mangler ideer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.100 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. januar 2010

Clement09

Er der nogen der har nogle forslag til hvordan man kan vænne baby til at sove tidligt på aften, altså ved 8 tiden. min datter sover for det meste først ved 12 tiden om aften?? eller kommer det bare af sig selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

LotteGabriella

Clement09 skriver:

Er der nogen der har nogle forslag til hvordan man kan vænne baby til at sove tidligt på aften, altså ved 8 tiden. min datter sover for det meste først ved 12 tiden om aften?? eller kommer det bare af sig selv?

hvor gammel er hun?

Anmeld

9. januar 2010

Clement09

Hun er 8 måneder om 2dage ?

Anmeld

9. januar 2010

Mussen2

Jeg tog beslutningen da vores datter var 3 mdr. at nu kulle hun i seng ml. kl. 19-20.

Det tog på det tidspunkt en lille uges tid med tilvænning og det er fast rytme nu. Jeg mener jeghar læst at det er omkring 3 mdrs alderen at man kan begynde at indføre rutiner og rytmer.

men derfor er det jo aldrig for sent.

Jeg tror jeg vil lægge mig fast på en rutine ek. laver vi hvar aften en flaske vælling, som hun får i sengen og synger en sagn, men det kan jo være så meget)

dernæst tror jeg du skal prøve at springe luren (eller korte den af om dagen) over, så hun er drøntræt til aften. På den måde må du løbende kunne justere ind til at ville putte hende til aften.

Jeg har haft stor glæde af at læse bogen godnat og sov godt.

Anmeld

9. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Her har han altid kommet i seng 18.15-19.00 lige fra han var ganske spæd.

Vi har samme rytme og rutine hele vejen igennem, uanset om det er mor eller far der putter. Han sover 12-13 timer hver nat og 2½-3 timer til middag, både hjemme og i dp.

Men derfor kan man sagtens hjælpe andre: http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Baby-%280-12-mdr.%29/Soevn-og-sovevaner/Putteritualer/e_37_942.page

Anmeld

9. januar 2010

felicity

jeg tror helt sikkert på at det kommer an på hvor meget barnet sover i løbet af dagen.

hvis barnet sover 2 til 3 timer om eftermiddagen, så vil jeg mene at komme i seng mellem kl 18 og 19 måske er lige lovlig tidligt. men at man så nok skal stræbe sig efter at ligge barnet mellem 19.15-20.00

men jeg synes det er noget man selv skal finde ud af, mærk på dit barn hvornår det er træt og put det så. og tag kampen op når den opstår og hold fast.  rutine er ikke en dårlig ting! men når det er sagt så skal man heller ikke hænge sig 100% i den for så kommer i jo aldrig udenfor en dør :*S*

Anmeld

10. januar 2010

Clement09

Tak for gode råd.. Igår faldte hun så i søvn halv 1o.. Men jeg prøver os og skære ned så hun ikk sover så meget på dagen, men jeg har spurgt min sundhedsplejske om jeg ikk må give vælling når hun skal i seng om aften, men så siger hun det er kun hvis børn vånger hver anden time. Og min datter på 8 mrd vånger stadig et par gange om natten, og vil have flaske, så tænker tit på at give hende vælling.. Høre bare der er mange der gør. Så hvorfor kan jeg ikke?? Synes i jeg skal tage min egen beslutning og give hende vælling ? Eller er det en dårlig ide?

Anmeld

10. januar 2010

lion

Clement09 skriver:

Tak for gode råd.. Igår faldte hun så i søvn halv 1o.. Men jeg prøver os og skære ned så hun ikk sover så meget på dagen, men jeg har spurgt min sundhedsplejske om jeg ikk må give vælling når hun skal i seng om aften, men så siger hun det er kun hvis børn vånger hver anden time. Og min datter på 8 mrd vånger stadig et par gange om natten, og vil have flaske, så tænker tit på at give hende vælling.. Høre bare der er mange der gør. Så hvorfor kan jeg ikke?? Synes i jeg skal tage min egen beslutning og give hende vælling ? Eller er det en dårlig ide?

Jeg kan se at du fik lagt hende 2 timer før og at det virkede.

Med min datter havde jeg samme problem, men jeg fandt ud af, at hvis hun ikk sove efter kl. 16, så var hun træt nok om aften og var gået helt kold kl. senest kl. 20. I dag er hun 17 mdr og hun sover altid inden 21.

Et svar omkring mad/vælling. Jeg ville give hende det og se om det hjalp på søvnen og hun sov længere om natten. Du kan jo bare lade være med at sige noget til Sp.

Anmeld

10. januar 2010

Clement09

Ja okay, tak. Men det er helt sikkert noget jeg vil prøve fra idag af.. Tænker os hun skal nok snart i dagpleje  også hjælper det ikke så meget hun sover sent og vånger først omkring 9 tiden..

Anmeld

23. januar 2010

JustAnotherName

Frederic's moar skriver:

Her har han altid kommet i seng 18.15-19.00 lige fra han var ganske spæd.

Vi har samme rytme og rutine hele vejen igennem, uanset om det er mor eller far der putter. Han sover 12-13 timer hver nat og 2½-3 timer til middag, både hjemme og i dp.

Men derfor kan man sagtens hjælpe andre: http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Baby-%280-12-mdr.%29/Soevn-og-sovevaner/Putteritualer/e_37_942.page

Linket - Der siger "de kloge", at man IKKE bør gå ind til sit barn, når putteritualet er omme, for så vil barnet holde sig vågen i dén tro, at der skal ske mere.
Jeg er bare ikke enig ......hvis min datter kalder/græder, så går jeg da selvfølgelig derind (også selvom det er flere gange at det kan være nødvendigt)

Har I ikke været inde hos Jeres søn, hvis han var urolig efter I havde sagt godnat ??

Min store datter (2 år) har også altid haft et godt sovehjerte og været NEM at putte. hun sover 12-14 timer om natten og 1-1½ time om dagen. Og selvom hun snakker lidt efter der er sagt godnat, så lader vi hende bare møfle rundt, indtil hun selv falder i søvn. hun har som sagt ALTID været nem.
Men hvis hun har grædt, så er vi da ALTID gået ind til hende.

Vores mindste er så IKKE så nem at få til at sove. Hun er MEGA tryghedsnakoman og vil allerhelst mærke en fysisk hos sig.
Jeg synes snart at jeg har prøvet ALT .....både at gå og komme og blive ....og blive væk (men ikke aaaalt for længe - for jeg er som sagt IKKE af den holdning, at børn skal græde og græde uden at der kommer nogen)
Jeg har prøvet at køre hende HELT VILDT træt (og overtrætte børn sover heller ikke) og at ramme plet, INDEN hun ville blive alt FOR træt, og også at putte inden trætheden var udtalt .....men lige lidt hjælper det, synes jeg.
Nogle dage tager det 10 minutter, andre dage op til 2 timer.

I barnevognen er der nada problemer. Der sover hun bare. Men når der skal puttes til natten, så er det bare en kamp for trætte forældre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.