madpakken......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

344 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

Kaufie

ja, madpakken venter..... altså i usmurt tilstand, som skal ændres til smurt inden jeg kan lægge mig i sengen.....

Men for sørensen, hvor er det kedeligt med 5 klappere (til manden) og 2 flade til mig selv...... Det vildeste jeg kan komme på er agurke-, peber-, og gulerodsstave til at pifte lidt op på det....

Hvad putter I på jeres egne madpakker? Eller er I allesammen rige nok til at spise i kantinen hver dag??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

BK

2½ flade til den store pause og  1½ flade til den lille... Leverposteg, jægerpølse og kødpølse fra 3stjernet. dødkedelig og slet ikke spændende på nogen måde.

Anmeld

11. januar 2010

Louise mortil4

her har manden nogen gange rester med hvis det er noget der er hurtigt at genopvarme. Nogle gange bager vi madbrød og laver en lækker sandvitsh med en god dressing, lidt grønt og noget kylling, æg og rejer eller frikadeller i. Det er mere spændene end det der rygbrød. Madbrødene bliver også lidt svampede på den gode måde når de lige får en nat i madpakken sammen med dressingen.  Til manden plejer jeg nogle gange at lægge en fin serviet med i madpakken med en sød besked på, så glemmer man lidt den kedelige rugbrøds mad

Anmeld

11. januar 2010

Nadi

Hva med at skære dem i trekanter??

Anmeld

11. januar 2010

Lise

Nadi skriver:

HA! Se DET ville være festligt!

Lise - som spiser i kantine hver dag (det er bedst ude hos kunder, for der er det gratis), så idag stod den på kylling i karry, rødkålssalat med appelsin, ærter, melon, friskbagt franskbrød og ost

Anmeld

11. januar 2010

ivfmarie

Jeg laver gerne "saml-selv-mad". Det er sådan en slags tøm-køleskabet-ned-i-en-pose leg. En eller anden form for brød, og så noget pålæg eller en dåse makkrel, en ordentlig røvfuld grøntsager og lidt frugt.

Når så det er frokosttid, så anretter jeg det hele flot på en tallerken. Det er sundt, og det er jo lækkert når det er anrettet flot og friskt. Det tager jo lige lidt tid, men det er det værd.

Anmeld

11. januar 2010

Kaufie

Nadi skriver:

Jeps, det gør det mere festligt..... Men formen passer bare ikke så godt med maskinskåret pappålæg....

Well, dillemmaet er overstået for i aften - det blev de sædvanlige 5 klappere til manden og pizzarester til mig - med en bøtte grønt ved siden af.

Anmeld

11. januar 2010

Helle30

Manden og jeg fremstiller hver vores madpakke, for vi kan hver især overhovedet ikke gå ind for den andens mening om, hvordan sådan én skal sammensættes.

Niels skal have 6 halve med traditionelt pålæg. Jeg har indimellem bemærket, at han har svunget sig op til en streg remoulade og ristede løg på et stykke med spegepølse, men ellers er det rugbrød med pålæg/leverpostej og et par stykker med ost, hvis vi har. Det eneste positive jeg kan sige om den madpakke er, at han ikke bruger smør/margarine.

Jeg synes, der er masser af muligheder for en lækker madpakke, og jeg gider godt bruge lidt tid på den. Som regel kan jeg bruge rester fra aftensmaden til at fremstille en lækker salat med pasta, ris eller kartofler. Den kan spises lige fra bøtten, eller fyldes i en wrap eller et pitabrød. Evt. dressing har jeg med i en lille bøtte ved siden af. De fleste dage har jeg en pose med rå grøntsager i grove stykker. De er rensede og evt. skrællede hjemmefra - ellers får jeg ikke spist dem. Til eftermiddagen plejer jeg at have en portion frugtsalat af, hvad køleskabet kan byde på iblandet lidt tørret frugt eller en håndfuld grofthakkede mandler/nødder.

Niels kan slet ikke tro på, at man kan blive mæt af den madpakke, jeg har med - og jeg kan ikke tro på, at man kan nyde at spise den, han har med.

- Helle -  nu med lyst til at lave madpakke

Anmeld

12. januar 2010

Nadi

Kaufie skriver:

Jeps, det gør det mere festligt..... Men formen passer bare ikke så godt med maskinskåret pappålæg....

Well, dillemmaet er overstået for i aften - det blev de sædvanlige 5 klappere til manden og pizzarester til mig - med en bøtte grønt ved siden af.

Du skærer dem bare over til sidst, når du har lagt pålæg på, jeg siger der der er fest i min madpakke når jeg har trekants-madder med  og skal det gå endnu vildere for sig så kommer grønsagerne på en pind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.