had vil du være til fastalavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. januar 2010

RandiRomkugle

hehekan ikke finde ud af at rette overskriften??

HVAD vil du være til fastalavn?

det spurgte jeg min søn på 5 år  om i dag.

"ikke noget" svarede han.

Jeg sagde at man kunne være liiige hvad man ville,ben 10,spiderman,peter pedal osv.men han ville ikke være noget somhelst.

lidt senere foreslog jeg i kune købe noget maling og male ham som en tiger i hovedet? det ville han heller ikke. "hvorfor ikke?" spurgte jeg,"fordi så skal jeg jo vaskes i hovedet bagefter"-nå ja det er da også rigtigt

jeg sagde også vi bare kunne købe en maske?

nej,han vil ikke klædes ud.

Jeg forstår ham bare slet ikke,jeg har altid elsket at klæde mig ud. drømte i lang tid om hvad jeg skulle være til fastalavn,dengang jeg var barn.

skal jeg bare acceptere hans valg? eller hvordan gør jeg? hvad skal jeg sige til børnehaven? jeg tænker også på at der er kun et halvt år til at han skal i skole,og der SKAL han altså bare engang imellem nogen ting,som han ikke vil.Da jeg var til forældresamtale i børnehaven i efteråret sagde de at han varv en god og sød og meget kog dreng. men han var meget meget stædig,han kunne finde på at te sig som et lille barn hvis han ikke fik sin vilje.men at de arbejde med ham,og det blev bedre.

hvordan ville i tackle det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

mariamiss6

Randi!!!! Hej sgu da Og velkommen her til.... Hvordan går det med den lille? (åh slemme mig, jeg kan ikke huske navnet ) Og han er vel heller ikke helt lille mere?

Hmmm, spørg børnehaven, om de kan acceptere at han ikke vil klædes ud.

Ellers køb/sy et kongeslag, og køb en kongekrine til ham, som han så kan have med, og hvis han alligevel bliver lidt ked af det, over at være den eneste der ikke er klædt ud, så kan han tage det på, og være konge....

Jeg ville gerne klædes ud som barn, men jeg var bestemt ikke vild med det, og jeg gruer da også lidt for fastelavn på min arbejdsplads i år. Men altså det skal vel bare klares, også for nogle af børnene (måske ikke lige i min afdeling, men i den ældre så)

Forældresamtalen.... Tjaaaa hvordan synes du han er der hjemme, på de områder de snakker om?
Når børnehaven siger de tager hånd om de problemer der nu er, så går det sikkert fint alligevel, tror jeg...

Anmeld

12. januar 2010

Honningblomst

hehekan ikke finde ud af at rette overskriften??

HVAD vil du være til fastalavn?

det spurgte jeg min søn på 5 år  om i dag.

"ikke noget" svarede han.

Jeg sagde at man kunne være liiige hvad man ville,ben 10,spiderman,peter pedal osv.men han ville ikke være noget somhelst.

lidt senere foreslog jeg i kune købe noget maling og male ham som en tiger i hovedet? det ville han heller ikke. "hvorfor ikke?" spurgte jeg,"fordi så skal jeg jo vaskes i hovedet bagefter"-nå ja det er da også rigtigt

jeg sagde også vi bare kunne købe en maske?

nej,han vil ikke klædes ud.

Jeg forstår ham bare slet ikke,jeg har altid elsket at klæde mig ud. drømte i lang tid om hvad jeg skulle være til fastalavn,dengang jeg var barn.

skal jeg bare acceptere hans valg? eller hvordan gør jeg? hvad skal jeg sige til børnehaven? jeg tænker også på at der er kun et halvt år til at han skal i skole,og der SKAL han altså bare engang imellem nogen ting,som han ikke vil.Da jeg var til forældresamtale i børnehaven i efteråret sagde de at han varv en god og sød og meget kog dreng. men han var meget meget stædig,han kunne finde på at te sig som et lille barn hvis han ikke fik sin vilje.men at de arbejde med ham,og det blev bedre.

hvordan ville i tackle det?

Jeg mener ikke du har et valg..du skal da selvfølgelig acceptere at han ikke vil klædes ud...det ville min den store søn heller ikke, tror han syntes det var pinligt og dumt og slet ikke rart.

Så lad være med at tale så meget mere om det og giv ham så evt en hat/nissehue eller andet med han kan tage på hvis han når han kommer derover ikke synes det er rart.

Og at børn skal visse ting giver vel samtidig det at de skal lære at det ikke er alt man bare skal gøre...jeg synes det er super flot og vigtigt at børn kan og tør sige til og fra og gå mod flokken, der er masser der bare følger flertallet og det er ikke dem der gør den store forskel...

Knus Eva.

Anmeld

12. januar 2010

ekzunz

Jeg tror det kan være svært at forholde sig til allerede nu for de små. Vent til du sidder med et BR katalog fyldt med kostumer eller når de andre fra børnehaven fortæller hvad de skal være, så bliver det nok mere interessant.

Men hvis han ikke vil, så er den da ikke længere, det skal jo være sjovt, og det er det jo ikke hvis man bliver tvunget til at være Ben10

I år er det heldigvis nemt, for Lukas (på 5) vil være "Star Wars" (frit valg på alle hylder) men de andre år har han også først besluttet sig - og klædt om - i børnehaven.

Anmeld

12. januar 2010

RandiRomkugle

ja okay,fik det vist ikke formuleret ordenligt

eller nej,tror der mangler lidt baggrundshistorie  jeg er psykisk syg,og lider bla af socialangst. jeg tænker at jeg er smadderbange or jeg har påvirket ham ? både ved måske at være lidt befippet hvis nogen kigger,eller hvis der er mange mennesker. men også ved senere hen måske ubevidst at signalere at man kun skal hvad man vil. håber da ikke jeg har gjort det allerede

jeg er pensionist,og går hjemme. så jeg signalere jo uden at ville det at man "ikke behøver" at arbejde. altså jeg ved godt at sådan tænker han slet ikke endnu,men det kommer.

og hvis jeg allerede nu bekræfter ham i at man kun skal hvad man vil,hvordan får jeg ham så til at følge skolen,hvis han ikke vil?

men samtdig ved jeg jo godt at han er et lille menneske og jeg skal acceptere hans grændser. jeg synes bare det er svært lige at vælge sine kampe

de tidligere år har jeg fået logget ham i noget udklædningstøj,og så har jeg været med hele dagen i bh. han ville ikke stå op under deres sang som alle de andre,og han ville have tøjet af hurtigst muligt. og jeg ved jo godt hvor fatalt det kan ende hvis jeg presser for meget...netop pga angst/generthed,eler hvad det hedder i den alder... håber bare ikke det er mig der har "smittet" ham.

og grunden til jeg nævne samtalen var at jeg er i tvivl om,om børnehaven vi se det somom at jeg giver ham hans vilje,og derfor bliver han også stædig i børnehaven?

men tror også det ender med at jeg køber et eller andet i sidste øjeblik og tager med for en sikkerheds skyld. men tror ik han vil.

Anmeld

12. januar 2010

RandiRomkugle

Hehe heeej maria. Dejligt at se et "velkendt ansigt"..mange tak er her så fedt som de siger?

blev sgu lidt træt af du-ved-hvad,så tænkte jeg ville prøve lykken her

Det går fint med MAX han bliver 8 mdr om 5 dage.. puha tiden går bare mega stærkt. min Sp sage sidst at han ikke var en baby meremeeen,det er han altså for mig

Og tak allesammen for jeres svar

Anmeld

12. januar 2010

mariamiss6

RandiRomkugle skriver:

Hehe heeej maria. Dejligt at se et "velkendt ansigt"..mange tak er her så fedt som de siger?

blev sgu lidt træt af du-ved-hvad,så tænkte jeg ville prøve lykken her

Det går fint med MAX han bliver 8 mdr om 5 dage.. puha tiden går bare mega stærkt. min Sp sage sidst at han ikke var en baby meremeeen,det er han altså for mig

Og tak allesammen for jeres svar

Jamen jeg har faktisk tænkt noget på dig en gang imellem, men jeggider sgu ærligt talt ikke poste noget på libero længere (ja man må gerne sige navnet ) Jeg følge rmed en gang i mellem, og får da også noget sladder i hjørnerne, men jeg kigger sjældent ind, sådan helt af mig selv, og kun når der er noget at grine af, du ved nok hvad hehehe

Anyways, her er godt at være.... Admin/ejer/Henrik er til stede, og "altid" at få fat i.... Og fanger man ham ikke, så giver Tine, hans rare kone, ham nok et spark bag i ;P
Har man forslag og lignende til sidens opsætning og diverse funktioner, så er det bare at skrive til Henrik, og så svarer han hurtigst muligt.... Han er faktisk lidt kendt for at bøje sig i støvet, for sine trofaste brugere hehe
Her må du linke, tale om de dumme konkurrenter (men altså, ægte konkurrence er det jo ikke vil du opdage om lidt) sælge og købe, blive uenige, oprette lige gyldige indlæg, lave kager, brodere, sy, være glad, være sur, have både søde og dumme unger.... Og ja, he rmå du det hele, i den gode tone

Der er masser af smileys, fede funktioner på profilen, nyhederne minder dig om at du er citeret, venne-ansøgt, gæstebogsbeskrevet, og ja sikkert mere....

Her ER bare riiiiiigtig godt og der er vidst nok en gruppe til alle, uanset alder, job, villa, antal børn, antal fædre, og ja you name it, we got it

Og så ansøger jeg dig lige, håber du godkender

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.