Manden og jeg fremstiller hver vores madpakke, for vi kan hver især overhovedet ikke gå ind for den andens mening om, hvordan sådan én skal sammensættes.
Niels skal have 6 halve med traditionelt pålæg. Jeg har indimellem bemærket, at han har svunget sig op til en streg remoulade og ristede løg på et stykke med spegepølse, men ellers er det rugbrød med pålæg/leverpostej og et par stykker med ost, hvis vi har. Det eneste positive jeg kan sige om den madpakke er, at han ikke bruger smør/margarine.
Jeg synes, der er masser af muligheder for en lækker madpakke, og jeg gider godt bruge lidt tid på den. Som regel kan jeg bruge rester fra aftensmaden til at fremstille en lækker salat med pasta, ris eller kartofler. Den kan spises lige fra bøtten, eller fyldes i en wrap eller et pitabrød. Evt. dressing har jeg med i en lille bøtte ved siden af. De fleste dage har jeg en pose med rå grøntsager i grove stykker. De er rensede og evt. skrællede hjemmefra - ellers får jeg ikke spist dem. Til eftermiddagen plejer jeg at have en portion frugtsalat af, hvad køleskabet kan byde på iblandet lidt tørret frugt eller en håndfuld grofthakkede mandler/nødder.
Niels kan slet ikke tro på, at man kan blive mæt af den madpakke, jeg har med - og jeg kan ikke tro på, at man kan nyde at spise den, han har med.
- Helle - nu med lyst til at lave madpakke
Anmeld