får børn født før 37+ senfølger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.468 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

luckas-mor

ja som overskriften lyder

jeg spørger fordi jeg er lidt nervøs for a føde før 37+ da min mave er sunket rigtig meget de sidste 2 uger, ja tror faktisk ikk den kommer længer ned jeg er begyndt a få i nu værre rigtig smertefulde plukveer og jag for neden..

håber nogle vil hjælpe med a besvare mit spørgsmål..

knus natascha 34+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

LRJ

tasse skriver:

jeg spørger fordi jeg er lidt nervøs for a føde før 37+ da min mave er sunket rigtig meget de sidste 2 uger, ja tror faktisk ikk den kommer længer ned jeg er begyndt a få i nu værre rigtig smertefulde plukveer og jag for neden..

knus natascha 34+2

Hej jeg har haft Spurgt herinde om det før, hvor jeg spurgte ind til det

Har en tråd her hvor det er helt fra uge 27 og frem de skriver hvilken senfølger der kan komme

Men ellers håber jeg der er nogen der kan hjælpe dig  

Anmeld

8. februar 2010

minmau

Altså det kommer jo helt an på hvor lang tid før uge 37 der er tale om. Er du i uge 34, så behøver du ikke være meget bekymret, for selvom du skulle føde nu, så ville baby sandsynligvis klare sig fint, bare være lille, men ellers fin og "færdig".  

Anmeld

8. februar 2010

Corn

Min store dreng er født 36+0 og hans største problem har været berøring... Og er det stadig (han bliver 5år om 13 dage.)

Han har aldrig kunnet lide massage, og har svært ved brusebad, da han er meget sensitiv i huden. Det er højst sandsynligvis fordi han er kommet lidt tidligt til..

Ellers kan jeg kun fortælle at han gik da han var 9 mdr, snakker flydende og har gjort det meget tidligt, så lidt over-sensitiv er nok okay. Han skriver og tegner og er meget videbegærlig

Anmeld

8. februar 2010

Livsmor

Min datter er født i uge 31+5, er idag 20 mdr, og har ingen senfølger endnu. Men man kan aldrig sige om der kommer nogen. Men risikoen for der kommer noget, er ikke så stor når du er så langt som du er. Men der er jo aldrig nogen garanti, heller ikke hvis man føder i uge 42.

Anmeld

8. februar 2010

4xGreve

,im datter er født uge 26+2 og er ikke sikker på jeg får det hele med for der har været en del hen af vejne, men mange problemer med med, søvn, berøringer, støj, angst, tryghed, overstimulition, kan stadig ikke tåle røg og dyr var der også en gang hun ikke måtte være i nærheden af, hun reger meget og meget hurtigt og i perioeder er dert værre, hun har meget brug for at dagene er ens, og der kan evt. følge flere senfølger med alderen som f.eks adhd, autisme osv. og vi er bange for vi allerede ser nogen små syntomer... mange af problemerne er der stadige og mange af dem vil nok altid være der...

Men jo tildliger de bliver født jo flere er der, og daniella er jo det man kalder en ekstrem for tidlig født, jo sener i forløbet de bliver født jo beder og jo større chance er der for at de ingen eller næsten ingen senfølger får... men prøv evt. at skrive præmatyre - senfølger i google så kan du få besvsret alle dine spørgsmål...

Anmeld

14. februar 2010

ghm

fik signe i uge 35+6.  ved akutkejsersnit hun var fin og frisk og har ingen senkomplikationer. dette er nu 8½ år siden

Anmeld

14. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg fødte i uge 36,og der var kun lige det første halve år hvor han døjede lidt med for mange mennesker og larm.Ellers har der ikke været noget...

Anmeld

27. juni 2010

Mama2980

Min yngste er født inde for "normalen" 37+1, men pga lav fødselsvægt er hun under kategorien præmatur. De tre uger før termin har betydet rigtig meget for hende, hun har dårligt immunforsvar, umodent tarmsystem, er sensitivt barn og er for lille (hun er 1 år og 8 mdr og bruger 74/80 i tøj), udviklingsmæssigt er hun også tilbage..

Anmeld

27. juni 2010

XXSS

luckas-mor skriver:

knus natascha 34+2

Sådan havde jeg det også i uge 34+ er 36+ nu, men det er ganske normalt. Tror ikke at du skal være så bange for at føde før tiden. Mine jag er svundet lidt og der er overhovedet ingen tegn på fødsel.

Alle børn født før uge 37 fulde uger har chance for at få senfølger, men der er ingen grund til at tænke på det nu  du skal nok holde graviditeten ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.