Min chokoladecreme driller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.042 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

Ranarupta

ARGH!! 

Jeg har smeltet to plader marabou m. daim, sammen med 0,5 l. piskefløde. Det er kølet helt af og jeg har været i gang med at piske.

Jeg kan sagtens se, at det er blevet tykkere, men har svært ved at få det stift, som alm. flødeskum og nu er det begyndt at skille... Sådan lidt grynet.

Nogle der sidder med et hurtigt råd?

/Karina, der skal bruge kagen i aften...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

TbCp

Ranarupta skriver:

ARGH!! 

Jeg har smeltet to plader marabou m. daim, sammen med 0,5 l. piskefløde. Det er kølet helt af og jeg har været i gang med at piske.

Jeg kan sagtens se, at det er blevet tykkere, men har svært ved at få det stift, som alm. flødeskum og nu er det begyndt at skille... Sådan lidt grynet.

Nogle der sidder med et hurtigt råd?

/Karina, der skal bruge kagen i aften...

Eneste råd... afsted og køb en ny plade og prøv så igen eller nøjes med at piske flødeskummet og så hak chokoladen i stykker og vend i.

Tror ikke du kan redde det du allerede har desværre  

Anmeld

8. januar 2010

MTS

Jeg plejer piske fløden meget stift og smelter kun chokoladen som jeg sen vender i fløden når den er kølet af. Det har altid virket for mig. Prøv at piske noget fløde og vend i det du allerede har, muligvis kan det hjælpe eller så er det bare at prøve igen tror jeg.

Anmeld

8. januar 2010

Sisley

Jeg plejer vist at regne med 1/2 dL fløde pr. 100g chokolade, så måske er der for meget fløde i?

Anmeld

8. januar 2010

Mikkelmusen

man kan ikke redde en grynet creme. afsted og køb en ny omgang, og prøv kun at smelte chokoladen og vende i meget stift pisket fløde. Det virker hver gang for mig. Det andet har jeg altid haft problemer med, så droppede den metode.

Anmeld

8. januar 2010

Iliasmor

lavede det igår.. piskede fløden først for sig selv og derefter smeltet jeg de 200gram marabo daim også hælte jeg det i piskeflødet og det vare blevet perfekt:-)

Anmeld

8. januar 2010

Susan1978

jeg smelter altid Chokoladen direkte i fløden...  ved meget svag varme også stiller jeg det på køl til dagen efter, også pisker jeg det helt stift..

det har aldrig aldrig slået fejl.

Anmeld

8. januar 2010

Ranarupta

Mange tak, piger! 

Jeg er desværre i totalt tidsnød, så jeg må bruge cremen. Den er ikke grynet i konsistensen, men egentlig "bare" i udseendet. 
Jeg har fulgt en opskrift herinde fra...  

Men smagen er suuuper. 

(Heldigvis er det til mine forældre og taknemmelige søstre, og de er glade, bare det ikke er en købekage... )

Jeg har lært min lektie og tager en af jeres udgaver næste gang!! 

/Karina

Anmeld

8. januar 2010

Majbriteriksen

Hej

Det har også lykkes for mig at gøre som dig, men jeg fandt ud af at det var fordi det ikke var kølet nok (finder tit ud af i sidste øjeblik at jeg vil lave kage) Selvom det virker meget kold, så har det ikke været nok. Det skal stå i mange timer-helst til næste dag før det kan piskes helt stift. Jeg har til nød kunne piske noget andet fløde næsten til smør og så blande det i som ikke er helt stift, det bliver bare ikke så stærk i smagen. Pøj pøj med kagen.

Anmeld

8. januar 2010

RumlesMor

Uh...har et spørgsmål til selve chokolade-smelte-processen!

Jeg er jo håbløs udi det meste madlavning, og synes ikke kage-bageriet er nemmere...til nytår forsøgte jeg at smelte noget marabou, som jeg ville dyppe nogen jordbær og ferskner i...

Vi smeltede chokoladen i et vandbad, men det gik helt galt. For det første kom der vand op i skålen med chokolade...enten fordi det kogte for voldsomt, eller fordi der kom kondens-vand på grydelåget.

Og da det endelig virkede flydende, nåede jeg kun lige at tage det op før det begyndte at stive...så fik kun dyppet 3 ferskner. Suk.

What to do??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.