Hvad gør I? (Opdragelse)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

290 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

Tynen

Inspireret af Heidis tråd tilspørger jeg nu jer:

Hvad gør I HVIS vores små engle-basse-børn mod al forventning skulle komme til at opføre sig som galninge?
(For det sker jo bare aldrig rigtig, vel?!)

Jeg plejer at sige/forklare hende hvad hun gør forkert
Fortsætter hun får hun en "advarsel" ala "Skal mor til at blive sur?" eller "Nu er det sidste gang jeg siger det"
Og 3 strike, så bliver hun sat ud i gangen til hun er god igen (Plejer at tage 1-2 minutter)

Hvordan foregår det hjemme hos jer?
Måske man kunne blive klogere eller mere pædagogisk (Ikke at jeg aner om det vi gør er upædagogisk, men det kunne jeg forestille mig       )

Trine - Nu frådende i chokoladekiks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Rasmine

Aka røvfuldtråden?

Anmeld

8. januar 2010

BK

Tynen skriver:

Inspireret af Heidis tråd tilspørger jeg nu jer:

Hvad gør I HVIS vores små engle-basse-børn mod al forventning skulle komme til at opføre sig som galninge?
(For det sker jo bare aldrig rigtig, vel?!)

Jeg plejer at sige/forklare hende hvad hun gør forkert
Fortsætter hun får hun en "advarsel" ala "Skal mor til at blive sur?" eller "Nu er det sidste gang jeg siger det"
Og 3 strike, så bliver hun sat ud i gangen til hun er god igen (Plejer at tage 1-2 minutter)

Hvordan foregår det hjemme hos jer?
Måske man kunne blive klogere eller mere pædagogisk (Ikke at jeg aner om det vi gør er upædagogisk, men det kunne jeg forestille mig       )

Trine - Nu frådende i chokoladekiks

Hvad gør jeg og hvad gør jeg... Når jeg og gemalen har sagt tingene pænt og høfligt bliver bissen skruet, på og der bliver store og mindre pæne ord... Men lige lidt hjælper det... tøsen er komplet ligeglad... 

Nogen gange stryger hun i seng, så går der 2 min. og hun står i gangen og kalder mor her henter hende troligt, og så starter hun forfra...

Så i realiteten gør jeg vel ingen ting, i hvert fald ikke noget der virker...

Anmeld

8. januar 2010

Muffinmus

hmm, nu er han jo altså sjældent så grov...Men når han gentagne gange skubber Tor væk eller tager hendes legetøj lidt for voldeligt bliver jeg sgu sur. Så hiver jeg ham væk i armen og siger NU stopper du, det der gider jeg SLET ikke.

hmm... gør vel faktisk ikke andet...

Anmeld

8. januar 2010

Lise

Vi ser vrede ud, og fortæller meget bestemt at det ikke er en opførsel vi ønsker i vort hjem. Nogle gange skammer han sig helt vildt, og så krammer vi og bliver gode venner kort efter, eller også spadser han helt ud og smider sig på gulvet og skriger, og det må han jo så gøre. Det gider jeg ikke koge op over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.