Det lyder meget meget almindeligt i mine øre. Mine tre børn sov ekstremt dårligt fra 8-11mdrs alderen. Mit bedste råd er , tag ham med op i din seng og lad ham sove der. Det er jo tydeligtvis det han giver udtryk for han har behov for, mor,mor, mor og atter mor. Giv ham det i så store mængder som overhovedet muligt, og så vil noget af gråden og den dårlige søvn tage af. Men han blive NØD TIL at vågne mange gange om natten, for nu lige at chekke at du stadig er der! -og når du så er der hver gang, og hele tiden, så vil han tilsidst finde roen i det, og så behøver han ikke at vågne så meget mere.
Hvis du ikke allerede har en slynge, vil jeg stærkt anbefale en. Lad ham ligge i slyngen om dagen når han skal sove (ja, jeg ved godt det lyder tungt, mine egne børn vejede 10kg ved 6 mdr undersøgelsen, men det kan godt lade sig gøre) og så lad ham falde til ro der. Når han så vågner efter 20 min, så kigger han lige op i dit ansigt, og så er der en chance for at han falder til ro igen og sover videre. -og jo bedre børn sover om dagen, jo bedre sover de om natten. Så det er bare med at få indøvet nogle gode sovevaner. (selvom han stadig vil vågne om natten, og chekke du er der. Han er jo fuldstændig hjælpeløs uden dig, og dybt afhængig af dig. Det er ved at gå op for ham nu, så derfor er han rædselslagen ved oplevelsen af du pludselig er væk (f.eks. for at gå på toilettet)
-og som med alt andet med små børn...så er det kun en periode!! Så dukker der nogle nye behov op, og pludselig kan han sove i sin egen seng igen.
Anmeld