Navlebrok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.768 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. maj 2008

linemus

Signe har navlebrok. Håber det forsvinder af sig selv. Andre, der har det? Jeg synes det ser lidt klamt ud, men jeg er også så sart :$

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2008

bette

hvad er navlebrok?

Anmeld

3. maj 2008

ivfmarie

jeg ved ikk om man kan sammenligne, men min hund havde navlebrok som hvalp...
Det er ikke alvorligt, med mindre "hullet" er meget stort. Du kan ved hver given lejlighed trykke "bulen" ind på plads, så skulle hullet gerne blive mindre, og til sidst lukke helt igen. Er hun undersøgt for det?
Og for dem der ikke kender til navlebrok, så var det her sikkert et meningsfyldt indslag 8D

Marie

Anmeld

4. maj 2008

linemus

bettemouse skriver:

hvad er navlebrok?

Brok:
Børn bliver født med "svage" områder i bugvæggen, hvilket kan medføre, at hinder og eventuelt tarme presser sig frem under huden og ses som en bule. Hvis dit barn har brok, skal du ikke blive bekymret. Brok er et forholdsvis ufarligt fænomen, som enten forsvinder af sig selv eller kan fjernes ved en mindre operation.

Navlebrok:

Navlebrok skyldes en svaghed i bugmuskulaturen, som får lidt af tarmen til at bule ud under huden omkring navlen. Bulen kan have størrelse som en hasselnød eller valnød, og somme tider større. Navlebrok er medfødt og forsvinder som regel, inden barnet fylder 1 år. Operation er derfor sjældent nødvendigt.

Anmeld

4. maj 2008

linemus

ivfmarie skriver:

jeg ved ikk om man kan sammenligne, men min hund havde navlebrok som hvalp...
Det er ikke alvorligt, med mindre "hullet" er meget stort. Du kan ved hver given lejlighed trykke "bulen" ind på plads, så skulle hullet gerne blive mindre, og til sidst lukke helt igen. Er hun undersøgt for det?
Og for dem der ikke kender til navlebrok, så var det her sikkert et meningsfyldt indslag 8D

Marie

Hun er ikke blevet undersøgt andet end at lægen lige så på hende og trykkede på hendes navle (sikkert for at mærke efter hullet). Men hun virkede som om det ikke var noget særligt, så jeg er heller ikke bekymret, andet end jeg selvfølgelig håber det går væk af sig selv. Det ser bare vildt ud især hvis hun skriger - så er navlen helt kuglerund som en lille bold.

Anmeld

29. juni 2009

kiroo

kan man så få navlebrok, som voksen? min læge siger jeg nok har det, jeg er 25 uger henne, og har ondt i navlen. Jeg har for snart to år siden fået fjernet min galdeblære, og den træk de ud ved navlen så tror det skyldes det. men den er bare grim..

Anmeld

29. juni 2009

Siber

Min far har lige fået fjernet sin navlebrok

Bare det ikke gør ondt. Men ja jeg synes også det ser lidt spukie ud!

Knus Siber

Anmeld

29. juni 2009

Joan ( Smallie )

Niels havde det da han var lille, men det er vokset sammen. Anne havde også lidt men det er også væk.
Niels havde ondt i det og når man trykket på den kunne man høre hvor meget luft der var i tarmen. Rigtig ulækkert.
Hvis hun ikke har ondt tror jeg ikke du skal tage dig af det. Hvis du ikke har været til 2 års undersøgelse med hende kan du jo høre ad der

joan

Anmeld

29. juni 2009

Mary

Juliane havde det da hun var spæd, så vi skulle hele tiden skubbe navlen ind for at det ikke groede sammen forkert  Den opgave fik farmand lov til at varetage, og heldgivis da synes han det var skægt at gøre ??

Jeg aner ikke hvordan det gribes an når de er så store - har hun hele tiden haft det?

Anmeld

29. juni 2009

linemus

Det er ikke mig, der spørger længere  (hvis I lige kigger på datoen). Signes er også vokset fint sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.