Herlev vs. Gentofte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har selv lige født på Gentofte Hospital for 5 uger siden og det var en super dejlig oplevelse.

Alle jordmødre jeg er stødt på under graviditeten, fødslen og efterfølgende indlæggelse har været super søde.

Dagen efter min fødsel kom den jordemoder og den jordemoderstuderende der havde været med til min fødsel og gennemgik forløbet med mig, og dagen efter da jeg skulle udskrives kom en anden jordemoder og gennemgik igen fødslen med mig klokkeslæt for klokkeslæt, og jeg fik forløbet skriftligt. Det har jeg brugt meget efter jeg kom hjem.

Fx kan jeg gå ind og se nøjagtigt hvornår de prikkede hul på fosterhinden osv osv. Super sjovt bagefter, da man har glemt halvdelen af hvad der foregik.

Jeg blev genindlagt på 4. dagen pga amningen ikke kørte efter mælken var løbet til. Her var forløbet også upåklageligt.

Kender intet til Herlev, men kan varmt anbefale Gentofte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Vial

RGN skriver:

Jeg har selv lige født på Gentofte Hospital for 5 uger siden og det var en super dejlig oplevelse.

Alle jordmødre jeg er stødt på under graviditeten, fødslen og efterfølgende indlæggelse har været super søde.

Dagen efter min fødsel kom den jordemoder og den jordemoderstuderende der havde været med til min fødsel og gennemgik forløbet med mig, og dagen efter da jeg skulle udskrives kom en anden jordemoder og gennemgik igen fødslen med mig klokkeslæt for klokkeslæt, og jeg fik forløbet skriftligt. Det har jeg brugt meget efter jeg kom hjem.

Fx kan jeg gå ind og se nøjagtigt hvornår de prikkede hul på fosterhinden osv osv. Super sjovt bagefter, da man har glemt halvdelen af hvad der foregik.

Jeg blev genindlagt på 4. dagen pga amningen ikke kørte efter mælken var løbet til. Her var forløbet også upåklageligt.

Kender intet til Herlev, men kan varmt anbefale Gentofte.

Tak for din anbefaling.

Jeg er også mest hooked på Gentofte. Det ligger 3 km fra mig. Herlev ligger 6 km.

Inde på netbaby kan man også læse "anmeldelser" og gennensnitskarakter for landets forskellige fødeafdelinger. Gentofte står bedre end Herlev.

Anmeld

5. januar 2010

Kamelia

Jeg har fået een på Gentofte og to på Herlev!

Herlev var bare begge gange en super oplevelse, på trods af at den ene fødsel var meget traumatisk! Men sikke et team der endte med at stå bag fødslen, super kompetente og fantastisk støttende bagefter!

Gentofte..........phu ha herhjemme gyser vi bare nogen nævner det sygehus!!!

Men jeg kender flere der kun har godt at sige om Gentofte, så vi var nok bare rigtig meget uheldige!!

Så her heppes der for Herlev!;o)

Anmeld

5. januar 2010

Vial

Jeg har fået een på Gentofte og to på Herlev!

Herlev var bare begge gange en super oplevelse, på trods af at den ene fødsel var meget traumatisk! Men sikke et team der endte med at stå bag fødslen, super kompetente og fantastisk støttende bagefter!

Gentofte..........phu ha herhjemme gyser vi bare nogen nævner det sygehus!!!

Men jeg kender flere der kun har godt at sige om Gentofte, så vi var nok bare rigtig meget uheldige!!

Så her heppes der for Herlev!;o)

Jeg tjekkede også lige op på Netbaby, jeg havde set forkert sidst.

Sådan her ser det ud:

HERLEV 87,6 % tilfredshed

GENTOFTE 81,6 % tilfredshed

Ihhh, nu bliver jeg i tvivl igen  

Jeg havde jo selv en ret traumatisk fødsel i tidernes morgen, og jeg kan mærke, at jeg har lyst til at beredskabet skal være tip-top. Vil dog helst undgå Riget. Herlev er vel mere hi-tech end Gentofte?

Er det mange år siden, at du fødte på Gentofte? Før i tiden havde det et skrækkeligt ry. Der skulle være rettet op på meget. Det er også blevet renoveret.

Ang. Herlev har jeg da lige læst, at de har patienthotel, så eneværelse kan man vel også få der, hvis ellers fødslen er gået godt.  

Anmeld

5. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

begge steder skulle være super.. MEEEEN, nu er min mutter jo ledende obstetrisk overlæge på Gentofte, så selvfølgelig anbefaler jeg dem Alle i min familie har født der og jeg ville også gerne hvis ikke det var så langt væk (er flyttet til midtjylland).

Herlev er større, og jeg har derfor hørt (og det er kun noget jeg har hørt fra forskellige gravide/fødende/pårørende!!!) at det ofte kan virke mindre personligt at føde der.

Men personalet på Gentofte er GULD og både søde, dygtige og rare at være i nærheden af

Knus Caroline

Anmeld

5. januar 2010

Vial

Caroline86 skriver:

begge steder skulle være super.. MEEEEN, nu er min mutter jo ledende obstetrisk overlæge på Gentofte, så selvfølgelig anbefaler jeg dem Alle i min familie har født der og jeg ville også gerne hvis ikke det var så langt væk (er flyttet til midtjylland).

Herlev er større, og jeg har derfor hørt (og det er kun noget jeg har hørt fra forskellige gravide/fødende/pårørende!!!) at det ofte kan virke mindre personligt at føde der.

Men personalet på Gentofte er GULD og både søde, dygtige og rare at være i nærheden af

Knus Caroline

Tak for din meget lidt objektive mening

Jeg har også hørt, at det er mere hyggeligt og "hjemmeligt". Personalet skulle være skønt.

Har hørt at der er nogle skrappe damer ude på Herlev

Anmeld

5. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KaMa skriver:

Tak for din meget lidt objektive mening

Jeg har også hørt, at det er mere hyggeligt og "hjemmeligt". Personalet skulle være skønt.

Har hørt at der er nogle skrappe damer ude på Herlev

jeg kender dem ikke på herlev. Har selv været indlagt derude på andre afdelinger og der var de utroligt dygtige og søde.. men det ER et stort hospital...

Jeg synes da du skal undersøge muligheden for at komme ud begge steder og få set fødeafdelingerne og tale med personalet? Det er tit lettere hvis man har set omgivelserne, om man kan forestille sig at føde der eller ej!

Anmeld

5. januar 2010

Ansemusen

GLostrup lukker jo, de bliver/er blevet slået sammen med Herlev  Jeg har selv valgt at føde på Herlev pga. garantien for at faren kan overnatte 1-2 nætter. Men frygter meget at det måske ikke bliver sådan nu hvor de får ekstra mange gravide ind, som ellers skulle have været på Glostrup!

Anmeld

5. januar 2010

pusling30

KaMa skriver:

Hej kvinder

I dag fik jeg ringet til Rigshospitalet for at høre, om jeg selv måtte føde, og om det kunne ske på et andet hospitalet end Riget.

Dette skyldes, at jeg er født med Ompherlocele (min mave var ikke vokset sammen - en dekekt i bugvæggen, som gjorde at alle indvolde sad uden for oppe i navlestregen).

Til min store lettelse fik jeg at vide, at det ikke var noget problem, og jeg ikke behøves kejsersnit.

Så nu kan jeg vælge mellem HERLEV og GENTOFTE

Altså der går jo lige et par uger inden jeg skal til lægen. Først skal jeg til scanning på fertilitetsklinikken d. 19/1, når jeg er 7+1.

Hvad har I hørt er bedst?

Hilsen fra mig

Jeg fødte min første søn på Hvidovre og var ved at miste ham pga iltmangel, og i de 4 dage jeg lå på mor-barn afsnittet så jeg ikke noget til nogen sygeplejerske, jeg fik ingen instrukser. Anden og 3 søn er født på glostrup, hvilket var en skøn oplevelse, og da min 3 søn var væksthæmmet og vi skulle være indlagt i 10 dage, gjorde de alt for at jeg fik en stue for mig selv.

Fødeafdelingen på glostrup er lukket og flyttet til herlev sammen med neontalafdelingen, det ved jeg da jeg arbejder på herlev hospitals sterilcentral. Vi er lige blevet briefet om det inden jul at herlev overtager alle glostrups fødsler og for tidlig fødte, samt at der er ved at blive bygget et helt nyt mor-barn afsnit. Jeg har kun hørt positivt om at føde på herlev.

Mvh Anja

Anmeld

5. januar 2010

Vial

Ansemusen skriver:

GLostrup lukker jo, de bliver/er blevet slået sammen med Herlev  Jeg har selv valgt at føde på Herlev pga. garantien for at faren kan overnatte 1-2 nætter. Men frygter meget at det måske ikke bliver sådan nu hvor de får ekstra mange gravide ind, som ellers skulle have været på Glostrup!

Så vidt jeg kan se, så kan manden kun overnatte, hvis det er på patienthotellet?

Og han skal i øvrigt betale kr. 200 pr. overnatning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.