Familiens mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. maj 2008

linemus

Til jer, hvis børn spiser det samme som jer til aftensmad:

Hvordan er det lige I gør? Altså hvordan får de serveret maden (most, i små stykker osv.)?

Hvad står menuen på hjemme hos jer, når vi taler børnevenlig mad (både til de små og de større børn)?

Knus Line - der er træt af at lave særskilt mad til babyerne

Og et friskt godmorgen allesammen herfra :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2008

Loggidut

godmorgen med dig....hmmm, her får tif det samme som os, bøf, kartofler, frikadeller, kylling, ja alt det vi spiser..

hendes kartofler er hakket i små stykker, så hun selv kan tygge dem, dog kan jeg godt finde på at mose dem ind i mellem...

hvis nu f.eks vi skal have pitabrød, eller andet tørt, så koger jeg en kartoffel til hende, og bruger noget af det sovs som jeg har frosset ned til hende...

så her er der absolut ingen særskildt mad til hende.

knus fra sloggi, som skal ringe og aftale forbesøg med hendes dpér lige om lidt

Anmeld

5. maj 2008

ka li ja

ha sloggi det er der sgu da!!!!
hun får da særskilt mad i det i spiser pita, og hun skal ha kartofler!!!

men jeg gør det samme. får vi kartofler eller pasta så får arthur det samme som os. most eller i små stykker, det er lidt forskelligt.
men får vi noget jeg ikke tror han vil blive ordenlig mæt af, så propper jeg et par kartofler i mikroen, og så får han det i stedet for.
så lidt særskildt her alligevel...
men kartofler og alt hakket kød(deller, farsbrød, bøffer, karbonader osv)
eller spaghetti bolognaise, eller lasagne.

dt er desværre ikke noget jeg gider at spise noget af det, så her hjemme er det lidt svært.. så jeg får bare noget andet end de andre

Anmeld

5. maj 2008

ka li ja

hvis du synes det er voldsomt at give ungerne hele stykker kød, kan man med fordel komme det igennem en persillehakker

Anmeld

5. maj 2008

Anja

Ja, her gør vi stort set det samme som sloggi og kalija.

Hvis det er noget man let kan skære i små-stykker, så får han bare vores mad. Det sker stadig at jeg moser grønt til ham, men så er det meget groft moset med store klumper i.

De dag, hvor vi får noget ikke baby-venligt, så koger jeg lidt grønt + en kødbolle til ham.

Anmeld

5. maj 2008

Loggidut

ka li ja skriver:

ha sloggi det er der sgu da!!!!
hun får da særskilt mad i det i spiser pita, og hun skal ha kartofler!!!

men jeg gør det samme. får vi kartofler eller pasta så får arthur det samme som os. most eller i små stykker, det er lidt forskelligt.
men får vi noget jeg ikke tror han vil blive ordenlig mæt af, så propper jeg et par kartofler i mikroen, og så får han det i stedet for.
så lidt særskildt her alligevel...
men kartofler og alt hakket kød(deller, farsbrød, bøffer, karbonader osv)
eller spaghetti bolognaise, eller lasagne.

dt er desværre ikke noget jeg gider at spise noget af det, så her hjemme er det lidt svært.. så jeg får bare noget andet end de andre

ja ok kalaha, der har du ret, men det sker så sjældent...lol...men jeg har nemlig også en følelse af at hun ikke bliver ordentlig mæt af brød...jo hvis det var rugbrød, men når vi får noget med sovs...så er det det samme som vi spiser!

Anmeld

5. maj 2008

Tynen

Her serverer vi det i små stykker, som hun selv sidder og spiser med fingrene.

Ja, det er lidt noget grat, men hun synes bare det er så meget sjovere end at blive madet.

Hun synes bestemt ikke hun er en lille baby mere (Desværre!!) :)

Anmeld

5. maj 2008

bette

mikkel får præcis hva vi får til aftensmad.. (eller nærmere frokost da vi får varmt mad til frokost istedet.. hehe det er sundere)
jeg skære bare en bid af min egen mad og giver mikkel på gaffel.. så æder han bare det..
vi var fx til konfirmation i søndags.. hvor vi fik tunmousse og rejser + salat.. og det gav jeg bare mikkel noget af.. og så fik vi noget lækker steg og hamberryg med marinerede kartoffelskiver og salat og sovs til.. mums!! Og det gav jeg også bare af min tallerken i små bidder.. det glider lige ned.. ;)
så fik vi sandwich og der fik han også bare ved mig..

og når jeg er nede i byen får han lioge rugbrød + pålæg inden vi tager afsted.. og så får han ellers hva jeg stopper i munden nede i byen.. (selvfølgelig giver jeg ham ikke slik eller lign.. (men det spiser jeg jo heller ikke(C)haha æhmm))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.