Sa og hcg-tal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.908 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

LinLin

Hmm... Kan se at en del af Jer har fået målt HCG-tal i forbindelse med SA(/MA) og at I skal vente på de falder, før I må "gå igang igen".. Jeg fik ikke målt noget overhovedet! ingen blodprøver... Aborten startede om lørdagen og den følgende fredag var jeg oppe at blive scannet, hvor de sagde livmoderen var helt som den skulle!

Er det unormalt/forkert???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Valle81

Mor til David skriver:

Hmm... Kan se at en del af Jer har fået målt HCG-tal i forbindelse med SA(/MA) og at I skal vente på de falder, før I må "gå igang igen".. Jeg fik ikke målt noget overhovedet! ingen blodprøver... Aborten startede om lørdagen og den følgende fredag var jeg oppe at blive scannet, hvor de sagde livmoderen var helt som den skulle!

Er det unormalt/forkert???? 

Hejsa:0)

Nej det er det slet ikke, på en scanning kan de sagtens se om kroppen selv har klaret det. Hvis de har mistanke om rester, så tager man gerne hcg tallet ca hver anden dag for at være sikker på det falder, ellers er det en udskrabning.

Og der er jo også forskel på læger, nogle er super rutinerede og er sikre i ders sag, men andre nok gerne vil bede om en måling for at være sikre:0)

Christina

Anmeld

8. januar 2010

LinLin

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Nej det er det slet ikke, på en scanning kan de sagtens se om kroppen selv har klaret det. Hvis de har mistanke om rester, så tager man gerne hcg tallet ca hver anden dag for at være sikker på det falder, ellers er det en udskrabning.

Og der er jo også forskel på læger, nogle er super rutinerede og er sikre i ders sag, men andre nok gerne vil bede om en måling for at være sikre:0)

Christina

Tak for svar!

Blev helt nervøs for om min svagt positive test kunne skyldes at den anden (første) graviditet ikke var "ude af kroppen"... Men de sagde jo den dag til scanning at min krop havde gjort arbejdet godt - og færdigt; alt så normalt ud!

Anmeld

1. februar 2010

Lou2301

Hejsa... står selv i samme situation efter en ma her i december og er nu også kommet i tvivl om, hvorvidt en positiv test nu er god nok - eller om det er rester fra den mislykkede graviditet.. så er spændt på at høre hvordan det er gået dig??

Anmeld

1. februar 2010

LinLin

Lou2301 skriver:

Hejsa... står selv i samme situation efter en ma her i december og er nu også kommet i tvivl om, hvorvidt en positiv test nu er god nok - eller om det er rester fra den mislykkede graviditet.. så er spændt på at høre hvordan det er gået dig??

Jamen jeg tog en test en uge senere og en uge senere igen; stregen kom hurtigere og var tydeligere for hver gang   , så jeg ER gravid (8+0 sådan ca i dag) Men kommer til at være nervøs indtil jeg har set et lille foster bevæge sig på en skærm!

Anmeld

1. februar 2010

Lou2301

ej hvor dejligt - tillykke.. har taget 2 test her over weekenden og de er også kommet hurtigt.. har talt med 2 forskellige læger som begge mener at den er god nok  - skal dog til lægen imorgen og ha taget blodprøver for en sikkerhedsskyld.. hvor længe gik der fra din abort og til en ny graviditet??

blev bare så nervøs da en anden med udskrab og ma skrev at hun bestemt ikke mente jeg kunne være gravid allerede.. men har fået ømme bryster og øget tissetrang og det har der ikke været siden jeg tabte det andet..¨

Anmeld

1. februar 2010

LinLin

SA var 28. nov - stod med den første, svagt positive, test d. 2. januar. Præcist 5 uger

Anmeld

1. februar 2010

Lou2301

ok Det giver mig da håb for endnu en graviditet i sigte.. Tak for svar

Anmeld

1. februar 2010

oo

hcg måler de for at sikre sig at alt er ude. det har de bare gjort ved en scanning med dig

man kan simpelthen ikke gå igang igen før ens hcg er i bund, for før den er det, kan ens cyklus ikke starte op igen. man må gerne have sex, men der kan ikke komme børn ud af det

Anmeld

1. februar 2010

Lou2301

så du mener altså at de burde være god nok eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.