Gode børnebøger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.634 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. maj 2008

Tullebobs

Hej alle... Vi elsker at læse bøger herhjemme og har mange ynglingsbøger (Lige nu er det 'Robertas bamse' - om mobning. Den er fantastisk til små børn! Simon bliver 3 til august, men vi kan allerede med denne bog tage fat på snakken om, at man ikke må drille og hvor ked af det man bliver, hvis andre driller.), men vi kunne godt bruge lidt inspiration, så hvad læser I hjemme hos jer? Kh fra Trine :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2008

Anja

Jonas på 3½ år elsker Ludvig - bøgerne. Vi låner dem i stakkevis på biblioteket.

Anmeld

5. maj 2008

Tullebobs

Hejsa

Ludvig - er det ikke den der kanin?:) Den er så sød, har lånt en af bøgerne for længe siden, men vil da prøve igen. Tror så osse at I vil kunne lide Jeppe bøgerne hjemme hos jer.

Tak for fiffet;)

Kh Trine

Anmeld

5. maj 2008

A.I.G.

og Mette samt Willi bøgerne, Augusta elsker dem...
(Kvickly har dem ofte på bogudsalg)

Dem med Mette er søde fordi de ser verden fra hendes perspektiv, feks. at Mette´s mormor bliver væk og ikke Mette

Ellers Peter Pedal den store bog og Totte/Lotte bøgerne

Lige nu er Augusta´s ynglings en om Kiri Mama fra Kosgama i Sri Lanka ;o)
En bog fra Mellemfolkeligt S. som jeg har købt på loppemarked...

KH Anette

Anmeld

5. maj 2008

Tullebobs

Åh ja Totte hitter osse her:D Det er lidt sjovt for nogle af bøgerne, som vi har, er mine fra da jeg var barn - elskede dem osse, og det ses ind mellem af teksten, at de er af ældre dato, synes jeg. Har fx lige læst Totte bager - en kasserolle hedder altså bare en gryde her, og så smager Totte på dejen med rå æg i, hvilket man jo i disse salmonella tider nok ikke ville gøre ;) Men herlige er de! Nu er det jo piger du har, men hvis A er til biler, værktøj & maskiner, så kan vi anbefale 'Mik Mekanik' bøgerne. Go' læselyst og (H) fra Trine

Anmeld

9. maj 2008

Camilzch

Oliver er medlem af peter plys babybogklub, hvor han har fået en bog som hedder noget med den store hyggebog eller noget i den stil.. Den er virkelig god til de første 0-2/3 år.. Der er alt muligt forskelligt i den, både rim, historier og udfordringer for de lidt større.. som at finde kængubarns båd osv.. Den er virkelig god synes jeg.. En anden stor favorit herhjemme, selvom det nu ikke er en historebog er Den store Åh abe sangbog.. Den har for længst slået de små synger af banen herhjemme :)

Anmeld

10. maj 2008

Doktor Doolittle

Flunke-bøgerne er super gode :)) Theodor har læst i dem 3 år nu, og han bliver stadig ved at finde nye detaljer.
(H) Tina

Anmeld

19. maj 2008

Tullebobs

Har godt set, at de er super populære på vores bibliotek, dem må vi da prøve;) Troede måske at han skulle være større, men hvis Theodor har læst dem så længe så må de da være rigtig gode... Osse når man er 3 år.

Kh Trine

Anmeld

19. maj 2008

Doktor Doolittle

Tullebobs skriver:

Har godt set, at de er super populære på vores bibliotek, dem må vi da prøve;) Troede måske at han skulle være større, men hvis Theodor har læst dem så længe så må de da være rigtig gode... Osse når man er 3 år.

Kh Trine

William synes allerede de er sjove, og han bliver 2 til august :) Der er jo så mange billeder, der er sjove at se på, man behøver slet ikke læse teksten for dem. Theodor elsker at ligge selv og kigge på billederne.

Hvordan går det egentlig med dit speciale?

(H) fra Tina

Anmeld

19. maj 2008

Tullebobs

Hej Tina Don't ask:-o Skal aflevere 11 juni! Jeg KNOKLER - er startet på analysen, og jeg er fortrøstningsfuld, for jeg synes, at jeg noget super godt materiale til analysen, men det er - som altid- en hurtle at få taget hul på det skidt:S. Har indtil videre 70 siders prob.form., teori og metode som heldigvis er relativt godt gennemarbejdet. Men pyha jeg ved GODT, hvad jeg skal lave det næste stykke tid. Tak fordi du spurgte(L) (H) fra Trine som hellere vil læse flunkerne:P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.