Spørgsmål om tredagesfeber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.998 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. maj 2008

linemus

Er der nogen af jeres unger - store som små - der har haft det? Og kan I nikke genkendende til følgende?

Jeg tror Nanna har det, men det er bare ikke helt som jeg kan læse mig til. Hun har haft feber siden tirsdag, og den er faldet, men ikke helt feberfri (37,8 her til aften). Hun har været meget ked af det (det plejer hun overhovedet ikke), pylret, ikke spist ret meget. I dag har hun fået udslæt, men det er kun på maven, ryg og i hovedet (har læst at de sjældent har det i hovedet). Hun ser farlig ud :( Hun er stadig meget træt og pylret. Har dog haft lidt flere smil i dag :)

Knus Line - bekymret mor :$

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2008

bette

mikkel fik dem tydeligt i hovedet og på skulderene..

Anmeld

3. maj 2008

Kaufie

Hej Line

Jeg er også lidt i tvivl om hvordan det lige spænder an når de har 3-dages feber - og om William kan have haft en mild version af det.

Her var det høj feber fra natten til onsdag - mellem 39 og 40 - og 2 døgn frem - dog med undtagelse af torsdag formiddag, hvor han faktisk var frisk og feberfri.

Fredag var han frisk og frejdig indtil midt på eftermiddagen, hvor han blev pylret igen - dog uden feber. Og i dag har han været meget pylret - og næsten ikke villet spise noget. Det har været 4 dage hvor jeg næsten har fuld-ammet igen (avs!!)

I dag har vi så set små røde prikker - bag ørerne og ned af halsen, på ryggen især over ballerne og på maven. Men meget spredt og meget små - ca et knappenålshoved.

Måske sygdommen kan have flere varianter?

Mette, også en hønemor.

Anmeld

3. maj 2008

bette

har fundet min bog nu.. der står....
symptomer:
infektionen begynder med pludselig opstået høj feber på 39-40grader, som dog ikke påvirker barnets almene tilstand synderligt. hvis feberen bliver meget høj, er der risiko for feberkramper. efter 3-4 dage forsvinder feberen i løbet af få timer. samtidig får barnet rødplettet rødehunde-lignende udslet på krop og skuldere, der forsvinder igen efter 1-2 dage..

håber du kan bruge det til noget

Anmeld

3. maj 2008

Mikkelmusen

filuca havde noget lign. det men hun havde en virus i halsen. Bortset fra det fik hun også feber og røde pletter all-over. Også i ansigtet. Men det virkede mest som 3-dages feber. Så jeg tror godt nanna kan have 3-dages feber.

Ingen børn er ens og det er heller ikke altid de har ens symptomer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.