mad igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. maj 2008

Sille

Hvor meget findeler i maden til ungerne nu?????
Altså aftensmaden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2008

heaven

jeg moser det bare med en gaffel:P

Jannie - der lige har haft pladsanvisningen i tlf, og ME NOOOOT HAPPY>(

Anmeld

5. maj 2008

bette

uhh jeg findeler det slet ik mere.. han får bare det vi andre får bare i små bidder

Anmeld

5. maj 2008

Anja

Maden bliver moset groft med en gaffel eller bare skåret i små bidder.

Anmeld

5. maj 2008

Lise

Jeg moser det også groft, så der er lidt bid i det. Det er ikke altid barnet er tilfreds med klumperne, men det må han lære at leve med :)

Anmeld

5. maj 2008

Grynt

Freja får som udgangspunkt det samme som os at spise. Hendes bliver skåret i små bidder. Jeg ligger gerne et stykke kartoffel, ærter, kød eller hvad det nu må være, foran hende så hun selv kan samle op og spise (ja man øver vel på hendes fin motorik ;) ) Naturligvis hjælper jeg også med at putte noget i munden på hende.

Hun er rigtig glad for mad og smager meget gerne på nye ting. Dog får jeg smidt æblet efter mig hvis jeg tilbyder en æble båd. Og ris er hellere ikke det mest spændende....det er sgu da også svært at tygge ris med fortænderne, prøv selv ;) Øllebrød er hellere ikke et hit (syntes egentlig også selv at livet er alt for kort til øllebrød +o( )

Anmeld

5. maj 2008

Rasmine

bettemouse skriver:

uhh jeg findeler det slet ik mere.. han får bare det vi andre får bare i små bidder

Det samme her.
Og så VIL han selv spise det.
Så han sidder og gratter og trykker på det. Men vi har fået madro nu, fordi prinsen selv får lov.
(Godt vi har hund, som tager alt det som ryger ned)

Anmeld

5. maj 2008

Lise

Mebach skriver:

Det samme her.
Så han sidder og gratter og trykker på det. Men vi har fået madro nu, fordi prinsen selv får lov.

Men får han nok at spise så? Hvis Simon selv får lov at sidde med det, så ryger der næsten ingenting ind i munden...men hvis vi giver ham mad med ske så æder han løs. Men han vil rigtig gerne gratte og trykke osv., så det får han nogle gange lov til når han HAR spist sig tilnærmelsesvis mæt..

Anmeld

5. maj 2008

Nadi

Jeg findeler det slet ikke. Han får små bider det har han egentlig altid gjort, for hvis jeg moste kartoflerne var han ved at kaste op. Så her findeler vi det ikke, men vi får noget mad der er nem at tygge.

Det er også vigtigt at man ikke findeler det alt for meget, da det at tygge, er med til at hjælpe på deres tale-evne.

-Nadia

Anmeld

5. maj 2008

Rasmine

Lise skriver:

Mebach skriver:

Det samme her.

Men får han nok at spise så? Hvis Simon selv får lov at sidde med det, så ryger der næsten ingenting ind i munden...men hvis vi giver ham mad med ske så æder han løs. Men han vil rigtig gerne gratte og trykke osv., så det får han nogle gange lov til når han HAR spist sig tilnærmelsesvis mæt..

Ja ja, han æder som en... (hva er det nu)?
Vi laver ekstra nu, for det halve ryger på gulvet eller i håret eller bliver trykket til mos.
Han har også øvet i lang tid nu, og er super go til at spise selv.(med fingrene, that is)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.