Potte-træning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2010

Anja

Det vigtigste er altså at gøre det i barnets tempo !!

Det er hverken noget man skal tvinge eller presse igennem, for det kan let give bagslag og give barnet i usundt forhold til toiletbesøg.

Vi har startet så tidligt fordi Elias ville det. Jonas var godt 3 år da han blev renlig, og det gik let, han smed den fra den ene dag til den anden både dag og nat og vi havde meget få uheld. Han var 100% klar.

Elias har selv efterspurgt at komme på potten og toilettet og det har vi selvfølgeligt føjet ham i. Vi har trænet den sidst mdr og nu er han renlig om dagen. I dag havde han første dag i dp uden ble ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

Mikkelmusen

Anja skriver:

Det vigtigste er altså at gøre det i barnets tempo !!

Det er hverken noget man skal tvinge eller presse igennem, for det kan let give bagslag og give barnet i usundt forhold til toiletbesøg.

Vi har startet så tidligt fordi Elias ville det. Jonas var godt 3 år da han blev renlig, og det gik let, han smed den fra den ene dag til den anden både dag og nat og vi havde meget få uheld. Han var 100% klar.

Elias har selv efterspurgt at komme på potten og toilettet og det har vi selvfølgeligt føjet ham i. Vi har trænet den sidst mdr og nu er han renlig om dagen. I dag havde han første dag i dp uden ble ....

Jeg synes det er vildt flot, og det lyder som om det er gået hurtigt med Elias.

Jeg vil også meget hellere gøre det når hun selv viser lidt interesse. Men jeg synes bare alle presser på. Og ja jeg ved jo godt man skal lytte til sig selv, men nogle gange kan man sgu godt komme i tvivl om jeg gør tingene for langsomt ift hvad ungerne kan. Det er trods alt første gang jeg skal potte-træne et barn, MIT barn.

Jeg tror bare jeg glemmer hvad folk siger mht at de SKAL være renlige inden børnehave. Det er vel ikke et must, og er hun ikke klar kan jeg ikke gøre noget ved det.

Tusind tak for input piger. Det giver stof til eftertanke.

Knus

Anmeld

19. januar 2010

Susan1978

Ved du hvad Christina, der er ingen der siger mere at de skal være blefri når de kommer i børnehave.. for det første kan man komme til at give børnene dårlige oplevelser med det og for det andet, så kommer børnene tidligere og tidligere i børnehave også kan de altså ikke forlange at de er ble fri..

jeg spurgte i Eas børnehave inde på "den stue" Emil skal starte om hvordan det var med at de skulle være blefri.. og der sagde pædagogen at det var virkelig sjældent at der var nogen der var det mere, når de startede og pt havde de ingen som var ble fri..  så det sagde hun jeg skulle tage det ganske roligt omkring.

For mig lyder det også som om hun ikke er klar..  bare vent til foråret så skal det nok komme.. og der har JEG også mere tålmodighed ved jeg..    så der vil vi gøre det lidt mere intensivt end vi gør nu.

nå ville bare lige give mit med..

Anmeld

19. januar 2010

Mikkelmusen

Susan1978 skriver:

Ved du hvad Christina, der er ingen der siger mere at de skal være blefri når de kommer i børnehave.. for det første kan man komme til at give børnene dårlige oplevelser med det og for det andet, så kommer børnene tidligere og tidligere i børnehave også kan de altså ikke forlange at de er ble fri..

jeg spurgte i Eas børnehave inde på "den stue" Emil skal starte om hvordan det var med at de skulle være blefri.. og der sagde pædagogen at det var virkelig sjældent at der var nogen der var det mere, når de startede og pt havde de ingen som var ble fri..  så det sagde hun jeg skulle tage det ganske roligt omkring.

For mig lyder det også som om hun ikke er klar..  bare vent til foråret så skal det nok komme.. og der har JEG også mere tålmodighed ved jeg..    så der vil vi gøre det lidt mere intensivt end vi gør nu.

nå ville bare lige give mit med..

Tak Susan, det var rart at høre. Men nu tænker jeg mere på familie og sådan, de siger allesammen sådan noget.

Men tak igen, det giver mig lidt mod på at det nok skal lykkes om noget tid

Anmeld

19. januar 2010

Siber

Mikkelmusen skriver:

Tak Susan, det var rart at høre. Men nu tænker jeg mere på familie og sådan, de siger allesammen sådan noget.

Men tak igen, det giver mig lidt mod på at det nok skal lykkes om noget tid

Din familie levede jo også dengang der var stofbleer til, og hvor man virkelig mærkede når der var noget i bleen, derfor blev man hurtigere renlig. Nu mærker de jo ingen ting!

og som de andre også har skrevet, ingen stress, det er meget få børn som er renlige som starter i Bhg.

Johanna er meget interreseret i at gå på wc, men det er ikke altid der kommer noget. I sommer løb hun rigtig meget i bar nummer, og tissede og sked over alt (næsten - lyder lidt ulækkert når jeg læser det) men til sidst blev hun så opmærksom på det, at hun nåede at gå på wc (de fleste gange) men så var sommeren slut, og vi har ikke gjort så meget, andet end spurgt om hun skulle på wc, og især hvis bleen var tør.

Men hun har også en storesøster, som hun ser meget op til, så når Alma skal på wc skal Alma også, og det er lige meget hvor vi er henne!

så fat mod, det kommer!

knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.