Ny i vestsjællandsgruppen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

smokin

trunte89 skriver:

Er glad for at høre, at jeg ikke er den eneste der har haft 'fornøjelsen' af han Shams. Han sagde ikke så meget til mig, men da vi gik fik jeg lige en 'Du er meget tyk, du skal passe på'.  Jo, tak mester!

Desuden fik vi ikke fat i hvor stor procent chancen for det var en pige var. Kunne spmpelthen ikke forstå hvad han sagde. Spurgte 2-3 gange, men han blev ret irriteret til sidst, så vi måtte tage det som en overraskelse til fødslen.

Blev du scannet indefra så?

Da han scannede mig sagde han at jeg simpelthen var for tyk til at han kunne finde babyen. Slap nu lige af kære doktor, så tyk er jeg altså heller ikke!

Men han sagde dog ikke at jeg skulle passe på, blot at det var en superbaby der var i min mave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

trunte89

Zette skriver:

Blev du scannet indefra så?

Da han scannede mig sagde han at jeg simpelthen var for tyk til at han kunne finde babyen. Slap nu lige af kære doktor, så tyk er jeg altså heller ikke!

Men han sagde dog ikke at jeg skulle passe på, blot at det var en superbaby der var i min mave.

Nej heldigvis ikke. Men han havde også lidt problemer i starten.

Anmeld

16. januar 2010

Miepige

Hej

Uhh, håber da at han er blevet bedre inden vi skal til skanning. Vi skal på ferie i februar så kan lige nå NF den 1 marts.

Men hvis han er sådan - har I så ikke klaget over ham? For han kan jo ikke blive bedre hvis han ikke får det at vide og han risikerer jo blot at såre endnu flere.

For man kan jo godt synes at en man er dygtig, men hvis han ikke kan sproget godt nok, så både han selv og patienten bliver frustrede så er det jo ikke godt nok - det er jo faktisk regler om hvor god til dansk man skal være!! Så det kunne jo tyde på at han skulle på et udvidet dansk kursus

MVH

Mie

Anmeld

28. juni 2010

annette6428

Jeg er også tilknyttet Holbæk sygehus og jeg har ind til videre da kun oplevet gode læger/ jordemoder er p.t 15 + 3 de gav mig en ekstra scanning fordi jeg blødte hvilket gav ro i et stykke tid ;--) Nf scanningen var til ug hun var megt grundig tog mange billeder og gik meget op i at undersøge den lille var ok med hjerteblink, 5 fingre i alle stillinger o.v.s. så der var fuld ro på efterfølgende.

Men jeg synes der er meget langt tid mellem scanningerne og jordemoderbesøgene da jeg har blødt 7 gange godt nok kun småblødningerne hver gang har beskeden været " det er normalt".  Så jeg har haft mange forhåbentlig unødige bekymringer og er først nu holdt op med at bløde og er glad og rolig kan cykle svømme o.v..s hvilket jo er dejligt :-) Som førstegangs gravid og gravid i et fertilitetsforløb har man måske større bekymringer ved jeg ikke, men 1 en halv måned og gå med beskeden " det er normalt" er længe. Pletblødninger er jo ikke altid tegn på positive ting så spøjst de tager det udgangspunkt og ikke i det mindste undersøger det 7 gange er meget.

Jeg glæder mig til  1. jordemoderbesøg og håber at hører hjertelyd hvad er jeres erfaringer egentlig med det får man lov til at hører det på Holbæk? Og  håber blødningerne ikke har betydet noget tillige bliver det spændende med gennemscanningen og håber da ikke jeg møder " jeres læge" lyder da for spøjs gg

Anmeld

2. september 2010

Clisolka

Jeg er også tilknyttet Holbæk Sygehus og er blevet scannet en del gange af Shams. Jeg har kun gode erfaringer med ham og synes altså ikke han snakker så dårligt dansk - man skal bare lytte lidt bedre efter, så er den dér.

Han har været utrolig grundig alle de gange jeg er blevet scannet af ham, og det har jeg været utrolig glad for!

Jeg bliver scannet ca hver 4-6 uge, så de kan holde øje med mine nyrer

Har dog en enkelt gang været scannet af en Christine - hold op hun er en m*gk*lling uden lige... Jeg var for tyk til at blive scannet - bla bla bla var det eneste der kom ud af hende...

Anmeld

26. december 2010

Jddrønskebarn

Jeg er så til gengæld MEGET uenig med jer, som kritiserer scanningslæge Shams på Holbæk Sygehus - personligt har jeg udelukkende meget positive oplevelser (og inden nogen spørger, så er jeg scannet både ind- og udvendig).

Manden er uden tvivl den dygtigste scanningslæge på Holbæk Sygehus (hvilket øvrige scanningslæger og personale også selv siger) og han har altid været meget grundig ved mine scanninger (er scannet omkring 7-8 gange af ham). Desuden har han gjort meget ud af at forklare hvad vi så på skærmen, hvorfor og hvordan.

Har vi haft problemer med at forstå hvad han sagde, så har han gentaget og vi har aldrig mærket irritation i den forbindelse. Desuden synes jeg bestemt ikke han er svær at forstå, hvis blot man lytter efter.

Vi har efter scanningerne altid fået mulighed for at stille spørgsmål og han har svaret yderst fyldestgørende.

Herfra skal der udelukkende lyde positive ord og masser af ros til Shams, - end ikke på Skejby sygehus, hvor jeg fødte min første søn, oplevede jeg så dygtig en scanningslæge som Shams.

Slutteligt vil jeg også nævne, at jeg udelukkende har haft positive oplevelser med Holbæk. Pt. ligger jeg indlagt på 5. uge og har 3 uger tilbage. Har haft de 8 uger på barselsgangen og desuden har jeg også været 3 uger på gynækologisk afsnit.
Barselsgangen er simpelthen det mest behagelige sted at ligge indlagt, fantastiske jordmødre og ekstrem stor forståelse, empati og kompetence - og jeg har qua mine mange uger her, været igennem stort set alle jordemødre.

Jeg var meget nervøs ved at skulle føde på Holbæk Sygehus efter at have født på Skejby første gang. Men de tanker er godt nok gjort til skamme - jeg GLÆDES i dag over at skulle føde her!

Anmeld

26. december 2010

Jeg er så til gengæld MEGET uenig med jer, som kritiserer scanningslæge Shams på Holbæk Sygehus - personligt har jeg udelukkende meget positive oplevelser (og inden nogen spørger, så er jeg scannet både ind- og udvendig).

Manden er uden tvivl den dygtigste scanningslæge på Holbæk Sygehus (hvilket øvrige scanningslæger og personale også selv siger) og han har altid været meget grundig ved mine scanninger (er scannet omkring 7-8 gange af ham). Desuden har han gjort meget ud af at forklare hvad vi så på skærmen, hvorfor og hvordan.

Har vi haft problemer med at forstå hvad han sagde, så har han gentaget og vi har aldrig mærket irritation i den forbindelse. Desuden synes jeg bestemt ikke han er svær at forstå, hvis blot man lytter efter.

Vi har efter scanningerne altid fået mulighed for at stille spørgsmål og han har svaret yderst fyldestgørende.

Herfra skal der udelukkende lyde positive ord og masser af ros til Shams, - end ikke på Skejby sygehus, hvor jeg fødte min første søn, oplevede jeg så dygtig en scanningslæge som Shams.

Slutteligt vil jeg også nævne, at jeg udelukkende har haft positive oplevelser med Holbæk. Pt. ligger jeg indlagt på 5. uge og har 3 uger tilbage. Har haft de 8 uger på barselsgangen og desuden har jeg også været 3 uger på gynækologisk afsnit.
Barselsgangen er simpelthen det mest behagelige sted at ligge indlagt, fantastiske jordmødre og ekstrem stor forståelse, empati og kompetence - og jeg har qua mine mange uger her, været igennem stort set alle jordemødre.

Jeg var meget nervøs ved at skulle føde på Holbæk Sygehus efter at have født på Skejby første gang. Men de tanker er godt nok gjort til skamme - jeg GLÆDES i dag over at skulle føde her!

Jeg synes nu også han var dygtig.. Men jeg havde ret svært ved at forstå ham, og det gjorde mig nervøs, da der i forvejen var blevet kludret i mine papir(ikke Shams skyld dog) og derfor var lidt på mærkerne.. Jeg brød  mig ikke om at blive ved med at få ham til at gentage, men heldigvis havde ejg min bror med, som filmede det hele, så jeg kunne sidde og lytte til det igen bagefter!!

Imens jeg var der ringede han ned til blodprøve afdelingen, og der måtte han også gentage sig selv flere gange...Jeg synes faktisk at han skulle på noget sprog kursus, ikke blot for min og andres skyld, men ogs for hans egen skyld, da det må være virkelig irriterende at man konstant skal gentage sig selv!!

Men dejligt at hører at du har gode erfaringer med at føde på Holbæk.. Det bliver nok der jeg skal føde næste gang, nu de har lukket Slagelse!

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.