Hvad tog i med på fødestuen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2010

RumlesMor

Jeg har været afsted 1 gang, og har lavet følgende liste til mig selv her 2 gang. Der er både tænkt på et langt fødselsforløb (sidste fødsel varede godt 30 timer) og turen hjem (skal føde ambulant).

Først og fremmest: Vandrejournal

Mig selv: Ipod, kamera, varme sokker, rene bukser og t-shirt, toiletsager (fx lille sæbe, mascara, børste, hårelastik, LÆBEPROMADE), amme bh, ammebrik, ammeindlæg og lille pung m. kontanter (til køb i hospitalskiosken).

Til baby: Autostol & et lille tæppe, pusletaske med følgende indhold: babytøj (et par sokker, 2 body, bukser, bluse, sutsko, hue), ringslynge, vådservietter, 2 bleer & gave til storesøster.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

LMM

RumlesMor skriver:

Jeg har været afsted 1 gang, og har lavet følgende liste til mig selv her 2 gang. Der er både tænkt på et langt fødselsforløb (sidste fødsel varede godt 30 timer) og turen hjem (skal føde ambulant).

Først og fremmest: Vandrejournal

Mig selv: Ipod, kamera, varme sokker, rene bukser og t-shirt, toiletsager (fx lille sæbe, mascara, børste, hårelastik, LÆBEPROMADE), amme bh, ammebrik, ammeindlæg og lille pung m. kontanter (til køb i hospitalskiosken).

Til baby: Autostol & et lille tæppe, pusletaske med følgende indhold: babytøj (et par sokker, 2 body, bukser, bluse, sutsko, hue), ringslynge, vådservietter, 2 bleer & gave til storesøster.

oki tak, tror jeg har nogenlunde har en ide om hvad jeg skal have med!

Anmeld

6. januar 2010

LinLin

Linda2009 skriver:

På OUH skal man selv have alt med

Dårlig service

Anmeld

6. januar 2010

Pige2009

Mor til David skriver:

Dårlig service

Ja meget...

Anmeld

19. januar 2010

LMM

Hvornår pakkede i tasken?

Anmeld

19. januar 2010

Ayasmor

LMM skriver:

Hvornår pakkede i tasken?

jeg pakkede min 9 dage før termin, med strenge ordre fra min veninde.. Det er måske en god ide at gøre det ca. en mdr før termin. så har du også rig mulighed for at tjekke og tjekke og tjekke.. jeg nåede ihvertfald at pakke mit ind og ud op til flere gange.. hehe

Anmeld

19. januar 2010

LMM

Ayasmor skriver:

jeg pakkede min 9 dage før termin, med strenge ordre fra min veninde.. Det er måske en god ide at gøre det ca. en mdr før termin. så har du også rig mulighed for at tjekke og tjekke og tjekke.. jeg nåede ihvertfald at pakke mit ind og ud op til flere gange.. hehe

ha ha oki, så må jeg hvis heller til og igang!! synes det er svært at finde ud af hvad jeg skal have med!!

Anmeld

19. januar 2010

Ayasmor

LMM skriver:

ha ha oki, så må jeg hvis heller til og igang!! synes det er svært at finde ud af hvad jeg skal have med!!

hehe.. jeg anede heller ikke lige hvad jeg skulle have med, for hvad fik jeg lige brug for..  Så hvis du starter med at pakke det vigtigste

1. KAMERA + LADER (BATTERIER)....

2.Lidt behageligt tøj med til dig selv.. +

3. Toiletsager.. og som mange andre skriver så er læbepomaden guld værd. man får SÅ tørre læber af den tørre luft, og så det at man puuuuster ind og ud hele tiden ved hver ve..

4. lidt tøj til jeres søn.. et par sæt burde være nok.. der er jo også hospitalstøj til ham deroppe (og så slipper i for tøjvasken når i kommer hjem ). 

5. Et par stofbleer + alm. bleer (det har de også på sygehuset, medmindre det er som f.eks. på OUH.. Du kan altid kontakte fødselsstedet og høre ad)

6. Evt. noget spiseligt til dig og den kommende farmand (jeg eeeeelskede mine clementiner.. havde pakket et helt net med..  )

Og som sagt.. hvis du pakker den i god tid, er der også mulighed for at komme i tanke om flere ting du gerne vil have med

Bonus..: Jeg var superglad for mine lækre futter jeg havde med..

Anmeld

19. januar 2010

Unalisa

LMM skriver:

Hallllooo alle

Ville lige høre jer om hvad i pakkede i den taske i havde med på fødegangen??

jeg havde kun mit vandrejournal med

Anmeld

19. januar 2010

Ox.

• Vandrejournal
  • Undertøj (og MASSER af det, jeg blødte rigtig rigtig meget og måtte skifte ofte)
  • Løse tshirter, bukser, strømper (Jeg havde glemt strømer, men måtte ikke gå fra fødestuen før jeg havde enten det eller hjemmesko på, da der er stor risiko for betændelse i underlivet, så jeg fik min kærestes hihi)
  • Blade, bøger
  • Bærbar (der var kun fællesfjernsyn der hvor jeg var så vi så film på computeren :-))
  • Creme, shampoo, balsam, tandpasta, tandbørste
  • Småmønter!
  • Evt lidt drikkelse at have på værelset (Vi lå på patienthotel, og der skulle altså gåes det halve af hospitalet igennem for at komme hen til en automat med drikkelse, så vi købte lidt og tog med, for det er ikke rart når man lige har født)
  • Kamera, oplader, også til mobil

• Bleer
  • Sutter
  • 3 sæt tøj
  • Stofbleer
  • Bamse
  • Vaskeklude
  • Lift
  • Sengetøj

Vi tog bare lidt forskelligt med, men det er godt med en masse skiftetøj til dig da man ikke rigtig ved hvor meget man bløder efter ..

Jeg pakkede i uge 36 mener jeg :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.