Puha hvor bliver jeg bare ked af det, når jeg hører fra min datter at hun i lang tid har kunne mærke at fars humør ikke har været godt. Han bliver tit meget hidsig fortæller hun (jeg kan huske hans vredesudbrud fra da jeg var sammen med ham, og kunne blive bange. Ikke for at han vil gøre mig noget, men fordi det var meget ubehageligt.) Jeg sprøger om det er på hende han skælder ud, hvortil hun svare nogen gange
Men han som oftes fortæller hende, at det ikke er hende han er sur på. Men hun bliver alligevel bange og ked af det, når han bliver sur. Sagde til hende, at jeg godt kan forstå, at hun bliver bange og ked, og at det er ganske naturligt. Så siger hun til mig, hvilket er det som fik mig til at græde indvendigt: mor det er derfor jeg ikke har ville over til far, jeg har bare ikke kunne finde ud af at sige det
Tænker så meget igennem om jeg skulle ha gjort noget anderledes. Ikke ha presset så meget på, for at hun skal over til sin far? ha lyttet noget mere til hende - men jeg har virkelig lyttet til hende, men hun har aldrig rigtig kunne forklare, hvorfor hun ikke vil over til sin far. Jeg har sagt til hende, at hun altid kan komme og snakke med mig om ting der sker hos far, jeg bliver hverken ked eller sur. Andre forslag til, hvordan jeg kan hjælpe min datter igennem det her, for kan mærke på hende, at det har påvirket hende meget. Hun er meget lettet over, at hun ikke skal over til sin far, førend han er helt rask.
Jeg ved ikke rigtig, om jeg skal fortælle hendes far, hvilken påvirkning det har haft på vores datter, at hun har været hos ham, mens han har været syg. Vil det gøre nogen forskel, eller vil jeg bare træde på en mand der i forvejen ligger ned??
Anmeld