Overbevis mig om at jeg ikke er en dårlig mor, fordi....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2010

Frejasmor

Hejsa som de andre skriver, så er du absolut ikke en dårlig mor, fordi du vil give flaske..

Det der er det vigtigste er at lillemanden er glad, tilfreds og mæt..

Min datter er 4 ½ mdr nu og for en måned tid ca begyndte jeg at give en flaske eller to om dagen.. Nu er vi oppe på 4 flasker og så lidt amning ved siden af..

Så det synes jeg helt klart du godt kan gøre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

JustAnotherName

Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor. 

Men inden du beslutter dig, så vil jeg bare sige -
BLIV IKKE USIKKER PÅ DIG SELV.
Du kan garanteret godt mætte din søn, men han bliver muligvis utilfreds, fordi der ikke lige kommer mælk med det samme, eller ikke er helt nok .....og så er han igang med at sætte din mælkeproduktion op ?!?
Når så du laver en flaske, vil din produktion ikke kunne følge med til hans behov. Så hvis du vil være ked af at opgive amningen (eller dele af den til fordel for flaske) nu, så overvej det, inden du fortsætter med at give flaske....
Men hvis du har det godt med at give flaske, så fortsæt da endelig med det.

Du skal jo bare gøre dét som fungerer og føles mest rigtigt for dig og din søn - uanset om det er amning eller flaske. Man er så afgjort en lige god mor af dén grund! 

Anmeld

13. januar 2010

Trille_89

Som mine kloge gæs har sagt til mig "En god mor sidder ikke i brysterne!"

Lea var 100 % flaske barn da hun var 4 uger gammel, og hun er da sund og rask!

Anmeld

16. januar 2010

Halbschön

Smukkert skriver:

Er du sikker på urolighederne om aftenen skyldes sult ?
Jeg ammer også. Min dreng er urolig hver aften/morgen pga. luft i maven.

Personligt vil jeg amme så længe jeg kan (dog max til han er 6mdr), men du skal også have det godt med det og du er ikke en dårlig mor fordi du går over til flasken.

Nej jeg ved ikke med sikkerhed at det skyldes sult, men fx når han har sovet en 4timers lur ude i barnevognen om eftermiddagen, så er han jo helt klart sulten, og så blir han så sur, og har slet ikke tålmodighed til at spise ved mig. Førhen var det ik noget problem, men nu kan jeg afhjælpe det ved at give ham en lille sjat MME og så amme ham når han er faldet til ro, men synes jo bare heller ikke at det er holdbart i længden.... Han virker ikke til at han har ondt - heldigvis...

Ja, jeg vil også gerne amme så længe jeg kan - også til omkring de 6mdr, men da jeg starter på udd igen når han er 4,5måned, så skal han alligevel ha flaske, så tænker at det ikke var en helt så skidt ide ligeså stille at starte op på det..

Knus

Anmeld

16. januar 2010

Halbschön

Tak for jeres svar piger Ved ikke helt hvorfor jeg har gået med den tanke om at jeg var en dårlig mor, hvis jeg stoppede amningen og gav ham MME i stedet. Jeg ammer stadig på fuldt tryk og han får omkring 200ml MME i døgnet fordelt over 2 gange, så der er ikke rigtig sket noget endnu...

Tænker lidt om jeg kommer til at "savne" amme stunderne - men igen, det skulle jo heller ikke være helt slut

Knus - og god weekend til jer alle!

Anmeld

16. januar 2010

Riwe

MAn er bestemt ikke en dårlig mor hvis man vælger flasken.

Men det er vidst meget normalt med de skrigeture i den alder - fik af en Shp at vide, at det er fordi børnene i den alder bliver bevidste om at de faktisk selv skal gøre noget *(sutte og suge) for at få mælken ud, før har de bare gjort det pr. refleks. så hvis du har lyst til at fortsætte amningen er det bare om et blive ved at prøve tror jeg.

Må hellere lige nævne at jeg også selv blev flaske mor  og havde også alle mulige ovevejelser om, om jeg så var en dårlig mor - det er sgu da for tåbeligt at samfundet har udviklet sig til at man skal spekulere så meget over det, sikke et spilt af tid!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.