Overbevis mig om at jeg ikke er en dårlig mor, fordi....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

Halbschön

at jeg overvejer om jeg snart skal gå over til flaske og MME.
Min lille dreng på næsten 3mdr (d. 17) er udelukkende blevet ammet indtil nu. Det fungerer som sådan egentlig fint, og vi hygger os.. Men men men... I den sidste tid er han begyndt og få lidt skrigeture om aftenen, og det eneste jeg har kunne få ham trøstet med, var en flaske MME, som han så er blevet godt og grundigt mæt af.. Imens skrigeturen står på, vil han ikke spise ved mig, men så snart det er slut, gufler han løs på brystet igen... Det er så et punkt i min overvejelse, at han måske bliver mere mæt og tilfreds med en flaske.

Et andet punkt er at jeg lige om hjørnet starter på min uddannelse igen - 1/3, og jeg tror simpelthen ikke at jeg magter og skulle malke ud ved siden at studie, lektier, søn, familie og hjem, så jeg skal nok alligevel snart starte på flasken.. Om en måneds tid skal han jo også introduceres for grød/mos, så måske det bliver for meget for ham på en gang?

Min "plan" var at give flaske om dagen og aftenen indtil at han skulle sove, og så amme om natten og tidlig-morgen... Kan det fungere?? - nogen der har erfaring med det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Munder

Man er IKKE en dårlig mor fordi man giver flaske!!!

Andrea blev 100 % flaskebarn da hun var 3 måneder. Hun valgte selv brystet fra.

Da hun var omkring 2 måneder gammel, fik hun en kombination af flaske og bryst, men i løbet af et par uger gad hun ikke brystet mere, så det skal du altså bare være forberedt på kan ske.....

Anmeld

13. januar 2010

LouiseNielsen

Syntes det lyder rigtig fornuftig, på længere sigt vil du nok få en mere tilfreds dreng ud af det fordi han så er ordenligt mæt... Du skal bare vide at hvis du begynder at give ham flaske kan du risikere at han ikke længere vil tage brystet, fordi at det skal han selv arbejde lidt for, med flaske skal han bare ligge også kommer det til ham....

Om du kan få det til at fungere som du skriver ved jeg ikke, men syntes da du skal forsøge....

Pøj pøj med det...

Kram

Anmeld

13. januar 2010

DortheSimonsen

Renée88 skriver:

at jeg overvejer om jeg snart skal gå over til flaske og MME.
Min lille dreng på næsten 3mdr (d. 17) er udelukkende blevet ammet indtil nu. Det fungerer som sådan egentlig fint, og vi hygger os.. Men men men... I den sidste tid er han begyndt og få lidt skrigeture om aftenen, og det eneste jeg har kunne få ham trøstet med, var en flaske MME, som han så er blevet godt og grundigt mæt af.. Imens skrigeturen står på, vil han ikke spise ved mig, men så snart det er slut, gufler han løs på brystet igen... Det er så et punkt i min overvejelse, at han måske bliver mere mæt og tilfreds med en flaske.

Et andet punkt er at jeg lige om hjørnet starter på min uddannelse igen - 1/3, og jeg tror simpelthen ikke at jeg magter og skulle malke ud ved siden at studie, lektier, søn, familie og hjem, så jeg skal nok alligevel snart starte på flasken.. Om en måneds tid skal han jo også introduceres for grød/mos, så måske det bliver for meget for ham på en gang?

Min "plan" var at give flaske om dagen og aftenen indtil at han skulle sove, og så amme om natten og tidlig-morgen... Kan det fungere?? - nogen der har erfaring med det??

Du er bestemt IKKE en dårlig mor. Du har jo givet din søn en rigtig god start ved at amme ham. Jeg ammede kun Victor de første fire uger. Så synes det er rigtig flot af dig!

Og kan sagtens forstå din overvejelse, nu når du snart skal igang.
Personligt ville jeg mene, at det ville være godt at gå lidt igang med flasken nu, så I begge vænner jer til det

Anmeld

13. januar 2010

Mca<3

Hej ,,  Nu er min søn self noget ældere men da han blev 4 mdr begyndte han på skemad og vælling af tudkop men han blev stadig ammet .. Nu er han 9 mdr og bliver stadig ammet morgen og aften så han har altså ikke valgt det fra på trods af alt det andet ...   Du skal gøre hva du syntes er lettest for dig og vælger du det ja   Så er du jo en glad og god mor ...

Anmeld

13. januar 2010

Livas mor

Du er absolut IKKE en dårlig mor, tværdimod når du tænker på dit barns behov og ser at han har det bedre på mme.

Jeg valgte selv at skifte over til mme, da Liva var blot 1 uge gammel pga. hun bare slet ikke blev mæt af mit mælk, på trods af jeg ammede hende ikke mindre end 19 gange i døgnet (der var ingen næring i min arle-fabrik) Og ud af det fik jeg en glad lille mæt pige!

Knus..

Anmeld

13. januar 2010

Alína Hólm

du er ikke en dårlig mor, måske mætter din mælk ikke lige så godt som MME, der er intet problem i at skifte.

Anmeld

13. januar 2010

Ox.

Lilje bliver heller ikke mæt nok af mælken, så jeg er gået over til, at hun får grød om dagen og om aftenen, og så ammer jeg hende om natten, og det virker rigtig godt, og så får hun jo stadig lidt fra mig

Anmeld

13. januar 2010

Smukkert

Er du sikker på urolighederne om aftenen skyldes sult ?
Jeg ammer også. Min dreng er urolig hver aften/morgen pga. luft i maven.

Personligt vil jeg amme så længe jeg kan (dog max til han er 6mdr), men du skal også have det godt med det og du er ikke en dårlig mor fordi du går over til flasken.

Anmeld

13. januar 2010

Diana...

Hvorfor i alverden skulle du være en dårlig mor fordi giver flaske! Du er IKKE en dårlig mor fordi du giver flaske.

Min veninde har aldrig givet hendes 2 børn andet en flaske og det er hendes valg hun kan sagtens amme men vil heller give flaske det har hun det bedst med. 

Man er ikke en dårlig mor fordi man ikke amme uanset grunden! og hvis den flaske hjælper på ham om aften jamen så er det da bare det eneste rigtige du gør!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.