Uha, jeg er SÅ voldsomt irriteret på min søster for tiden. Hun er bare træls, synes jeg.
Så advarsel: dette er frustration og brok !
Hun har ikke selv børn, men har ønsket barn i mange år og skal nu adoptere. Det er rigtigt dejligt for hende og hendes mand, men de vil nærmest slet ikke snakke om det og de gør INTET klar til barnet før det kommer, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt. De har end ikke et rum klar(tømt) som kan være børneværelse.
Nåh, men det der irriterer mig er, at hun bare slet ikke viser oprigtig interesse for mine børn. Hun vil gerne virke som den fantastiske moster, når hun en sjældent gang er sammen med dem (specielt, hvis der er andre tilstede), men så forstår hun bare aldrig at aflæse deres signaler så hun nærmest "kvæler" dem i opmærksomhed og kram. Hun fatter bare ikke at børnene lige skal have lov at se hende an - de ser hende max hver 3. mdr !
Dernæst er det møg irriterende, at hun skal gøre sig klog på alt muligt omkring mine børn. Hun har endda tilladt sig at ville forklare mig hovedreglerne omkring amning !! Ja, der er hun jo den rette til at give gode råd - og jeg spurgte hende IKKE ! Næsten hver gang jeg taler i tlf med hende og fortæller noget om børnene (glad og stolt mor) så siger hun: "det lyder da mærkeligt", "det må man altså ikke med børn " (fx spørge til hvad de har lavet i børnehaven). Jeg er så tæt på nogle gange at sige: "hvad ved du om det, du har faktisk ikke selv børn !", men jeg er bare høflig hver gang, da jeg jo ikke vil såre hende .... selv om hun sårer mig (?)
Det er sket flere gange, at vi har skulle besøge dem, men vi så vælger at finde på en undskyldning og aflyser, for jeg orker det bare ikke. Føler at det hele bliver så falsk.
Hvordan pokker skal jeg forholde mig til hende ?? Skal jeg bare acceptere at hun ikke er den søster jeg ønsker - og den moster jeg ville ønske mine børn havde ???
Anmeld