Sofie har været skrevet op til vuggestueplads i vores nybyggede institution 500 m. nede ad vejen siden november 2007. Da der ikke var plads pr. 1 juni 2008, og der ingen dp var ledig i nærmeste område (kommunen søgte forgæves dp-ere), valgte vi en dp-plads 12 km væk (retning mod mit arbejde) og undgik på den måde at blive sendt i modsat retning af, hvor vi arbejder. Aftalen var, at pladsanvisningen ville henvende sig, så snart Sofies plads blev ledig - at hun beholdt sin plads på ventelisten. Uanset at hun startede i et dp-tilbud et andet sted, skulle hun have tilbudet om overflytning, når det blev hendes tur. Vi har intet hørt, og når jeg har ringet og spurgt, har jeg fået at vide, at det skam sagtens kunne passe, at der endnu ingen plads var.
I dag ringede jeg så igen for at forhøre mig om hendes placering ift. at hun skal overgå til bh. i april, og jeg anser det for endnu mere vigtigt, at hun kommer sammen med dem, hun skal gå i skole med engang. Og vupti! Vi vil faktisk få et brev i morgen om, at hun er overflyttet til omtalte institution/bh-afd. fra 1.4. i år. Min bare røv! Det er sgu lidt for tilfældigt at jeg lige ringer i dag og så er der faktisk et brev på vej om optagelse???
Jeg nævnede det for Sofies dp, da jeg hentede hende i dag, og hun bekræftede, at ventelistepladser bliver syltede i kommunen, hvis børnene er placerede og det går godt.
Vi er glade for vores dp, og vi har ikke haft til hensigt at flytte Sofie, men aftalen var, at vi skulle kontaktes, når hendes plads var ledig. Det blev den så ikke i over to år.... Me not believe
.
I et år (siden vi fik Louise - og jeg ikke længere skulle afsted på arb.) har Niels kørt Sofie de 12 km. til dp om morgenen - og retur for at arbejde. Om eftermiddagen har jeg startet min bil og kørt de 12 km for at hente hende - og derefter retur.
Efter vi har startet bilen på gårdspladsen går der ca 1 min. før vi passerer den institution, hun egentlig var skrevet op til.
Der er noget, der ikke stemmer. Jeg har sådan lyst til at afsløre det, selvom løbet egentlig er kørt for os.. Kender I den følelse?
- Helle - dog med vished om Sofies bh-start