Herlev vs. Gentofte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2010

Vial

Pusling30 skriver:

Jeg fødte min første søn på Hvidovre og var ved at miste ham pga iltmangel, og i de 4 dage jeg lå på mor-barn afsnittet så jeg ikke noget til nogen sygeplejerske, jeg fik ingen instrukser. Anden og 3 søn er født på glostrup, hvilket var en skøn oplevelse, og da min 3 søn var væksthæmmet og vi skulle være indlagt i 10 dage, gjorde de alt for at jeg fik en stue for mig selv.

Fødeafdelingen på glostrup er lukket og flyttet til herlev sammen med neontalafdelingen, det ved jeg da jeg arbejder på herlev hospitals sterilcentral. Vi er lige blevet briefet om det inden jul at herlev overtager alle glostrups fødsler og for tidlig fødte, samt at der er ved at blive bygget et helt nyt mor-barn afsnit. Jeg har kun hørt positivt om at føde på herlev.

Mvh Anja

Okay. Jamen, så lyder det da til at Herlev er godt med, når de får neontaleafd. Må da lige tjekke, hvornår den nye afdeling er på trapperne.

Ang. Hvidovre. Der fødte min lillesøster d. 16. nov 2009. Fødselsforløbet gik okay. Efterfølgende var hun indlagt i 4 dage på en afdeling, hvor der ca. gik 3 timer fra man ringede til der kom noget personale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

pusling30

KaMa skriver:

Okay. Jamen, så lyder det da til at Herlev er godt med, når de får neontaleafd. Må da lige tjekke, hvornår den nye afdeling er på trapperne.

Ang. Hvidovre. Der fødte min lillesøster d. 16. nov 2009. Fødselsforløbet gik okay. Efterfølgende var hun indlagt i 4 dage på en afdeling, hvor der ca. gik 3 timer fra man ringede til der kom noget personale

ja Herlev er helt med, vi har idag fået instrukser fra neontalafdelingen.. Så den er rykket. jeg mener at det nye mor-barn afsnit forventes færdigt omkring sommer, men kan ikke huske det, men vil da gerne undersøge det imorgen!

Jeg havde på hvidovre 3 jordmødre der ikke briefede hinanden, og derfor bad mig gøre noget forskelligt, lægen var i tvivl, om hvordan lillemanden havde det og blev ved med at sige : vi giver det 10 min, efter 1 time med den udmelding, dykkede hjertelyden kraftigt og hans puls blev meget dårlig, lægen valgte så kop, og i andet forsøg fødte jeg min blå søn, og lægen undskyldte og sagde :ja det var tæt på men vi nåede det!!..

Da jeg fødte på glostrup havde jeg begge gange en jordemoder der lyttede til mig og mine behov, sidste gang var det den jordemoder jeg havde gået til kontrol hos, jeg blev modtaget af en anden, men da hun fik nys om at jeg var på fødestue overtog hun forløbet, og det er jeg glad for. For det hele gik meget stærkt.

Men jeg vil gerne undersøge med mor-barn afsnittet imorgen!

Mvh Anja

Anmeld

5. januar 2010

Vial

Pusling30 skriver:

ja Herlev er helt med, vi har idag fået instrukser fra neontalafdelingen.. Så den er rykket. jeg mener at det nye mor-barn afsnit forventes færdigt omkring sommer, men kan ikke huske det, men vil da gerne undersøge det imorgen!

Jeg havde på hvidovre 3 jordmødre der ikke briefede hinanden, og derfor bad mig gøre noget forskelligt, lægen var i tvivl, om hvordan lillemanden havde det og blev ved med at sige : vi giver det 10 min, efter 1 time med den udmelding, dykkede hjertelyden kraftigt og hans puls blev meget dårlig, lægen valgte så kop, og i andet forsøg fødte jeg min blå søn, og lægen undskyldte og sagde :ja det var tæt på men vi nåede det!!..

Da jeg fødte på glostrup havde jeg begge gange en jordemoder der lyttede til mig og mine behov, sidste gang var det den jordemoder jeg havde gået til kontrol hos, jeg blev modtaget af en anden, men da hun fik nys om at jeg var på fødestue overtog hun forløbet, og det er jeg glad for. For det hele gik meget stærkt.

Men jeg vil gerne undersøge med mor-barn afsnittet imorgen!

Mvh Anja

Hvor er du sød.

Du må rigtig gerne undersøge, hvornår den står færdig (så må vi jo selv kalkulere med håndværkerforsinkelserne...)

Glæder mig til at høre fra dig.

Anmeld

5. januar 2010

Kamelia

Jeg fødte på Gentofte i 2003........HADER det sted! Men ved altså at andre har været glade for det. Og jooo mon ikke det har ændret sig......det håber jeg da og det lyder da sådan på nogle af de andre indlæg..........men ikke 10 vilde løver kunne få mig derhen igen!

Jeg har ALDRIG mødt en skrap madamme på Herlev, kun positive og imødekommende personaler. Tjoo måske lige een tåbelig jordemoder da min egen ikke kunne til den ene kontrol. Svor at hende ville jeg ikke føde med!!;o)

Jeg var på enestue denne sidste gang og min mand overnattede de to nætter vi var der. Han betalte kun for mad og det var ikke patienthotellet......der ville vi have været, men pga komplikationer under fødslen ville de helst have mig i afdelingen.

Måske har jeg mødt al den forståelse da min journal har et mærke der betyder at jeg har været gennem en traumatisk fødsel tidligere og har brug for forståelse for mine evt reaktioner og da så den tredie også blev en hård omgang så var forståelsen enorm........men de er vel ikke kun søde ved mig!!?? De virkede altså stort set alle super søde!

Men uhhh det er jo et svært valg og måske er det en god ide at kigge forbi, hvis altså man kan få lov!

Held og lykke

Anmeld

5. januar 2010

forår

hej

jeg fødte på Herlev for knap 7 uger siden, og det var en super fantastisk oplevelse.

Efter fødsel(som foregik uden komplikationer) fik jeg et eneværelse, hvor min mor osse kunne overnatte(jeg er alene med min datter) men det er selvf mest brugt til faderen. Man får 2 nætter der med partneren, eller hvem man nu har med. Da jeg fødte havde de næsten ingen patienter, så vi fik en nat mere.

Der efter blev jeg kørt på en 2 mands stue, og der er det kun dig og baby der overnatter.

Personalet er super kompetente og prof. Jeg fik en super behandling. Det skal dog siges at efter jeg havde været der i nogen dage var der boom i fødsler, så der blev helt fyldt op, og derfor havde personalet pænt meget at se til, og det kan selvfølgelig være et problem. Jeg var på det tidspunkt selvkørende, så det påvirkede ikke mig.

Det skal lige siges at jeg kun var der så længe pga fødslenstidspunktet..fødte i 36+6 og derfor er min datter for tidligt født(hele 8timer!!)

Hvis der er andet du vil vide så skriv endeligt.

Dea

Anmeld

5. januar 2010

Vial

forår skriver:

hej

jeg fødte på Herlev for knap 7 uger siden, og det var en super fantastisk oplevelse.

Efter fødsel(som foregik uden komplikationer) fik jeg et eneværelse, hvor min mor osse kunne overnatte(jeg er alene med min datter) men det er selvf mest brugt til faderen. Man får 2 nætter der med partneren, eller hvem man nu har med. Da jeg fødte havde de næsten ingen patienter, så vi fik en nat mere.

Der efter blev jeg kørt på en 2 mands stue, og der er det kun dig og baby der overnatter.

Personalet er super kompetente og prof. Jeg fik en super behandling. Det skal dog siges at efter jeg havde været der i nogen dage var der boom i fødsler, så der blev helt fyldt op, og derfor havde personalet pænt meget at se til, og det kan selvfølgelig være et problem. Jeg var på det tidspunkt selvkørende, så det påvirkede ikke mig.

Det skal lige siges at jeg kun var der så længe pga fødslenstidspunktet..fødte i 36+6 og derfor er min datter for tidligt født(hele 8timer!!)

Hvis der er andet du vil vide så skriv endeligt.

Dea

Tak Dea

JA, jeg er jo også uden mand. Så min overnatter bliver enten en veninde eller min søster.

Det lyder som om, du har haft et godt forløb. Det er jo super individuelt. Det handler jo både om forløbet og kemien til personalet.

Jeg var senest indlagt på Herlev i august 2009. Jeg slås nogle gange med nyresten. De indlæggelser har også været helt i top. Super personale.

Det eneste belastende, som jeg oplevede ved sidste indlæggelse var - ved godt, at man måske ikke må skrive sådan noget, men der var så mange udlændinge, og de snakkede arabiske rigtig højt hele tiden. De pårørende blev forsøgt dæmpet, det resulterede i drama, hvor sygeplejersken blev truet med tæv. Så jeg var ret utryg, da det hele skete ved siden af min seng! Det har jeg ikke oplevet før, og håber da ikke, at det tit sker. Sygeplejersken sagde bare til mig, at de tit havde de slags problemer.

Oplevede du den slags kulturforskelle?

Anmeld

6. januar 2010

forår

KaMa skriver:

Tak Dea

JA, jeg er jo også uden mand. Så min overnatter bliver enten en veninde eller min søster.

Det lyder som om, du har haft et godt forløb. Det er jo super individuelt. Det handler jo både om forløbet og kemien til personalet.

Jeg var senest indlagt på Herlev i august 2009. Jeg slås nogle gange med nyresten. De indlæggelser har også været helt i top. Super personale.

Det eneste belastende, som jeg oplevede ved sidste indlæggelse var - ved godt, at man måske ikke må skrive sådan noget, men der var så mange udlændinge, og de snakkede arabiske rigtig højt hele tiden. De pårørende blev forsøgt dæmpet, det resulterede i drama, hvor sygeplejersken blev truet med tæv. Så jeg var ret utryg, da det hele skete ved siden af min seng! Det har jeg ikke oplevet før, og håber da ikke, at det tit sker. Sygeplejersken sagde bare til mig, at de tit havde de slags problemer.

Oplevede du den slags kulturforskelle?

Hold da op det lyder da ikke særlig hyggeligt det du har oplevet der....

Men nej jeg oplevede ikke den slags. Jeg fik en roomi der fortalte at hun havde haft en udlændinge roomi, som var smadder sød, men som ikke talte så meget dansk så de havde lidt svært ved at kommunikere. Og hun havde MANGE besøgende og de havde deres mad med, som jo tit og ofter er pænt kryddret, og det spiste de inde på stuen...så det sys hun ikke var så fedt...men jo ganske harmløst

Men ja alles erfaringere er ganske individuelle som du selv skriver, men håber at du får en god oplevelse med det sted du vælger

kram

Dea

Anmeld

6. januar 2010

pusling30

KaMa skriver:

Hvor er du sød.

Du må rigtig gerne undersøge, hvornår den står færdig (så må vi jo selv kalkulere med håndværkerforsinkelserne...)

Glæder mig til at høre fra dig.

Hej igen. Nu har jeg forhørt mig lidt omkring idag, og så vidt jeg har fundet ud af. så forventes det nye mor-barn afsnit færdigt i løbet af juli/august 2010, med mindre der sker noget uforudset!!

Jeg ved at fødeafdelingen fra glostrup, nu er flyttet. og at man rykker patienter til herlev.

Mvh Anja

Anmeld

6. januar 2010

Vial

Pusling30 skriver:

Hej igen. Nu har jeg forhørt mig lidt omkring idag, og så vidt jeg har fundet ud af. så forventes det nye mor-barn afsnit færdigt i løbet af juli/august 2010, med mindre der sker noget uforudset!!

Jeg ved at fødeafdelingen fra glostrup, nu er flyttet. og at man rykker patienter til herlev.

Mvh Anja

1000 tak Anja for efterforskningen.

Det vil jeg bestemt tage med i overvejelserne.

God aften

Anmeld

6. januar 2010

pusling30

KaMa skriver:

1000 tak Anja for efterforskningen.

Det vil jeg bestemt tage med i overvejelserne.

God aften

Det var da så lidt, og det kunne jeg da lige så godt gøre nu du står og skal beslutte dig for hvor du vil føde.

God aften til dig også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.