pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: pottetræning

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

521 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. januar 2010

bette

ville gerne vide hvor mange der er begyndt og hvor mange der har haft succes og hvis der nogen der ik er begyndt og nogen der er helt færdige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

Susan1978

Emil pottetræner meget, dvs det er på toiletstigen..   - han har dog endnu ikke gjort stort på toilettet.

Anmeld

9. januar 2010

Anja

Elias både tisser og laver stort på potten, men renlig er han altså ikke endnu. Han har stadig ble på og han kommer kun sjældent og siger, at han skal på potten, derfor tisser og laver han i bleen med mindre vi med jævne mellemrum sætter ham på potten (han siger, at han holder tissepause ).

Han tisser dog altid på potten om morgen, før middagslur og ved tandbørstning  - han er meget stolt og på de tidspunkter er vi sikre på "gevinst"

Anmeld

9. januar 2010

Lise

Vi har både potte og toiletsæde til Simon. Potten NÆGTER han at bruge til andet end at lege med. Toiletsædet vil han gerne op og "tisse" på, hvilket betyder at han sætter sig op, venter 2 sekunder, siger SÅ, og så skal han have papir og putte det i tønden.

Hvis vi forslår toilettet når vi ved han skal lave bæ, så bliver han gal. Der var også en dag hvor han faktisk var oppe og "tisse" på toilettet efter han havde været i bad, og så ville han ned, hvorefter han løb ud i gangen og pissede på gulvet mens han stolt sagde "Jeg tisser"  

Det har vist lidt lange udsigter her. Men vi tilbyder ham at komme på toilettet, men indtil videre vil han ikke..

Anmeld

9. januar 2010

Hyner

Jeg krydsede af i renlig pånær om natten, men faktisk er Emma renlig 24-7.... Hun har bare nogle enkelte nætter hvor hun vågner og er tørstig, hvilket så resultere i en lille tår i bleen om morgenen... Hun har den pottestol fra baby-bjørn og den sætter sun sig glædeligt på for så skal hun spille super Mario på gameboy pocket. (hvilket hun faktisk er inponerende god til)

Krams Henriette

Anmeld

9. januar 2010

BK

Det er sådan lidt forskelligt, hun har lavet stort på den én gang hos DP, for snart 3 mdr siden...

Siden dengang har hun gerne villet sidde på men kun for at læse bøger.

Anmeld

9. januar 2010

Louise mortil4

Lærke og Liv laver både stort og tis på potten hverdag, der er bare ikke rigtig noget mønster i hvornår de gør det og der er ikke ret lang tid mellem at de tisser, de gange vi har prøvet at tage bleen afdem skal vi afsted med dem ca hver 20 min og alligevel er der uheld i bukserne så helt klar er de ikke endnu, men de er vist godt på vej. Regner stærkt med at de er renlige inden de skal begynde i BH.

Anmeld

9. januar 2010

Tikki

Jeg synes vi har været i gang længe. Da hun var 2 lavede hun stort på potten, men hun ville så ikke efter. Så fik vi toiletstolen og den vil hun gerne sidde på, men der sker ikke noget, når hun sidder der. Hun kan godt fortælle, når hun tisser/laver, men først når hun gør det. Hun er så småt begyndt at sige:" uhh jeg skal tisse", hvis hun har bleen af. Men vi når aldrig ud på toilettet og hun bliver så ked af det, når hun tisser i bukserne/på gulvet. Jeg ved ikke hvorfor, for vi har aldrig givet det ret meget opmærksomhed eller skældt ud. Det er bare grænseoverskridende for hende.  

Jeg synes også det er svært at få tid til at træne det - troede vi kunne gøre det her i julen, men så gik pigebarnet i panik den første dag jeg tog bleen af hende, så det droppede jeg hurtigt igen. Har tænkt på at købe en pakke af de her toilettræningsbleer - nogen, der har erfaring med dem?

Anmeld

10. januar 2010

BellaT

Indtil videre laver han både stort og småt på potten hver aften. Men kun fordi at vi siger at han skal ud på potten. Og kun fordi en af os sidder og kigger bøger sammen med ham. En dejlig hyggestund faktisk.

Han har også for flere måneder siden tisset på toilettet vha toiletstige, men det stoppede brat lige pludselig. Ved ikke hvorfor. Men nu virker potten.

Anmeld

11. januar 2010

Kaufie

Lise skriver:

Vi har både potte og toiletsæde til Simon. Potten NÆGTER han at bruge til andet end at lege med. Toiletsædet vil han gerne op og "tisse" på, hvilket betyder at han sætter sig op, venter 2 sekunder, siger SÅ, og så skal han have papir og putte det i tønden.

Hvis vi forslår toilettet når vi ved han skal lave bæ, så bliver han gal. Der var også en dag hvor han faktisk var oppe og "tisse" på toilettet efter han havde været i bad, og så ville han ned, hvorefter han løb ud i gangen og pissede på gulvet mens han stolt sagde "Jeg tisser"  

Det har vist lidt lange udsigter her. Men vi tilbyder ham at komme på toilettet, men indtil videre vil han ikke..

Det er også ca så langt vi er med William - han ved vi går på toilettet når vi skal tisse - og vil gerne række mig papiret hvis han er med.....

Han kommer af og til (med ca en uges mellemrum) og siger han vil have en tør numse fordi han har lavet.

Jeg satser på de tre piger i dp er klar til at smide bleen i løbet af forsommeren - og han så ryger med på vognen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.