ting til venstre håndet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.035 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. januar 2010

Lone Jakobsen

min 5 årige er venstre håndet. det er ikke noget problem for ham....men jeg tænker lidt på hvor man køber fx. dåseåbner og sakse til en venstrehåndet?

han vil jo gerne være med i køkkenet....men han måtte opgi at åbne en dåse, og han har ofte problemer med at klippe....også i børnehaven hvor de ikke har sakse til venstre håndede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Lone Jakobsen

ingen med venstrehåndede børn?

Anmeld

13. januar 2010

smokin

nutche skriver:

min 5 årige er venstre håndet. det er ikke noget problem for ham....men jeg tænker lidt på hvor man køber fx. dåseåbner og sakse til en venstrehåndet?

han vil jo gerne være med i køkkenet....men han måtte opgi at åbne en dåse, og han har ofte problemer med at klippe....også i børnehaven hvor de ikke har sakse til venstre håndede.

Hejsa,

jeg er selv venstrehåndet og jeg har bare gået ind i diverse isenkræmmer og spurgt efter ting til venstrehåndet. Man kan sagtens få både saks og dåseåbner til venstrehåndet. Kartoffelskræller kan anskaffes så den er til begge hænger, jeg har en fra tupperware som jeg ELSKER! og så er det jo også meget fint at manden også kan bruge den

Anmeld

13. januar 2010

smokin

http://www.fjoelner.dk/visbillede.asp?vare=12308&la=dk

http://www.thegoodstuffshop.dk/product.asp?product=17029

http://www.tupperware.dk/xchg/nordics/hs.xsl/815.html

Min er godt nok en lidt ældre sad hvor skæret vender den anden vej (lodret) men jeg er sikker på at den her også er god.

Kan ikke lige komme i tanke om andre ting jeg bruger som venstrehåndet.

Anmeld

13. januar 2010

Lone Jakobsen

suuuper tak skal du ha.

Anmeld

13. januar 2010

smokin

nutche skriver:

iøvrigt synes jeg det er for dårligt de ikke har venstrehåndssakse i børnehaven, da han helt sikkert ikke er den eneste der bruger den hånd.

Både på fritidshjem og i skolerne hvor jeg bor er der ting til venstrehåndet - så de ikke føler sig udenfor på nogen måde.

Og på min arbejdsplads anskaffede de sig venstrehåndsredskaber så jeg kunne forsætte mit arbejde.

Anmeld

13. januar 2010

Lone Jakobsen

Zette skriver:

iøvrigt synes jeg det er for dårligt de ikke har venstrehåndssakse i børnehaven, da han helt sikkert ikke er den eneste der bruger den hånd.

Både på fritidshjem og i skolerne hvor jeg bor er der ting til venstrehåndet - så de ikke føler sig udenfor på nogen måde.

Og på min arbejdsplads anskaffede de sig venstrehåndsredskaber så jeg kunne forsætte mit arbejde.

ja jeg undrede mig også da jeg fandt ud af det. overvejede om jeg selv sku købe en saks og tage med derned. de havde kun en voksen saks som han næsten ku klippe med

Anmeld

13. januar 2010

smokin

nutche skriver:

ja jeg undrede mig også da jeg fandt ud af det. overvejede om jeg selv sku købe en saks og tage med derned. de havde kun en voksen saks som han næsten ku klippe med

Den der jeg sendte dig linket på, er jo til børn. Og rigtig god. Min kusine har den og klipper ivrigt med den. Men jeg tror ikke du får så meget ud af at købe en og tage med derned, pludselig er den væk.

Men det skader vel ikke at prøve.

Nogle gange behandler de altså venstrehåndet som idioter. Da jeg gik i skole fik man uddelt sådan nogle man sætter på blyanten til at kunne holde bedre på den. Hvad hedder de? Nå men der var kun til højrehåndet, for flertallet var jo højrehåndet.

Nå ja, hva så med de 5 der ikke er det?

Det blev taget op på forældremøde og vi fik vores dippedutter.

Anmeld

13. januar 2010

Lone Jakobsen

ja det kan altså også undre mig. her i huset bytter vi om på kniv og gaffel når vi dækker op til ham han er ikke så gammel endnu, så det har ikke været det store problem for ham, men nu med dåseåbneren fx. så er det jo rart for ham hvis han kan mærke at vi tar hensyn til det. måske jeg sku prøve at snakke med børnehaven ang. det med saksen.....der må for pokker være andre venstrehåndede børn der, end lige min søn

Anmeld

13. januar 2010

Diana...

Har de ikke venstre hånds sakse i børnehaven det synes jeg sgu er dårligt de skal jo os være med selv om de er venstre håndet! jeg ved ikke hvor du kan få disse ting jeg kom bare lige til at undre mig da vi havet alt til venstre håndet da jeg gik i børnehave og skole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.