Børnetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.398 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Papa

Hej Alle

Har lige lidt spørgsmål omkring børnetøj, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Hvor meget betyder det for jer at tøjet er mærket med fx. Eu blomsten og er der andre mærker man skal være opmærksom på?

Hvor vigtigt er det med mærketøj? Holder det virkelig bedre eller er det noget pjat.

Er der noget i vejen for at man købe tøj til sit barn i fx Føtex og kvickly - og er der forskel på de to supermarkedeskædernes børnetøj og hvordan?

Bedste hilsner en helt ny far.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Hej,

Ja, det er også en jungle det børnetøj.

Vi køber både i supermarkeder, hogm og mærketøj.

Hvis jeg havde råd ville jeg udelukkende købe økologisk tøj, men det holder økonomien ikke helt til.

Men det vigtigste er at undgå tøj der har de der store pvc mærker på maven. det er ikke så sundt. Nøjes med at købe tøj i printet stof, så slipper man for al plastikken.

Jeg synes nogle gange tøjet fra supermarkederne har en lidt uformelig pasform(men min søn er også ret slank) og så er det klart at en body til 10 kr ikke holder ligeså lang tid som en til 200 kr.

Men hogm synes jeg har en MASSE gode basisvarer, bodyer, strømpebukser og lign. og det er også til at betale.

Anmeld

14. januar 2010

9510

Jeg køber tøjet efter hvad jeg syns er smart, ikke efter hvad mærke osv det er,,, Jo billigere des bedre Køber en hel del brugt da jeg er lidt  nærrig.....

Anmeld

14. januar 2010

Papa

Tak for dit input Rikke. Jeg har meget at lære.

Er der forskel på hvad der er hver at købe i fx. Kvickly og Føtex vs. HogM?

Anmeld

14. januar 2010

frk Jensen

Jeg køber meget blandet..

Både H&M, føtex, bilka, køber brugt mærketøj, nyt mærketøj... Nuiiii et klædeskab lille manden har

Jeg vil sige at noget tøj holder bedre end andet.. - men det kan lige så godt være det fra føtex der holder bedre end katvig og molo. Og omvendt..
Jeg tror det handler lidt om hvad man selv syns er lækkert og smart, og ikk hvad andre tænker og syns.

Knus Betina med Marcus 261008

Anmeld

14. januar 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg køber det jeg nu falder over som jeg synes er pænt/smart, jeg tænker ikke over om det er mærketøj eller noget andet.

Anmeld

14. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Tak for dit input Rikke. Jeg har meget at lære.

Er der forskel på hvad der er hver at købe i fx. Kvickly og Føtex vs. HogM?

Jeg er lidt skuffet over bodyer fra bilka/føtex men på den anden side har han bukser og lynlåstrøjer derfra der er rigtig gode. De har også uldundertøj.

I hogm køber vi gerne bodyer(du kan få 7 stk for 150 kr f.eks.) strømpebukser og også en del bukser. Jeg synes deres langærmede trøjer er lidt store og firkantede og mister hurtigt formen, men min søn er jo slank, så ved ikke hvordan de sidder på en buttet baby.

Af mærkevarer er IdaT rigtig godt synes jeg, dog lidt stort i størrelserne og også lidt dyrt. Deres strømper er rigtig gode men koser 29 kr pr par

Name it laver også rigtig fint og holdbart tøj. Deres natdragte f.eks. er tit på tilbud og holder fint.

Andre der laver gode basisting er pippi(f.eks. savlesmække) og mærket fra babysam BeKids.

Men i bliver nok også nødt til at prøve jer lidt frem, ingen børn er jo ens. Men det er nu rart med lidt guidelines.

Anmeld

14. januar 2010

Pia.

Altså jeg vil sige at mærketøj er vigtigt for mig og det er af forskellige grunde.

For det første holder det meget bedre end bilka eller føtex tøj, her tænker jeg på formen af tøjet, for det andet så holder farverne meget bedre og det dyre tøj får ikke vaskefnuller på samme måde som meget af det billige tøj gør. Syntes jeg...

Så syntes jeg det er meget smartere og man kan få meget mere fedt mærketøj og så elsker jeg at mine børn ikke ligner de 22 andre børn i sfo'en, skolen eller børnehaven...

Så ja det betyder lidt for mig at de er smarte og lækkert klædt. Siger ikke at man ikke kan være lækkert klædt i bilkas tøj - slet ikke... men jeg syntes MINE børn er smartes i de mærker som jeg syntes er fede - ind til videre er mine børn enige med mig, men det kan da godt være der kommer en dag hvor de selv vil vælge et bestemt mærke og det er muligvis Bilkas som lige falder ind der... og så er det selvfølgelig i orden..

Knus Pia.

Anmeld

14. januar 2010

SaNiNa

eg køber kun det tøj jeg selv syntes om. og så går jeg efter tøj som sidder godt på min søn. der for ved jeg at strømpebukser af de billige bare sider af ht på min søn så dem køber jeg ikke.

jeg er utrolig glad for mæket Idat men køber det for det meste på udsalg eller lagersalg, gør jeg osse med mange af de andre mærker.

Anmeld

25. januar 2010

Papa

Hej allesammen.

Er virkelig overrasket af hvor meget feedback og gode råd man kan få på de her blogs. Tak for jeres gode kommentarer.

Er der nogle webshops der i særlig grad har billigt basic tøj? Synes meget af det er luksus tøj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.