status på projekt-blefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Loggidut

jeg er sgu lidt nederen...har en fornemmelse af at jeg nok skulle gøre meget mere ud af at få den ble af vejen...

hvor mange har mon droppet bleen, og hvad gør i lige for det skal gå frem ad med at komme af med den.

shit jeg kan sgu kun magte pottetræningen lige før madammen skal i bad om aftenen, jeg har ikke andet tid til det...Jeg ved de skal til at pottetræne seriøst i dagplejen, men hvad gør i andre, og hvor meget og hvor tit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Lise

Hey Slogs

Her har vi også sådan et barn der ikke giiiiider tisse eller "lave" på toilettet. Han vil rigtig gerne sidde der, og sige "jeg tisser", men der kommer INTET ud af ham. Hverken bimmelim eller bummelum! Vi tilbyder ham bare at komme på toilettet - indtil videre nægter han når det virkelig er (altså lige når han skal til at skide), men ellers vil han jo gerne sidde der. Så kommer han op og sidde, og vi læser en historie eller snakker, indtil nogen af os får nok og han kommer ned igen.

Sker der ikke yderligere inden det bliver sommer, så tror jeg sgu vi tager bleen af ham i varmen, og så må vi se hvad det fører med sig. Måske ikke andet end lort på græsplænen. Vi får se.

Hørte fra én at man bare skulle tage bleen af dem og give dem strømpebukser på den bare røv. Det skulle være det mest ubehagelige at pisse i, så det skulle kun være noget de gør et par gange, før de vil bede om at komme på toilettet. Det er (endnu) ikke testet her i huset.

Anmeld

14. januar 2010

BK

Min datter mener at en potte skal bruges til at sidde og læse bøger på... godt nok med nummeren bar... men der kommer intet ud hverken af fordelen eller bagdelen... og ja puba'en kommer i bleen 3 min efter hun har fået den på

Anmeld

14. januar 2010

Loggidut

ja se Lise, den tanke med at tage bleen af har strejfet mig, men så kommer alle de der åndsvsage spekulationer om hun er parat...og så lige den der med at hvis vi piller bleen af hende, så pisser hun sgu bare på gulvet...

jeg fatter ikke jeg tvivler så meget på hendes modenhed omkring blestop...ark

Anmeld

14. januar 2010

Loggidut

årrrrrrk...jeg troede kun det var det det forgik på den måde, med der intet kommer ud...lol, shit jeg har savnet back-up!

Anmeld

14. januar 2010

Siber

Loggidut skriver:

jeg er sgu lidt nederen...har en fornemmelse af at jeg nok skulle gøre meget mere ud af at få den ble af vejen...

hvor mange har mon droppet bleen, og hvad gør i lige for det skal gå frem ad med at komme af med den.

shit jeg kan sgu kun magte pottetræningen lige før madammen skal i bad om aftenen, jeg har ikke andet tid til det...Jeg ved de skal til at pottetræne seriøst i dagplejen, men hvad gør i andre, og hvor meget og hvor tit

Her har vi ikke gang i pottetræning som såden, men jeg spørger om hun skal på wc, og det vil hun som oftest gerne. Men Johanna har jo også en søster på 4 år, og Johanna er jo total copycat hvad det angår. Alt hvad søster gør er fantastisk!

I dag sked hun i bleen, men hun sked sagde hun jeg laver pøller. Da jeg skulle skifte hende sagde hun åhh nej jeg skal lave mer pøller, og ud på wc og hun sked som bare søren.

Hun tisser ofte på wc, men det er ikke så tit der er stort gevinst. men pave stolt er hun.

I sommers gik hun rigtig meget i bare rumpe, og der blev hun meget opmærksom på hvad der skete, og nu vil have skiftet bleen ved den mindste tis.

Men helt klar er hun ikke, men det kommer vel, jeg stresser ikke sådan over det!

Knus

Anmeld

14. januar 2010

Lise

Loggidut skriver:

ja se Lise, den tanke med at tage bleen af har strejfet mig, men så kommer alle de der åndsvsage spekulationer om hun er parat...og så lige den der med at hvis vi piller bleen af hende, så pisser hun sgu bare på gulvet...

jeg fatter ikke jeg tvivler så meget på hendes modenhed omkring blestop...ark

Så længe Simon ikke selv beder om at komme på tønden (udover når det bare er sjovt) eller vågner med tør ble om morgenen, går jeg ud fra at han ikke er parat endnu. Så vi tilbyder ham toilettet, som tidligere nævnt, og afslår han er det ok. Men til sommer bør han da være klar, gør han ikke...

Anmeld

14. januar 2010

Loggidut

Lise skriver:

Så længe Simon ikke selv beder om at komme på tønden (udover når det bare er sjovt) eller vågner med tør ble om morgenen, går jeg ud fra at han ikke er parat endnu. Så vi tilbyder ham toilettet, som tidligere nævnt, og afslår han er det ok. Men til sommer bør han da være klar, gør han ikke...

me know nothing...jo det gør de vel...sådan ca...

Anmeld

14. januar 2010

Siber

Loggidut skriver:

me know nothing...jo det gør de vel...sådan ca...

ca ved 3 års alderen bliver børn renlige, nogen før nogen senere. man siger at drenge som oftest er lidt senere rene end piger.

Det stemmer meget godt overens med de børn jeg har i Børnehaven

Anmeld

14. januar 2010

Anja

Elias har selv taget initiativet til det. Han spejler sig meget i en dreng i dp som er 4 mdr ældre og som har været blefri et par mdr.

I dp kommer han på potten flere gange i løbet af dagen og han både tisser og laver stort. Den ble han får på om morgenen inden vi tager afsted er den samme tørre ble han har på hjem.

Vi har sådan set startet med at lade ham komme på toilettet og potten, når han har spurgt efter det, så udvidede vi det til at være om morgen, før middagslur og før sengetid samt ved bad.

De sidste dage er der sket det store gennembrud, at han nu også selv kommer og siger at han skal tisse og så skynder vi os ud på badeværelset og så han kan komme på potten. Underbukserne er tørre, han tisser og så får han selvfølgelig meget ros. Vi startede med at han også havde ble på hjemme, men at vi bad ham mærke om han skulle tisse eller lave puuh, hvis han svarede tøvende sagde vi, at vi skulle holde tissepause, og så kom han på potten. Næsten altid med gevinst.

Det er i grove træk sådan vi har gjort, og det virker for Elias 7 -9 -13  Han har dog stadig ble på når han sover til middag og om natten.

En eller anden klog børnelæge har engang fortalt mig, at børnene er fysisk parate ved ca 2 år og 4 mdr (give and take), så jeg tror bare at børn er parate på forskellige tidspunkter. Min niece var kun lige 2 år da hun var renlig .... Jonas var godt 3 år og nåede at have en månedstid i børnehaven med ble på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.