status på projekt-blefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Hej Selvom jeg ikke er vildt aktiv, er det godt at se dig tilbage.

Caroline er blefri i dagtimerne, også under middagsluren.
Det har været en lang proces, hvor hun selv har bestemt farten, men i korte træk begyndte det lige før hendes 2-års fødselsdag, hvor vi købte en potte og et sæde. Potten gad hun på ingen måde - blev panisk hvis vi satte hende på den uden tøj

Men hurtigt begyndte hun at sige til, når hun skulle lave stort, og så ville hun på toilettet - og siden kan det vist tælles på en hånd, hvor mange gange hun har skidt i bleen.

Vi prøvede så i august at tage bleen af hende, og se om hun så også ville tisse på toilettet, men det kunne hun slet ikke styre. Hun reagerede med at blive ked, når hun tissede på gulvet, så hun fik bleen på igen. Det skulle jo gerne være en positiv oplevelse.

I efteråret begyndte hun at melde sig flere gange, når hun skulle tisse, men pga. 3 familiedødsfald på 5 uger med forudgående sygdomsforløb, graviditetskvalme, mit livs første mellemørebetændelse og en masse andet skravleri, var overskuddet ikke til det fra vores side. Så i julen skulle det være, og med 3-4 uheld siden 2. juledag har hun nu været helt blefri om dagen siden da. Hun har stadig ble på om natten, men der er mindre og mindre i den, så vi overvejer snart at prøve at tage hende op og tisse, inden vi går i seng, og se, om den så er helt tør om morgenen.

Tror bare hun har været klar - og hun gik fra på ingen måde at reagere på en fyldt ble, til at ville på toilettet indenfor 1-2 uger, så det gik stærkt lige pludseligt. Læste et sted at mange piger er klar når de er mellem 2 og 3 år, og drenge når de er mellem 3 og 4 år, men om det holder stik ved jeg ikke. Her passer det vist fint nok Tror ikke vi har gjort noget særligt - hun har fået lov at gå med os på toilettet, hvis hun var nysgerrig, men ellers ikke noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Millebasse

Her startede det med at Bastian var helt imponeret over en større dreng i dagplejen som gik på potten og så greb dagplejemoren chanchen og satte Bastian på potten.. Det resulterede i at den ble han kom med om morgenen, var den samme vi hentede ham i.

Så begyndte vi at tage bleen af ham, både i dagplejen og herhjemme og det gik rigtig fint, selvf. med nogle uheld, men sådan er det jo. Og så sov han til middag og om natten med ble.

En lørdag for 14 dage siden, sagde jeg til Bastian at han skulle have ble på inden han skulle op og sove til middag (han er altid på potten inden), men han ville ikke have den på, så det fik han lov til at undvære. Han stod tør op. Om aftenene ville han heller ikke have ble på til natten og det måtte jo så briste eller bære, men hans underbukser var knastørre da han stod op efter at have sovet 11-12 timer!

Siden den lørdag har han ikke haft ble på overhovedet og der har ingen uheld været, hverken dag eller nat

Det eneste er at han ikke helt siger til endnu når han skal tisse eller lave prut, men man kan som oftest se det på ham og så har vi lidt faste pottetider.

Anmeld

16. januar 2010

Kaufie

William er slet heller ikke klar som i overhovedet....

Jeg satser på at de tre tøser han er sammen med i dp bliver blefrie i løbet af foråret - og at hans dp-mor så får ham med på vognen - ellers er der jo sommerferien til at løbe med numsen bar udenfor.

Skulle det ikke være træning nok, så tror jeg hurtigt det kommer når de kommer i børnehave og ser de store børn, der ikke bruger ble.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.