barnets 2 sygedag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2010

Corn

Zafir skriver:

HVIS nu det er at du kan se at barnet ikke når at blive rask på en dag, så melder du dig selv syg i stedet for. Det har jo været fast altid i danmark.

Que

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

BOBS

ja jeg kan også have barns 1. og 2. sygedag og har benyttet mig af det en enkelt gang i samråd med min arbejdsplads...synes heldigvis de er super fleksible og forstående, da jeg ikke har nogle "hjælpere" tæt på...min mand kan også gøre brug af dette. Han har også været hjemme med den lille to gange mener jeg det er, det synes jeg er rart at han også kan...

Anmeld

13. januar 2010

Mie A

Zafir skriver:

Altså det er jo bare at ringe og sige: Mit barn er syg. HVIS nu det er at du kan se at barnet ikke når at blive rask på en dag, så melder du dig selv syg i stedet for. Det har jo været fast altid i danmark.

Ej, det kunne jeg aldrig finde på.

Jeg har altid brugt flex, omsorgsdage eller feriedage hvis mine børn har været syge i flere dage.

Anmeld

13. januar 2010

saxa

Lige nu er jeg i praktik - og der har jeg benyttet barnets 1. og 2. sygedag og en omsorgsdag i forlængelse deraf.. Min datter havde influenza A med høj feber på det tidspunkt - og min arbejdsplads var meget forstående.. Og de sagde selv jeg skulle blive hjemme - Vores børn er jo de vigtigste...

Anmeld

13. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Macaab skriver:

Que

Det har damerne på mit arbejde sagt at det har de altid gjort da deres børn var små osv...

Jeg vil så sige, at jeg har været overordenlig heldig og have et barn, der faktisk ikke har været syg - stort set, så vi har altid kunne pusle det sammen.

Jeg har også hørt mange af mine kollegaer fortælle om deres chef sagde om det ikke var dem selv der var syge, når de ringede og meldte deres barn sygt... Så jeg tror det er rimelig meget udbredt.

Anmeld

14. januar 2010

Corn

Zafir skriver:

Det har damerne på mit arbejde sagt at det har de altid gjort da deres børn var små osv...

Jeg vil så sige, at jeg har været overordenlig heldig og have et barn, der faktisk ikke har været syg - stort set, så vi har altid kunne pusle det sammen.

Jeg har også hørt mange af mine kollegaer fortælle om deres chef sagde om det ikke var dem selv der var syge, når de ringede og meldte deres barn sygt... Så jeg tror det er rimelig meget udbredt.

Den har jeg godt nok ikke hørt før.

Men vi har så i meget få tilfælde, begge holdt barnets første sygedag, og holdt det tys tys, hvis vi havde fornemmelse af, at det trak ud.

Men nu hvor jeg har fået barnets 2., så er svigerfar samtidig gået på efterløn, så nu er vi helt ovre de problemer... Når de to dage er brugt, så tager svigerfar over. Så er det værste sygdom ovre, og de plejer rigtig at hygge sig. Faktisk så meget, at når den ene har haft sygedag hos farfar, så tager den anden en fridag og leger syg hos farfar

15+6

Anmeld

14. januar 2010

denlille

Tak for alle jeres svar..

Det er jo også rigtig rart og heldigt for jer der har bedsteforældre osv der kan passe..Men det er der desværre nogle som ikke har...Så jeg forstår godt dem der bliver nødt til selv at mede sig syg...( kender flere der gør det)ens barn kommer jo i 1 række og man ønsker ikke at sende sit barn afsted før det er helt klar. Jeg har ikke selv gjort det endnu- men hvis jeg føler mig presset og ikke kan få  barnets 2 sygedag ja så ville jeg nok føle mig nødsaget til at gøre det i slemme tilfælde...

Anmeld

14. januar 2010

Moderator

Macaab skriver:

Den har jeg godt nok ikke hørt før.

Men vi har så i meget få tilfælde, begge holdt barnets første sygedag, og holdt det tys tys, hvis vi havde fornemmelse af, at det trak ud.

Men nu hvor jeg har fået barnets 2., så er svigerfar samtidig gået på efterløn, så nu er vi helt ovre de problemer... Når de to dage er brugt, så tager svigerfar over. Så er det værste sygdom ovre, og de plejer rigtig at hygge sig. Faktisk så meget, at når den ene har haft sygedag hos farfar, så tager den anden en fridag og leger syg hos farfar

15+6

Vi har også fået en farmor på efterløn Det er feeeed... 'Desværre' har jeg rigtig unge forældre, så der går MANGE år, før de går på efterløn. Men en enkelt bedste på efterløn er kanon.

Anmeld

14. januar 2010

Corn

Zafir skriver:

Vi har også fået en farmor på efterløn Det er feeeed... 'Desværre' har jeg rigtig unge forældre, så der går MANGE år, før de går på efterløn. Men en enkelt bedste på efterløn er kanon.

Ja det manglede vi også de første 4 år med barn. Så det er ren luksus, især når det er en bedsteforældre, der bare RIGTIG RIGTIG gerne vil

Anmeld

14. januar 2010

Moderator

Macaab skriver:

Ja det manglede vi også de første 4 år med barn. Så det er ren luksus, især når det er en bedsteforældre, der bare RIGTIG RIGTIG gerne vil

Jaja!!! Ellers kan det være lige meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.