Frederic's moar skriver:
Her har han altid kommet i seng 18.15-19.00 lige fra han var ganske spæd.
Vi har samme rytme og rutine hele vejen igennem, uanset om det er mor eller far der putter. Han sover 12-13 timer hver nat og 2½-3 timer til middag, både hjemme og i dp.
Men derfor kan man sagtens hjælpe andre: http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Baby-%280-12-mdr.%29/Soevn-og-sovevaner/Putteritualer/e_37_942.page
Linket - Der siger "de kloge", at man IKKE bør gå ind til sit barn, når putteritualet er omme, for så vil barnet holde sig vågen i dén tro, at der skal ske mere.
Jeg er bare ikke enig ......hvis min datter kalder/græder, så går jeg da selvfølgelig derind (også selvom det er flere gange at det kan være nødvendigt)
Har I ikke været inde hos Jeres søn, hvis han var urolig efter I havde sagt godnat ??
Min store datter (2 år) har også altid haft et godt sovehjerte og været NEM at putte. hun sover 12-14 timer om natten og 1-1½ time om dagen. Og selvom hun snakker lidt efter der er sagt godnat, så lader vi hende bare møfle rundt, indtil hun selv falder i søvn. hun har som sagt ALTID været nem.
Men hvis hun har grædt, så er vi da ALTID gået ind til hende.
Vores mindste er så IKKE så nem at få til at sove. Hun er MEGA tryghedsnakoman og vil allerhelst mærke en fysisk hos sig.
Jeg synes snart at jeg har prøvet ALT .....både at gå og komme og blive ....og blive væk (men ikke aaaalt for længe - for jeg er som sagt IKKE af den holdning, at børn skal græde og græde uden at der kommer nogen)
Jeg har prøvet at køre hende HELT VILDT træt (og overtrætte børn sover heller ikke) og at ramme plet, INDEN hun ville blive alt FOR træt, og også at putte inden trætheden var udtalt .....men lige lidt hjælper det, synes jeg.
Nogle dage tager det 10 minutter, andre dage op til 2 timer.
I barnevognen er der nada problemer. Der sover hun bare. Men når der skal puttes til natten, så er det bare en kamp for trætte forældre 
Anmeld