Bamseboet :D skriver:
hej Zette..
Jeg har ihvertilfælde en dårlig erfaring med holbæk scanning..
Kan ikke huske hva hans navn var, men han kunne ikke rigtig Dansk, og så havde han en irreterende Brille snor.. husker jeg. Jeg (- og min mand) fattede ingen ting af hvad han sagde da han lavede gennemscanning... men heldigvis skulle vi til 3d4d scanning så vi tog det ikke så tungt...
men hvis det var 1 gang jeg var gravid, og ikke vidste noget om scanningsbilleder så ville jeg ha været meget ked af den behandling jeg fik. ... for kunne slet ikke forstå ham
og syntes at det er rigtig vigtige ting man ellers får afvide under en scanning ...
Hvor kommer du fra??
mvh Helle...som kommer fra Havnsø mellem kalundborg og holbæk
Det er garanteret ham Shams som jeg også havde. Jeg var så ked af det at jeg græd da vi gik fra hospitalet. Selvom resultatet var flot.
Jeg fik 27872:1 i NF og det er jo en superbaby, men jeg var så bange for at han havde regnet forkert og jeg ikke kunne stole på det.
Han snakker lige præcis rigtig dårligt dansk, og allerede inden scanningen følte jeg at han skældte mig ud, og min kæreste skar ansigt til mig - som kun jeg forstår selvfølgelig. Når jeg spurgte om noget, trak han vejret tungt og vendte øjne - for hvorfor forstod jeg det ikke bare første gang?
Da jeg lagde mig på briksen, skældte han mig ud fordi jeg ikke kiggede på skærmen i loftet. Ja undskyld, men jeg anede ikke at der var en skærm i loftet jeg kunne følge med på.
Min kæreste blev beordret til at holde sin meget nervøse kæreste i hånden, men jeg var slet ikke nervøs, kun irriteret. Han scannede mig længe og jeg hørte hjertelyd og gennemstrømningslyd. Så jeg er ret sikker på at der ikke er noget galt med baby, og efterfølgende har alt været som det skulle være.
Jeg er nu i den situation at jeg er meget i tvivl om jeg vil føde på Holbæk eller Roskilde. Jeg har jo valgt Holbæk, men de har bare være så "ikke-imødekommende" overfor mig, og jeg er altså førstegangsfødende. Jeg bliver unødvendig nervøs, og det synes jeg egentlig er ret strengt. Min baby (eller VORES) har været lang tid undervejs og når den endelig er kommet vil jeg jo også rigtig gerne at alt går perfekt. Jeg vil være ked af at få en dårlig oplevelse.
Min jordemoder har jeg endnu ikke set, da jeg var der sidst var det en dame der normalt ikke kørte konsultationer, hun var blot vikar for min jordemoder som var på ferie. Man er jo i forvejen blevet beskåret i jordemoderbesøg efter nytår, så jeg bliver sku lidt nervøs når det er en ny hver gang.
Jeg skal i øvrigt scannes af selv samme læge på torsdag, til gennemscanning - nu er jeg heldigvis forberedt, og hormonfyldt, så han skal ikke kaste for mange sure gloser, så springer jeg i luften.
Jeg er selvfølgelig nervøs, fordi den dumme NF stadig ligger i baghovedet på mig, tænk hvis det værste skete og de scannede babyen nu og der var noget galt
Min læge mente dog ikke der var grundlag for at tripletest, da jeg havde fået så fint et NF-tal. Så jeg krydser fingre og håber på det bedste på torsdag.
Kærlig hilsen
Zette
som bor i Kr. Eskilstrup ved Tølløse.