Tynebandit! Hvorfor ringer du ikke til din dp i morgen og spørger hende, om hun ved, at hun skal strejke i nærmeste fremtid? Hvis hun skal det, så ved hun det sikkert allerede, og hvis hun ikke ved det, så er situationen mindst ligeså frustrerende for hende som den er for dig/jer.
Selvfølgelig skal vi som forældre og børn have vores behov (pasning) tilgodeset hurtigst muligt, men vi vil også gerne, at den næste pode kan blive passet, når gymnasiepigerne ikke kan pga. undervisning ik'? Derfor støtter jeg strejken lige så længe, de strejkende måtte vælge at opretholde deres krav/arbejdsnedlæggelse. Det er NU, de elendigt betalte fag skal have deres løft, og de har god opbakning i befolkningen - så lad dem kæmpe for f.... De kæmper jo ikke kun for valget mellem Aldii's frostbøffer og Føtexs Ludvigplagiat. De kæmper også for en løn, der kan tiltrække kvalificeret (eller ligefrem uddannet) arbejdskraft i fremtiden og dermed sikre dem kolleger, så de ikke skal arbejde med underbemanding hele tiden.
Jeg kunne i morgen sende mine børn i privat dp, børnehave eller skole, men det vil jeg sgu ikke være med til. De skal opleve verden som den er og ikke en isoleret skare af børn fra dobbeltydende familier - nuller du!
Nå - der røg jeg vist lidt ud ad et partipolitisk spor med forhøjet blodtryk til følge.
Tynen! Ring til jeres dp'er. Hun ved forhåbentig, om hun skal strejke.
- Helle - Helt oppe over fanen nu;)
Anmeld