Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. maj 2008

Anonym trådstarter

Vi skal til konfirmation søndag og sidste gang vi var det var nærmest et helvede for mig. Fra starten blev det aftalt (før vi kom derind), at INGEN andre end os selv skulle sidde med vores datter. End ikke farmor eller farfar. Rigtig mange blev lidt skuffede over ikke at måtte holde den lille nye prinsesse (det var i oktober sidste år). Men folk accepterede det. Mandens svigerinde derimod fattede bare hat af det. Min datter kom med i køkkenet for at spise i fred og ro, men alligevel skal hun tage hende op og andre tager hende også op derude. De tror simpelthen at det er ok så længe de andre gæster ikke ser det??? Hvorimod farmor og farfar godt fattede den og holdt sig fra tøsen den ene dag vi bad om det!! Nu skal vi jo så afsted igen søndag og jeg er bare så bange for at det samme sker. Nu kan hun heldigvis selv vise at hun ikke vil over til andre, men skal jeg bare skære igennem og skrige nej? Det skal lige siges at kvinden gør det samme når hun besøger os eller omvendt. Og tit er tøsen lige vågnet og er lidt go'morgensur, på den tid de kommer. Så hun hyler når hun tager hende op. Hvorfor fatter hun det ikke? Lidt frustrationer der skulle ud og et håb om nogen har et godt råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2008

Nadi

Skær igennem og sig NEJ! Det er ihvertfald min mening.

Min svigermor er også en af dem der bare ikke fatter en meter, og jeg siger NEJ hvis hun spørg om Oliver ikke lige skal have noget chokolade, sodavand eller is. Jeg gav hende dog lov til at give ham flødeskum med en pære fra en pæretærte.

Hvis din svigerinde ikke forstår dit nej så må du jo forklare det til hende som om hun var 4! Og hvis hun ikke forstår det derefter må du jo bare sige til hende, at du er mor og det er dig der bestemmer! For du ved hvad der er bedst for din datter, og så kan alle andre råbe op og gøre ved, men du skal bare stå fast og så må de andre som vil ta hende op osv gå og mugge. Det er ikke dit problem!

Håber I får en hyggelig dag trods alt :)

-Nadia

Anmeld

1. maj 2008

Rasmine

Hvorfor al den overbeskyttelse?
Lider de folk I skal være sammen med af meget farlige, smitsomme sygdomme?

Sidste år kan jeg, vel, forstå hvorfor I selv ville sidde med hende, så hun ikke blev forvirret, men da var hun os kun ca. 3 mdr. (hvis du altså hører til i juli)
Men nu er vores børn altså blevet 9-10 mdr.!

I kan da også bare helt melde afbud til festen?

Mette - som ikke forstår det, overhovedet

Anmeld

1. maj 2008

Anja

Hej

Ja, jeg forstår heller ikke helt, hvorfor det er så stort et problem.

Når vi har været i store forsamlinger med Elias, giver det helt sig selv, for han VIL IKKE over til andre en far og mor. Min ene søster er også meget insisterende omkring at holde ham, men så siger jeg bare nej, det vil han vist ikke.

Anmeld

1. maj 2008

Anonym trådstarter

Jeg vil ikke kalde det overbeskyttelse men jeg ved hun stadig bliver forvirret af at blive kastebold imellem alle de mennesker. Og det er ligesom mig der har bøvlet om aftenen når alle de ting skal bearbejdes.

Anmeld

1. maj 2008

Tynen

Ja, jeg har nu det ligesom dig.

Stella siger "heldigvis" selv fra - Hun vil kun være hos mor og far, men alligevel er der folk der ikke forstår det.

Sig fra, hvis folk overtræder din/jeres grænse.

Bacon - Du har vist glemt hvordan det var da du havde Mille, din snøbel ;)
Ej, vi er alle forskellige og jeg er bare ikke tryg ved at alle skal holde hende - Og specielt ikke når hun ikke vil.

Prøvede selv til et familie-tamtam hvor hun blev taget ud af armene på mig med beskeden: Du skal ikke sidde ved din mor hele tiden, nu går vi bare væk så du ikke kan se hende! mens Stella tudbrølede gennem hele lokalet.

Det handler lige så meget om at JEG ikke er klar til at slippe hende gennem hele folkemængden.
Stella har selv svært ved at falde ned igen efter sådan et show.
Og specielt efter den oplevelse, giver det mig ikke mod til at "slippe det".

Hun er nu selv begyndt at række armene ud efter folk hun vil over til og gemme sig hvis hun ikke vil, så det er rart nok!
Så kan folk da i det mindste se, at det ikke kun er en selv der blokerer :)

Trine - Der faktisk altid har lyst til at melde fra til sådan noget.. Orker det sgu næsten ikke!

Anmeld

1. maj 2008

Rasmine

Hvad med din mand?
Han må vel hjælpe, når alle de ting skal bearbejdes?

Og hvad så når prinsessen skal ud at passes?
Og måske i gæstedagpleje?

Forstår det stadig ikke!

Anmeld

1. maj 2008

Anonym trådstarter

Han hjælper sgu altid!

Der er ikke noget når hun skal passes, for der er ikke 20-30 mennesker i samme lokale der snakker og råber osv.

Hun har været ude sammen med mange børn og det er langt fra det samme.

Hun viser da også selv hvis hun ikke vil over til andre, men problemet er jo at visse folk ikke kan acceptere det og tager hende ud af armene på mig?

Anmeld

1. maj 2008

birgittemarie

Jeg forstår dig også udmærket godt. Det er jo jer, der kender hende og ved, hvordan hun bliver om aftenen og under alle omstændigheder er det jer, der er forældrene og jer, der bestemmer og så har folk ikke ret til at komme anmasende og snuppe hende, når I pænt har bedt dem om at lade være.

Desuden er man jo, i sær som førstegangsforældre lidt usikre på hele situationen og så kan folk ikke være bekendt at komme og underminere jeres beslutninger.

Jeg synes som Nadi også, at du bare skal blive ved med at sige nej og forklare det til svigerinden som om hun var et barn, hvis det bliver ved. Selvfølgelig har du ret til det!

Jeg synes også, at det er fuldstændigt underordnet i den her forbindelse - Mebach -hvorfor I ikke vil have hende over til andre, for her bliver jo bare spurgt om hjælp til, hvordan man får forklaret tungnemme mennesker, at de skal respektere ens grænser ;).

Tynen: NØJ, hvor var det frækt at komme og tage hende fra dig og marchere bort i protest med stakkels Stella på armen!!! Uh, hvor ville jeg blive indebrændt >(

Knus og held og lykke fra Birgitte

Anmeld

1. maj 2008

Tynen

birgittemarie skriver:

Tynen: NØJ, hvor var det frækt at komme og tage hende fra dig og marchere bort i protest med stakkels Stella på armen!!! Uh, hvor ville jeg blive indebrændt >(

Knus og held og lykke fra Birgitte

Jep, heller ikke liige måde man får hende til at blive tryg ved det hele på!

Men skær igennem once and for all!!

Det er vist det eneste man kan sige i den her sammenhæng!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.