barnets 2 sygedag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.644 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

denlille

får i den? Jeg kan godt se at det faktisk slet ikke er en muighed på min arbejdsplads..selv om det skulle være det nye store plus i vores overenskomst. Men nej det har man åbenbart ikke krav på- så vel som barnets 1 sygedag...1 sygedag er der dog ingen problemer med at få. Hvad med jeres arbejdsplads?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Honningblomst

Lige nu er jeg studerende så der kan jeg jo tage de dage det er muligt ud fra hvad vi laver...da jeg var i praktik og kun havde en dag, der tog jeg en, min x en og så  tog min mor gerne fri hvis ikke hun havde og det samme med min far...og så er der også farmor og farfar der er hjemme.

Så mine børn er aldrig og kommer aldrig afsted igen før de er helt friske og hvor er jeg lykkelig for at have bedster tæt på..

KNus Eva...som ikke aner hvor mange dage jeg får når jeg skal arbejde rigtig for første gang i mit liv...

Anmeld

13. januar 2010

Valle81

spætte skriver:

får i den? Jeg kan godt se at det faktisk slet ikke er en muighed på min arbejdsplads..selv om det skulle være det nye store plus i vores overenskomst. Men nej det har man åbenbart ikke krav på- så vel som barnets 1 sygedag...1 sygedag er der dog ingen problemer med at få. Hvad med jeres arbejdsplads?

Hejsa,

Tror det er de færrste private virksomheder der har denne ordning.

Da der var overenskomstforhandlinger inden for FOA området for 1 1/2 siden fik de offentlige anstatte i de områder to barnetssygedage.

Var på det tidspunkt dagplejer og deltog i strejkerne, fik dog godt nok aldrig nydt godt af det, da jeg fik nyt arbejde og er tilbage med 1 barnets sygedag:0)

Christina

Anmeld

13. januar 2010

LISBETH:-)

Jeg er pædagog og jeg har barns 2. sygedag. Har benyttet mig af det et par gange, uden problemer. Men som du selv skriver er barns 1. eller 2. sygedag ikke noget man har krav på. Så arbejdsgiveren har ret til at sige nej.

Anmeld

13. januar 2010

VB

Hvis der ikke er problemer med at få barnets 1. sygedag burde der ikke være problemer med at få den 2. også for reglerne er de samme. Der er desuden brugt overenskomstpenge på at vi nu har fået den mulighed og det er jo rent faktisk vores penge.

Det er også sådan at man i vurderingen om man kan få fri skal tage hensyn til barnets alder og om fraværet er nødvendigt af hensyn til barnet (hvad det fejler).

Hvis der er problemer, så synes jeg du skal tale med din tillidsmand.

Anmeld

13. januar 2010

Corn

spætte skriver:

Jeg har benyttet mig af det. Farmand har ikke mulighed for det, så han plejer at tage barnets 1. sygedag og jeg tager så den 2...

Så er det ikke så surt for jobbet, og far synes det er hyggeligt nok, selvom mange af hans kolleger ikke kan forstå hvorfor jeg ikke tager mig af de syge børn

Anmeld

13. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså det er jo bare at ringe og sige: Mit barn er syg. HVIS nu det er at du kan se at barnet ikke når at blive rask på en dag, så melder du dig selv syg i stedet for. Det har jo været fast altid i danmark.

Anmeld

13. januar 2010

LotteN

jeg er studerende, så jeg har jo ikke lige nogle sygedage. men min kæreste arbejder i fosvaret og han har både barnets 1. og 2. sygedag!

Anmeld

13. januar 2010

Muffinmus

LotteN skriver:

jeg er studerende, så jeg har jo ikke lige nogle sygedage. men min kæreste arbejder i fosvaret og han har både barnets 1. og 2. sygedag!

Jeps, både mig og min mand er i Forsvaret og har heldigvis begge dage:-)

Anmeld

13. januar 2010

RumlesMor

Jeg er i forsikringsbranchen...og jeg har altid brugt både 1. og 2. barns sygedag. Min mand som er i samme firma, dog anden afd. bruger så sin 1. og 2. barns sygedag i forlængelse...vores firma mener ikke vi skal straffes for at arbejde samme sted. Så det er alm. praksis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.