Potte-træning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. januar 2010

Mikkelmusen

Nu har der været et par debatter, men jeg vil alligevel lige høre jer.

Filuca har tisset på potten et par gange herhjemme, hvor hun var ude på badeværelset og tissede lidt og vi satte hende på potten for at tisse færdig.

Hvis vi spørger om hun skal tisse siger hun nej, lige meget hvornår. Hvis hun får bleen af og løber rundt i underbukser eller bar mås, spørger hun i starten efter sin ble. Og hun registrerer først at hun tisser når hun næsten er færdig. Men siger ikke noget.

Bør jeg tage det som et tegn på at det er for tidligt?

Jeg vil jo ikke presse hende, men hun nægter prompte potte og toilet-sædet. Hun sætter sig på potten i 10 sek, og rejser sig og siger færdig. Men hun gør ingenting.

Hos dp sidder de 1-2 gange om dagen på potte i 10 min af gangen. Hun sidder der i alle 10 min, men laver ikke noget. Jeg kan bare ikke få hende til at sidde på den herhjemme.

Skal jeg vente, droppe potte-træning lidt... eller gribe det anerledes an?

På forhånd tak

-Christina, lettere stresset og irriteret over at manden helst gerne vil ha ble på hende hele tiden...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

BK

Jeg vil umiddelbart mene at det er for tidligt, når hun end ikke registrerer at hun er ved at tisse før det er forsent...

Hvis jeg var dig ville jeg nok bare give hende ble på igen, og så prøve til sommer...

Anmeld

19. januar 2010

bette

hmm har du prøvet at gøre "at sidde på potten" til noget hyggeligt..
måske synge eller læse i en bog sammen eller lign??

måske det kunne hjælpe hvis du ik allerede har prøvet det..

Anmeld

19. januar 2010

Louise mortil4

som bette siger, prøv at gøre det lidt hyggeligt at sidde der ude, vi har et helt bibliotek der ude, så sidder vi og synger og læser historie mens de sidder på potten, det sys de er vældig hyggeligt og de kviterer somregl med at der er gevinst i potten. Nu er de begyndt at selv kunne mærke når de skal lave stort og tisse, ikke hver gang, men tit.

Held og lykke

Anmeld

19. januar 2010

Mikkelmusen

bette skriver:

hmm har du prøvet at gøre "at sidde på potten" til noget hyggeligt..
måske synge eller læse i en bog sammen eller lign??

måske det kunne hjælpe hvis du ik allerede har prøvet det..

Ja jeg sidder sammen med hende og snakker og læser bog.

Når hun tisser og vi når på potten inden hun er færdig, er hun vildt stolt og tørrer sig og vil gerne tømme potten og vaske fingre og alt det.

Men måske er hun bare ikke klar. De har ellers pottetrænet længe i dp. Og er det ikke lidt dumt hvis hun træner i dp men ikke hjemme?

Anmeld

19. januar 2010

bette

Mikkelmusen skriver:

Ja jeg sidder sammen med hende og snakker og læser bog.

Når hun tisser og vi når på potten inden hun er færdig, er hun vildt stolt og tørrer sig og vil gerne tømme potten og vaske fingre og alt det.

Men måske er hun bare ikke klar. De har ellers pottetrænet længe i dp. Og er det ikke lidt dumt hvis hun træner i dp men ikke hjemme?

hvis hun ikke gør noget i dp altså hverken tisser eller lign..
jamen så tror jeg ikke hun er klar.. men synes dog stadig godt du kan fortsætte med at tilbyde hende potten. det skal jo være en god oplevelse.. at der på et tidspunkt kommer noget i potten det er jo bare bonus..
men hvis hun siger hun er færdig.. jamen så er det jo fint..
måske du kunne tisse sammen med hende.. altså når du selv skal ud og tisse så tag hende med. måske hun så får lyst til også og sidde på potten.

men tag det med ro og lad hende bestemme tempoet..

Anmeld

19. januar 2010

Mikkelmusen

Jeg tager hende tit med hvor jeg selv tisser. Men det er hun komplet ligeglad med. Hun vil hellere i bad... Men altså, det kommer nok en dag.

Anmeld

19. januar 2010

Anja

Jeg synes ikke hun lyder klar. Jeg ville vente med mere pottetræning, hvis det var mig. Barnet skal jo gerne være med på det og have forståelse for det.

Anmeld

19. januar 2010

Rasmine

Her gør vi INTET for at Rasmus skal ville sidde på potte, skide i lokummet, eller på anden vis smide bleen. Det kommer når det kommer. Men nu har vi jo også været det igennem med Mille....

Tror det er meget normalt at forstegangsforældre er så obs på det. Kan se mange indlæg om det at smide bleen, eller sidde på potten.

Anmeld

19. januar 2010

Mikkelmusen

Mebach skriver:

Her gør vi INTET for at Rasmus skal ville sidde på potte, skide i lokummet, eller på anden vis smide bleen. Det kommer når det kommer. Men nu har vi jo også været det igennem med Mille....

Tror det er meget normalt at forstegangsforældre er så obs på det. Kan se mange indlæg om det at smide bleen, eller sidde på potten.

Ja jeg synes der er rigtig mange der træner eller allerede har succes, og uanset hvem jeg taler med, så får jeg altid afvide at nu skal hun også da også snart til at blive blefri... Og historier om at folk kender nogen hvor børnene lærte det meget tidligt osv...

Jeg har sgu bare ikke lyst til at tvinge hende til det. Altså hun er klar, når hun er klar. Det nytter ikke at tvinge, for så bliver hun bare sur og har slet ikke lyst til at sidde der.

Men det virker bare som om hun SKAL være renlig inden hun er 3 og helst læææænge før det. For hun skal jo også snart i børnehave og bla bla bla...

Nå det blev lidt langt, sorry... Men tak for svar Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.