Elias har selv taget initiativet til det. Han spejler sig meget i en dreng i dp som er 4 mdr ældre og som har været blefri et par mdr.
I dp kommer han på potten flere gange i løbet af dagen og han både tisser og laver stort. Den ble han får på om morgenen inden vi tager afsted er den samme tørre ble han har på hjem.
Vi har sådan set startet med at lade ham komme på toilettet og potten, når han har spurgt efter det, så udvidede vi det til at være om morgen, før middagslur og før sengetid samt ved bad.
De sidste dage er der sket det store gennembrud, at han nu også selv kommer og siger at han skal tisse og så skynder vi os ud på badeværelset og så han kan komme på potten. Underbukserne er tørre, han tisser og så får han selvfølgelig meget ros. Vi startede med at han også havde ble på hjemme, men at vi bad ham mærke om han skulle tisse eller lave puuh, hvis han svarede tøvende sagde vi, at vi skulle holde tissepause, og så kom han på potten. Næsten altid med gevinst.
Det er i grove træk sådan vi har gjort, og det virker for Elias 7 -9 -13
Han har dog stadig ble på når han sover til middag og om natten.
En eller anden klog børnelæge har engang fortalt mig, at børnene er fysisk parate ved ca 2 år og 4 mdr (give and take), så jeg tror bare at børn er parate på forskellige tidspunkter. Min niece var kun lige 2 år da hun var renlig .... Jonas var godt 3 år og nåede at have en månedstid i børnehaven med ble på.
Anmeld