at slutte med sutten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

596 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. januar 2010

Siber

Nu er vi gået i gang med at forbedrede Johanna på at hun skal stoppe med sutten, men hun er bestemt ikke enig. Vi snakker med hende om at vi skal sende sutterne til julemanden, og man så kan ønske sig lige hvad man vil. Hun bliver stik åndsvag når vi nævner det, og siger julemanden skal IKKE have mine sutter.

I morges snakkede vi om det igen, da hun sad med eet legetøjskatalog, jeg spurgte derfor hvad hun ønskede sig når julemanden skulle have sutterne, og den kloge pige svarede "jeg ønsker mig sutter" Men vi bliver ved med at tale om det, så hun snart vænner sig til tanken! Shit det bliver hårdt, hun er saftsusema en hård dame og bestemt - men det bliver som mor og far har bestemt!

Jeg tænker hun også skal have ny seng, for hun er godt nok tung at løfte op i sengen. men men  en ting af gangen, og det første bliver sutterne!

God weekend, vi tager afsted på ski i dag! altså bare et par timer!

Knus Siber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

bette

held og lykke med kampen kan man jo så sige..
jeg tør slet ik tage den kamp lige nu.. har alt for mange kampe på en gang i forvejen..

men vi tager da sutten fra ham om dagen og han får den som regl først til natten og middagsluren.

Anmeld

9. januar 2010

Anja

Da Elias var Esthers alder tog vi sutten fra hm med mindre han skal sove. Det forsøger vi også med Esther nu.

De har så begge sut, når de skal sove og vi har da talt om, at Elias gerne må være suttefri inden sommer, men ved ikke om det bliver for svært for ham at acceptere, når Esther stadig har sut.

Anmeld

9. januar 2010

Siber

Anja skriver:

Da Elias var Esthers alder tog vi sutten fra hm med mindre han skal sove. Det forsøger vi også med Esther nu.

De har så begge sut, når de skal sove og vi har da talt om, at Elias gerne må være suttefri inden sommer, men ved ikke om det bliver for svært for ham at acceptere, når Esther stadig har sut.

Da Alma stoppede med sin sut, havde Johanna sin, og det gik helt fint. Alma har aldrig stjålet Johannas sut, hvilket jeg frygtede hun ville gøre.

Johanna har kun sin sut når hun sover!

Anmeld

9. januar 2010

Siber

bette skriver:

held og lykke med kampen kan man jo så sige..
jeg tør slet ik tage den kamp lige nu.. har alt for mange kampe på en gang i forvejen..

men vi tager da sutten fra ham om dagen og han får den som regl først til natten og middagsluren.

Jeg takker!

Ja man skal vælge sine kampe med omhu, og en ting ad gangen!

Kram

Anmeld

9. januar 2010

BK

Laura er sutte fri, og det har hun været siden August... Det skal så lige siges at det var hendes valg ikke vores...

Anmeld

9. januar 2010

Nadi

Oliver begyndte selv at snakke om det igår, da han blev hentet hos dp'en. Der er nemlig to som ikke bruger sut mere. Den ene har sendt sine til julemanden, og den anden har solgt sine sutter til sin morfar for et dukke hus -men hun var allerede begyndt efter nogle dage at snakke om, at hun ikke ville have sit dukkehus mere

Så igår begyndte vi at snakke med Oliver om det var julemanden eller morfar som skulle have sutterne. Tror det ender med at morfar køber sutterne  Det bliver bare ikke lige nu, ikke når Lillepigen kan komme når som helst, måske når han skal over i sin store drenge seng.

Men ihvertfald held og lykke

Anmeld

15. januar 2010

Loggidut

hellere sent end aldrig....så jeg giver lige mit besyv med...

Tif stoppede dagen før nytårsaften...vi snakkede lidt om at sutten egentlig var ulækker, og som altid siger Tif til mig: Mor "vaster" den, jeg svarede hende, aj den er virkelig ulækker, så vi kan ikke vaske den, smid den hellere i skraldespanden...som sagt så gjort, den havnede i skralderen, og lågen blev klappet.

Om aftenen da hun skulle sove, sagde damen: min sut er "ulætter" adddddd, og jeg gav hende ret, og sagde det var godt hun smed den væk.

Så spurgte hun efter en ny sut, og jeg sagde at sådan en havde vi ikke. Og det var så ok med hende...(det skal lige siges at jeg havde gemt alle de andre sutter langt væk)

Siden har hun så sourgt mange gange om hendes sut stadig er i skralderen, og jeg giver hende ret, og roser hende for at smide den væk. Men hun acceptere det totalt.

I DP hvor de andre bruger sut, har DPén virkelig været god, Tif blev puttet før de andre, så hun ikke lige så deres sut med det samme. Og der har ikke været nogle problemer med det.

Jeg har en teori, som egentlig har holdt: kasper smed den selv væk, da han var 2½ år, uden problemer...Christian var ca 3 år, og ham havde vi mægtige problemer med...Tif på 2½ acceptere det.

Jeg tror på at når de bliver en anelse ældre end nu, kan de argumentere, og har forståelsen for man kan købe nyt, hvor i mod at Tif kun har forståelse for at når man har smidt noget væk, så er det væk...

hmmm, hvor klog bliver du af det her?

Ikke en skid, men jeg kan da ihvertfald fortælle dig hvordan vi har gjort

Anmeld

15. januar 2010

Siber

Loggidut skriver:

hellere sent end aldrig....så jeg giver lige mit besyv med...

Tif stoppede dagen før nytårsaften...vi snakkede lidt om at sutten egentlig var ulækker, og som altid siger Tif til mig: Mor "vaster" den, jeg svarede hende, aj den er virkelig ulækker, så vi kan ikke vaske den, smid den hellere i skraldespanden...som sagt så gjort, den havnede i skralderen, og lågen blev klappet.

Om aftenen da hun skulle sove, sagde damen: min sut er "ulætter" adddddd, og jeg gav hende ret, og sagde det var godt hun smed den væk.

Så spurgte hun efter en ny sut, og jeg sagde at sådan en havde vi ikke. Og det var så ok med hende...(det skal lige siges at jeg havde gemt alle de andre sutter langt væk)

Siden har hun så sourgt mange gange om hendes sut stadig er i skralderen, og jeg giver hende ret, og roser hende for at smide den væk. Men hun acceptere det totalt.

I DP hvor de andre bruger sut, har DPén virkelig været god, Tif blev puttet før de andre, så hun ikke lige så deres sut med det samme. Og der har ikke været nogle problemer med det.

Jeg har en teori, som egentlig har holdt: kasper smed den selv væk, da han var 2½ år, uden problemer...Christian var ca 3 år, og ham havde vi mægtige problemer med...Tif på 2½ acceptere det.

Jeg tror på at når de bliver en anelse ældre end nu, kan de argumentere, og har forståelsen for man kan købe nyt, hvor i mod at Tif kun har forståelse for at når man har smidt noget væk, så er det væk...

hmmm, hvor klog bliver du af det her?

Ikke en skid, men jeg kan da ihvertfald fortælle dig hvordan vi har gjort

Jeg takker for dit besyv!

Vi er stadigvæk i gang med forberedelserne, hun er begyndt at sig ja nogen gange til at hun skal sende sutterne til julemanden og ønske sig en pakke.

Men men hun er en hård nyser den lille dame.

Men hun skal selvfølgelig selv være med i processen (lige som ALma var) bandt selv sutterne på en snor, puttede dem i en kuvert, skrev et brev, og postede dem selv.

Alma var så gal den første aften, hun skreg i 2 timer tror jeg, men jeg lå inde hos hende, indtil hun fladt i søvn!

Jeg er klar til en kamp mere, bare ikke i denne weekend når jeg er alene hjemme

Knus Siber

Anmeld

15. januar 2010

Loggidut

Siber skriver:

Jeg takker for dit besyv!

Vi er stadigvæk i gang med forberedelserne, hun er begyndt at sig ja nogen gange til at hun skal sende sutterne til julemanden og ønske sig en pakke.

Men men hun er en hård nyser den lille dame.

Men hun skal selvfølgelig selv være med i processen (lige som ALma var) bandt selv sutterne på en snor, puttede dem i en kuvert, skrev et brev, og postede dem selv.

Alma var så gal den første aften, hun skreg i 2 timer tror jeg, men jeg lå inde hos hende, indtil hun fladt i søvn!

Jeg er klar til en kamp mere, bare ikke i denne weekend når jeg er alene hjemme

Knus Siber

god vind i dine sejl med det...når du kommer dertil!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.