igen. 55 af vores gode venner var mødt op, og så blev der ellers festet til den lyse morgen. Der var igen en masse flotte taler og sjove indslag. Det blev et brag af et gilde med SUPER musik, så alle var på dansegulvet. Kl. 05.45 gik vi i seng som de sidste efter den vildeste fest ever! FÅRK vi var smadrede da vi stod op 3 timer senere for at få lavet morgenmad til gæsterne som næsten alle overnattede...
Så selvom det nu er tirsdag og vi er tilbage i Testrup, så er vi bare stadig MEGA trætte, og det kommer til at vare lang tid før det hele bundfælder sig. Jeg kan bare sige til de kommende brude at de virkelig skal glæde sig, for det er simpelthen noget af det mest fantastiske og romantiske jeg nogensinde har oplevet!
KH Astrid
Anmeld